انباشت فوکوس برای عکاسی منظره

انباشت فوکوس برای عکاسی منظره

بسیاری از عکاسان منظره علاقمند به انباشت فوکوس و ترکیب چندین تصویر از یک صحنه یکسان هستند، که هر کدام در فواصل مختلف به یک عکس واحد فوکوس می‌کنند.
این ابزار مفیدی است که می‌توانید در اختیار خود داشته باشید چون به شما اجازه می‌دهد در موقعیت‌های بیشتری عکس بگیرید. به عنوان مثال، اگر عناصر عکس شما بسیار نزدیک به دوربین باشند، انباشت فوکوس ممکن است تنها راه برای گرفتن یک عکس شارپ باشد. اگرچه از این تکنیک برای هر عکس استفاده نمی شود استفاده کرد و شاید در مواقع حساس از آن می شود استفاده نمود.

انباشت فوکوس چیست؟

انباشت فوکوس یک توسعه جالب از عکاسی دیجیتال است، و به طور خاص بصورت پس پردازش دیجیتال بکار می رود.

انباشت فوکوس به شما اجازه می‌دهد چند عکس از یک منظره بگیرید، در نقاط مختلف فوکوس کنید، و آن‌ها را با هم در بیش‌ترین تصویر ممکن با هم ترکیب کنید. برای مثال، شما ممکن است سه عکس را در یک صحنه خاص بگیرید: یکی بر روی پیش‌زمینه، دیگری روی زمین میانی، و یک سوم در پس‌زمینه. سپس می‌توانید بهترین قسمت‌های هر عکس را بردارید و آن‌ها را در یک تصویر کاملا متمرکز با هم ترکیب کنید.

انباشت فوکوس برای عکاسی منظره 1

شما می‌توانید انباشت فوکوس را با هر لنز انجام دهید، اما شما باید نرم‌افزار پس پردازش مناسب را داشته باشید تا عکس‌ها را با هم ترکیب کنید.

چرا انباشت فوکوس را انتخاب می‌کنید؟

دو دلیل اصلی وجود دارد که چرا شما ممکن است بخواهید بر روی یک عکس منظره فوکوس کنید.

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی صنعتی
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

اول، شما می‌توانید از یک منظره عکس بگیرید که عمق زیادی دارد. به عبارت دیگر، برخی از قسمت‌های صحنه بسیار نزدیک به دوربین شما هستند، و اگر فقط یک تصویر را عکاسی کنید، آن‌ها خارج از فوکوس هستند. این می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که پیش‌زمینه شما بسیار نزدیک دوربین باشد و هیچ راهی برای ثبت یک پیش‌زمینه فوکوس و پس‌زمینه در یک عکس وجود ندارد

هم چنین زمانی که از لنزهای تله فوتو برای عکاسی منظره استفاده می‌کنید، دچار مشکلات شدید خواهید شد. از آنجا که آن‌ها عمق بسیار باریکی از زمین دارند، لنزهای تله فوتو باعث ایجاد دورترین مناظر خواهند شد.

اگرچه انباشت فوکوس چیزی نیست که شما باید تمام مدت انجام دهید، اما این یک ابزار مهم است که در اختیار شما قرار دارد و شما می توانید در مواقعی که به مشکل می خورید از این تکنیک استفاده نمایید.

 

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757