نحوه استفاده از لنزهای تله فوتو

نحوه استفاده از لنزهای تله فوتو

لنزهای تله فوتو یا لنزهای “زوم شده” ابزارهای عالی برای تقریبا هر نوع عکاسی هستند، اما استفاده از آن‌ها لزوما آسان نیستند. به طور خاص، لنزهای تله فوتو هر دوربین را بزرگ می‌کنند و عمق میدان بسیار نازک‌تر در مقایسه با لنزهای واید فراهم می‌کنند. با این حال، اجازه ندهید که این کار شما را متوقف کند.

تله فوتو یک روش منحصر به فرد برای نمایش جهان دارند – که ممکن است برای عکس‌های شما ایده‌آل باشد. در عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی نیز استفاده از لنزهای مختلف تاثیر زیادی در ثبت عکس های با کیفیت دارند.

 روی جزئیات تمرکز کنید

لنزهای تله فوتو بر روی جزئیات کوچک‌تر که در یک صحنه مشخص تمرکز می کند، بسیار مفید هستند.

از آنجا که لنزهای تله فوتو دارای چنین میدان باریکی از دید هستند، گرفتن تنها یک برش نازک از جهان را آسان‌تر می‌کنند. در هر چیزی از جنگل‌های انبوه گرفته تا فضای باز یک لنز تله فوتو به شما اجازه می‌دهد ایجاد عکس‌های انتزاعی

شاید برخی از عکاسان بنا به دلایل شخصی استفاده از یک لنز تله فوتو،  برای ایجاد عکس‌های انتزاعی یا نیمه انتزاعی بکار می برند.

از آنجا که تله فوتو می‌تواند جزئیات را به خوبی در برخی مناظر جدا کند، شما قادر خواهید بود یک تکه کوچک از صحنه را ثبت کنید که به طور کامل متن را حذف می‌کند که در واقع تعریف همان عکاسی انتزاعی است. زمان‌های دیگر، حتی اگر نمی‌توانید متن را به طور کامل حذف کنید، باز هم با عکسی که بر روی اشکال و الگوها تمرکز دارد، به جای تصویر کاملا دقیق یک صحنه، سر و کار دارید.

عمق بخشیدن به عمق میدان

اگر زوم کنید، عمق میدان شما به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

آموزش عکاسی صنعتی
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

با یک لنز اولترا واید ، ثبت یک منظره کامل در عمق میدان بسیار آسان است. حتی یک دیافراگم میانه‌رو کل صحنه را با سطوح بسیار بالایی از جزئیات از هشت فوت تا بی‌نهایت بالا خواهد برد.

لنزهای تله فوتو برای عکاسی منظره فوق‌العاده هستند، اما اگر می‌خواهید کل صحنه شارپ باشد، سوژه شما باید کاملا دور باشد! شما گاهی اوقات می‌توانید دسته تمرکز کنید اگر آنچه را که می‌خواهید به دست نیاورید، اما این می‌تواند یک تکنیک وقت گیر باشد، و برای برخی مناظر به سرعت در حال حرکت ممکن نیست.

استفاده از عمق میدان کم

بدترین حالت – یا، اگر خوشبین هستید، بهترین سناریو – باید با یک عمق میدان کم کار کنید.

عمق میدان کم یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های عکاسی است، و به طور همزمان، بیشتر قسمت‌های آزار دهنده در مورد لنزهای تله فوتو. اگر می‌خواهید همه چیز در عکس شما شارپ به نظر برسد، این عمق میدان باریک می‌تواند یک دردسر باشد؛ اگر می‌خواهید یک پس‌زمینه نرم – تار را ثبت کنید، عالی است.

مراقب دوربین باشید

لنزهای تله فوتو عادت ناخوشایندی به سنگین کردن کردن دوربین دارند.

به عنوان مثال، اگر شما یک لنز با تکنیک ضعیف دارید، یک لنز واید انگل هرگز نمی‌تواند مشکل را نشان دهد – اما یک لنز تله فوتو می‌تواند فورا آن را آشکار کند.

واضح است که لنزهای تله فوتو ابزار فوق‌العاده‌ای هستند که می‌توانند دقیقا همان نگاهی را که بعد از آن، بسته به صحنه، ایجاد می‌کنند، فراهم کنند.

البته، شما مجبور نیستید یک عکاس منظره باشید تا از استفاده از لنزهای تله فوتو لذت ببرید. عکاسان پرتره اغلب از “زوم” استفاده می‌کنند، یا، اگر شما یک عکاس ورزشی / حیات وحش هستید، یک لنز تله فوتو می‌تواند به شما کمک کند که بر روی کوچک‌ترین جزئیات صحنه خود فوکوس کنید، و با سوژه دور مواجه شوید

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757