طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه

طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه

طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه موضوع قابل بحث این مقاله ماست. همه ساله در فصل های مختلف سال نمایشگاههایی برای کسب و کار های مختلف در سراسر جهان و ایران برگزار می شود

نمایشگاه ها با توجه به بازخورد موجود در آن به یکی از اقتصادی ترین و اثربخش ترین راههای بازاریابی تبدیل شده اند.

بنگاههای اقتصادی با تکیه بر رسانه های در دست خود در نمایشگاهها که بعضا به صورت تخصصی برگزار می شود اقدام به معرفی و جذب مشتری می کنند.

اگر به فکر بیشترین بهره برداری و سرمایه گذاری مناسب از طریق نمایشگاهها را دارید یا به دنبال معرفی هرچه بهتر خود هستید برای همه رسانه های قابل ارائه باید برنامه ریزی داشته باشید. این برنامه ریزی حتی شامل طراحی لوگو برای نمایشگاه هم می شود.

با توجه به اینکه نمایشگاه یک پل ارتباطی بسیار منسجم و خوب با مصرف کننده و توزیع کننده است پس ادبیات در رسانه تعریف متفاوتی خواهد داشت.

شما صاحب کسب و کار باید بدانید هدف اصلی از شرکت در نمایشگاه چیست؟ مصرف کننده یا نمایندگی شما به دنبال چه چیزی در غرفه شما می گردد.

یک واقعیت اینجا وجود دارد:

در نمایشگاهها هم مصرف کننده بازدید کننده شما است و هم نماینده و شریک تجاری . یعنی در نمایشگاه هم بازاریابی B2B اتفاق می افتد و هم B2C.

طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه در این ظرایط چگونه خواهد بود؟

برخی شرکت ها با تفکیک این دو موضوع اقدام به طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه به دوسبک یعنی نماینده و مشتری می نمایند.

هرچند این موضوع اقتصادی نیست و هزینه چاپ کاتالوگ شما را بالا می برد اما تیم فروش شما اینجا راحت تر می تواند بازدید کننده را به مشتری تبدیل کند.

اما نکته دیگری هم وجود دارد و آن طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه با مد نظر قرار دادن دو بازار هدف، یعنی هم مصرف کننده و هم نمایده و شریک تجاری. هرچند که شریک تجاری به دنبال منفعت و شرایط همکاری با شما می باشد و دوست دارد در کنار آن با محصولات و خدمات شما و هزینه هایی که برا یآن در نظر می گیرید آشنا شود . و در سوی دیگر یک مصرف کننده به دنبال منفعت در خرید خود است یعنی شرایط فروش ویژه برای نمایشگاه و هم مشخص شدن توصیحات و قیمت کالا یا خدماتی که شما آن را عرضه می کنید.

پیشنهاد ویژه در طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه:

در این حالت برخی از شرکت ها بودجه محدودی برای طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه  در نظر می گیرند و می خواهند با یک تیر دو نشان بزنند. ما به آنها دو راهکار برای طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه را معرفی می کنیم.

استفاده از فولدر و کاتالوگ یا ژورنال محصولات یا خدمات تک برگی که به این گونه است که شما با طراحی چند صفحه تراکت مانند هم برای مصرف کننده و هم برای نماینده پیشنهادات خود را ارائه می کنید و همه برگه ها می تواند در یک فولدر سازمانی گنجانده و تحویل بازدید کننده گردد.

راهکار دوم طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه به صورت خیلی ساده که فقط توضیحات محصول در آن درج شود و ازطرفی با چاپ یک لیست قیمت با توجه به درخواست و نوع مشتری به او تقدیم گردد.

تجربه ی سالهای طولانی که در طراحی لوگو برای نمایشگاه نشان داد هر دو مورد اشاره شده می تواند مفید و انتظار مدیران را برآورده کند و حتی با داشتن یک فولد می توان در صورت اضافه شدن یک محصول به صورت یک پیوستی آن هم داخل فولدر اضافه شود.

برای طراحی کاتالوگ نمایشگاهی می توانید با کارشناسان ما مشورت و یا از یک جلسه رایگان بهره مند شوید و حساب شده و مطمئن اقدام به طراحی کاتالوگ در کرج و محدوده خود کنید.

بالا