تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی صنعتی

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی صنعتی

در دنیای تجارت امروز عوامل زیادی بر افزایش فروش تأثیر گذار هستند. عواملی مانند نام تجاری، طراحی لوگو، عکس هایی که با کیفیت بالا از محصولات گرفته می شود و … در این بین تأثیر عکاسی صنعتی بر افزایش اعتبار و شهرت یک کسب و کار قابل چشم پوشی نیست. عکس های صنعتی که کیفیت بالایی دارند، مفاهیم مورد نظر صاحبان کسب و کار را به مخاطبان می رسانند. برای گرفتن عکس های خیلی خوب به ابزار و تجهیزات مختلفی  نیاز هست که با توجه به نیاز مشتری و بودجه ای که دارد این تجهیزات تهیه می شوند.

برخی از تجهیزات لازمه ی کار یک عکاس صنعتی است و بدون داشتن آن ها نمی تواند پروژه ای را بپذیرد. اما برخی دیگر از تجهیزات در ابتدای مسیر عکاسی لزومی به داشتن آن ها نیست. هر چقدر تجهیزاتی که برای عکاسی صنعتی استفاده می کنید حرفه ای تر باشد می توانید در عکس برداری تکنیک های مختلفی را اجرا کنید .در این مقاله به بررسی تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی صنعتی می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی صنعتی

  • دوربین عکاسی و لنزهای دوربین
  • فیلتر های عکاسی
  • میز عکاسی و سه پایه عکاسی
  • تجهیزات نورپردازی
  • برنامه های ویرایش عکس

دوربین عکاسی و لنز مناسب دوربین برای عکاسی صنعتی

زمانی که نام عکاسی را می شنویم اولین وسیله ای که به نظرمان می آید دوربین عکاسی می باشد و مشخص است که بدون دوربین عکاسی نمی توان عکس برداری انجام شود. برای عکاسی صنعتی از دوربین های مختلفی می توانید کمک بگیرید که قیمت های مختلفی نیز دارند اما توصیه ما این است که اگر تازه وارد این حرفه شده اید و هنوز سفارشات قابل توجهی ندارید، از دوربین هایی که قیمت بالایی دارند استفاده نکنید.

دوربین و لنزهای SLR می تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد. دوربین های SLR کانن، سونی و نیکون از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. می توانید از جدیدترین مدل دوربین متناسب با بودجه خودتان کمک بگیرید اما اگر قصد دارید عکاسی حرفه ای انجام دهید از دوربین های canon MVI، نیکون D850 ، سونیA7RIII استفاده کنید. دوربین های هسلبلاد و پنتاکس نیز قیمت به نسبت بالاتری دارند اما حرفه ای هستند.

لنزهایی که خود دوربین ها دارند، از کیفیت پایینی برخورددار هستند البته برای شروع عکاسی می توانند مناسب باشند؛ اما برای عکاسی با کیفیت بهتر، لنز های بهتری نیز خریداری کنید. یک عکاس حرفه ای با توجه به سفارشاتی که دارد لنز های متعددی نیز دارد در نتیجه عکس های مختلفی را می گیرد که البته این کار هزینه بر است. پس در صورتی که نمی خواهید متحمل هزینه زیاد شوید از لنز ۲۴-۷۰ یا ۲۴- ۱۰۵ استفاده کنید.

فیلتر های عکاسی برای عکاسی صنعتی

یکی از تجهیزاتی که در عکاسی صنعتی کاربرد زیادی دارد فیلتر عکاسی می باشد، فیلترهای عکاسی به عکاس صنعتی کمک می کند که عکس های بهتر و با کیفیت تری بگیرد. فیلترها تنوع زیادی دارند. برخی از فیلتر ها بر میزان نور ورودی تأثیری نمی گذارند و تنها از عدسی لنز در برابر اشعه فرابنفش محافظت می کنند. این نوع فیلتر می تواند در کنار فیلتر های دیگر مورد استفاده قرار گیرند، زیرا بر کیفیت فیلتر دوم تاثیر منفی نخواهند گذاشت.

فیلترهای دیگری نیز وجود دارند که میزان نور ورودی را کنترل می کنند در نتیجه در شرایطی که نور بسیار زیادی وجود دارد، مفید و کاربردی خواهند بود. مثلا با کمک فیلتر ND می توان آسمان را کم نور تر به تصویر کشید تا رنگ آبی آن به خوبی نمایش داده شود.

یک سری از فیلترها هستند که بازتاب نور از روی سوژه های براق را کنترل می کنند، مثلا بر روی شیشه ها و اجسام شیشه ای انعکاس نور را کنترل و یا حذف می کنند. فیلتر هایی نیز داریم که کنتراست نور را کنترل می کنند و باعث می شوند تصاویر زیبایی گرفته شود. به طور کلی عکاس صنعتی با توجه به نیاز و هدف خود می تواند از فیلتر مورد نیازش استفاده کند.

فضای مثبت و منفی در عکاسی
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

 میز عکاسی و سه پایه دوربین برای عکاسی صنعتی

برای عکاسی با زمینه سفید یا چیدمان، به میز عکاسی نیاز دارید. بعضی از میزهای عکاسی، از زیر به سوژه، نور می رسانند که البته شما می توانید این کار را با میزی که پس زمینه شفاف داشته باشد به همراه یک منبع نور انجام دهید.

میزهای عکاسی آماده، سبک هستند و جابجایی آن ها آسان است. در سایزهای مختلفی تولید می شوند. پس زمینه ی این میزها سفید و شفاف است و انحنا دارد که باعث می شود پس زمینه، یکدست به نظر برسد. اما اگر سوژهای شما سنگین است نمی توانید از این میزها استفاده کنید.

در صورتی که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده اید می توانید از یک میز معمولی به ارتفاع یک متر نیز استفاده کنید و در صورت حرفه ای بودن، می توانید به کمک دو خرک چوبی یا فلزی به همراه یک صفحه، میز عکاسی محکمی تهیه کنید.

معمولا برای جلوگیری از لرزیدن دست عکاس، از سه پایه برای دوربین استفاده می شود. سه پایه عکاسی کاربرد های دیگری نیز دارد؛ مثلا برای زمانی که کادر و زاویه عکاسی یکسان و ثابت است و می خواهید از کالاهای زیادی عکس برداری کنید، بهتر است از سه پایه برای دوربین استفاده کنید.

تجهیزات نورپردازی برای عکاسی صنعتی

یک سری از تجهیزات نورپردازی لازمه ی انجام عکس برداری هستند یعنی در همه نوع سوژه، باید استفاده شوند، اما تجهیزات دیگری نیز هستند که مخصوص برخی از سفارشات هستند و در همه کارها مورد نیاز نیستند. چند مورد از تجهیزات نورپردازی لازم و ضروری در عکاسی صنعتی عبارتند از:

  • سه پایه نور به تعداد فلاش هایی که دارید
  • رادیو فلاش
  • نورسنج
  • چادر عکاسی
  • برای کنترل و فرم دادن به نور به اسنوت، رفلکتور عکاسی، سافت باکس نور، کاسه استاندارد و بک گراند نور نیاز دارید.

تجهیزات نورپردازی برای عکاسی صنعتی

برنامه های ویرایش عکس برای عکاسی صنعتی

بعد از آن که کار عکاسی به پایان رسید، به کمک برنامه هایی می توانید کیفیت عکس ها را بالا ببرید و کمبود ها را جبران کنید. برای ویرایش و ادیت عکس، برنامه های مختلفی وجود دارد که به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد.

ادوبی فتوشاپ: یکی از محبوبترین و مشهورترین برنامه ها در بین عکاسان، برنامه فتوشاپ است. این برنامه امکانات زیادی دارد. شما برای تبدیل شدن به عکاس حرفه ای بهتر است به کار کردن با فتوشاپ مسلط شوید.

ادوبی کمرا را (ACR) : برای ویرایش کردن فیلم های خام دوربین می توانید از این برنامه استفاده کنید. ویرایش هایی که در این برنامه انجام می دهید قابل بازگشت است.

ادوبی لایت روم: از امکاناتی که ACR دارد می توانید در فضای این برنامه استفاده کنید. در این برنامه می توانید عکس ها را مدیریت و بایگانی کنید و آرشیو عکس های خود را منظم کنید.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم عکاسی صنعتی یکی از روش های موثر در افزایش فروش محصولات شما است به همین دلیل، هر چقدر کیفیت عکس ها بیشتر باشد، میزان حرفه ای بودن شما و فعالیتتان را به مخاطب نشان می دهد. شاید گرفتن چند تا عکس از محصولات خیلی کار ساده ای به نظر برسد اما این حرفه هم مانند سایر حرفه ها، تخصص مرتبط به خود را دارد. در نتیجه این کار را یا به کاردان و متخصص بسپارید و یا اگر خودتان قصد عکس گرفتن دارید با مطالعه و مشورت گرفتن از افراد خبره، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

پس برای رسیدن به موفقیت سعی کنید با صرف اندکی هزینه ی بیشتر، عکس های صنعتی با کیفیت تری از محصولاتتان داشته باشید تا راه رسیدن به نتیجه دلخواهتان، هموار تر شود. مجموعه کرج تیزر با داشتن تیمی قوی متخصص در حوزه ی عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی می تواند بهترین همراه شما در معرفی محصولات شما باشد.

 

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757