طراحی کاتالوگ در کرج

طراحی کاتالوگ در کرج

استفاده از کاتالوگ همواره برای معرفی محصولات و حتی یک برند در بین مخاطبین و یا مشتریان کاربرد داشته است. امروزه حتی با پیشرفت های دنیای دیجیتال و آنلاین استفاده از کاتالوگ های کاغذی کاربرد خاص خود را به همراه دارد. طراحی کاتالوگ در کرج علاوه بر معرفی خوب و جامع محصولات باید برند شما را نیز به خوبی معرفی نماید  بطوریکه وقتی مشتریان حتی از دور چشمشان به طراحی کاتالوگ شما می افتد آن را متعلق به شما بدانند.

شما قبل از هر چیزی می بایست اهداف خود از طراحی و چاپ کاتالوگ را پیدا کنید. در بعضی مواقع هدف شما شرکت در یک نمایشگاه بزرگ است و برای اینکه محصولات خود را به بازدیدکنندگان معرفی نمایید احتیاج به کاتالوگ خواهید داشت که باید تعداد زیادی را چاپ نمایید.

صاحبان کسب و کار همواره تلاش می کنند بهترین راه های تبلیغاتی را پیش بگیرند تا بتوانند راه رسیدن به موفقیت را سریع تر طی کنند. یکی از ابزار های مهم تبلیغاتی، تهیه کاتالوگ برای شرکت است که صاحبان مشاغل می توانند به کمک آن و سایر روش های تبلیغاتی، برند و محصول خود را به مخاطب معرفی نمایند. کاتالوگ دفترچه ای است که اطلاعات کاملی از محصولات و خدماتی که شرکت ارائه می دهد را در خود جای می دهد و مخاطب می تواند با مطالعه آن، به سوالات اساسی خود درباره محصول و خدمات مورد نظر، پاسخ بدهد. در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

طراحی کاتالوگ در کرج

سالیان زیادی است که شرکت ها و کسب و کارهای مختلف، سعی می کنند اطلاعات جامع و کاملی از محصولات و خدماتی که ارائه می دهند را در قالب کاتالوگ، به مشتریان خود معرفی نمایند. مخاطب با مطالعه کاتالوگ مورد نظر می تواند به نکات مهمی درباره آن چه که نیاز دارد، دست پیدا کند و انتخابی مطمئن تر داشته باشد. به همین دلیل است که طراحی کاتالوگ در کرج به صورت حرفه ای و با رعایت اصول مهم طراحی کاتالوگ و حفظ هنر و خلاقیت، انجام می شود تا صاحبان مشاغل راه هموارتری را برای تبلیغات کالا و خدمات خود در پیش رو داشته باشند.

تاریخچه طراحی کاتالوگ:

استفاده از کاتالوگ بعد از جنگ جهانی توجه زیادی را به خود جلب نمود. با توجه به گسترش صنعت های مختلف و وجود بازارهای زیاد برای فروش لزوم استفاده از کاتالوگ بیشتر نمایان گردید. چون استفاده از کاتالوگ باعث می شد که مشتریان همزمان عکس و مطالب مورد نیاز محصول را ببینند که انتخاب راحت تری داشتند. این کار امروزه نیز بسیار با اهمیت است چون همه شرکت ها به دنبال فروش بیشتر و کسب سود بیشتری هستند و این امر مستلزم این است که مشتریان با محصولات جدید شما آشنا گردند.

معرفی نرم افزارهای طراحی کاتالوگ

اگر می خواهید کار طراحی کاتالوگ را شروع کنید و به دنبال نرم افزار های خوب و کاربردی می گردید می توانید ادامه مطالب را دنبال کنید زیرا قرار است چند نرم افزار مهم در این زمینه به شما معرفی نماییم.

Adobe InDesign

برای آن که بتوانید به راحتی در کامپیوتر خود، کاتالوگ طراحی کنید، به این برنامه احتیاج دارید. به کمک این نرم افزار علاوه بر کاتالوگ می توانید بروشور، پوستر، کتاب، لوگو، سربرگ، کارت ویزیت و … طراحی نمایید. می توانید از یادداشت های پایانی پشتیبانی بگیرید، از سبک های مختلف آن استفاده نمایید و با رابط کاربری ساده ای که دارد، متن و تصویر را با هم ترکیب نمایید.

Adobe InDesign
Flipbuilder

Flipbuilder

به کمک این نرم افزار می توانید کاتالوگ و کتاب های الکترونیکی طراحی نمایید. کاتالوگی که توسط این نرم افزار طراحی و تولید می شود به راحتی با سیستم عامل های تلفن همراه نیز قابل مشاهده و ویرایش می باشد. این برنامه دارای الگوها و پس زمینه های طراحی زیادی است که دست شما را برای انتخاب، باز نگه می دارد.

My Business Catalog

این نرم افزار دارای گزینه های زیادی است که امکان شخصی سازی کاتالوگ را با توجه به تنظیماتی که انجام می دهید، به شما می دهد. استفاده و کار با این نرم افزار ساده است. با این نرم افزار کاتالوگ به صورت خودکار به روز می شود و مشتریان شما می توانند به وسیله پیوند هایی که در آن قرار داده اید مستقیما از صفحه محصول دیدن کنند.

My Business Catalog
iPaper

iPaper

با این نرم افزار می توانید به طور مستقیم فروش خود را از کاتالوگ هایتان به صورت آنلاین آغاز کنید. با طراحی کاتالوگ های جذاب توسط این برنامه می توانید مخاطبان را مدت زمان بیشتری به مطالعه محصول مورد نظرتان ترغیب نمایید و با کمک آن می توانید فاصله کانال های آفلاین و آنلاین خود را پر نمایید.

Catalog Machine

با کمک این نرم افزار می توانید به صورت آنلاین کاتالوگ های خود را طراحی نمایید. کار با این نرم افزار راحت است و در صورتی که تازه کار هستید نیز می توانید به سرعت یاد بگیرید که چگونه با آن طراحی نمایید. پشتیبان گیری آن نیز در دسترس است و شما می توانید با ابزار ها و ویژگی هایی که این برنامه دارد، کاتالوگ هایی جذاب و خلاقانه به صورت PDF و HTML طراحی نمایید.

Catalog Machine

اصول طراحی کاتالوگ

هر کاری اصول مخصوص به خود را دارد. طراحی کاتالوگ نیز برای آن که با موفقیت انجام شود باید طبق اصول آن، انجام شود در غیر این صورت از جذابیت و کارایی آن کاسته می شود. برای طراحی کاتالوگ یک سری اصول ابتدایی وجود دارد که باید رعایت شود. این اصول عبارتند از موارد زیر:

بررسی  و درک جامعه آماری:

شما باید بدانید که با چه قشری از مردم سر و کار دارید و می خواهید برای چه افرادی کاتالوگ طراحی نمایید.

استفاده از تصاویر جذاب و مناسب:

نکته ای که در هر کاتالوگ به چشم می خورد، تصاویر زیادی است که در آن وجود دارد به همین دلیل انتخاب تصاویری با کیفیت و جذاب، نکته بسیار مهمی است. سعی کنید از تصاویری استفاده کنید که جزئیات و ویژگی های کالا را به خوبی و در عین جذابیت، نمایش می دهد.

دقت در اندازه متن، فونت و رنگ متن:

اندازه متن باید مناسب باشد به همین دلیل بهتر است از سه سایز مختلف فونت استفاده کنید تا خواننده فرق تیتر اصلی و … را  متوجه شود. فونتی که انتخاب می کنید باید جذاب، خوانا باشد و با رنگ هایی نوشته شده باشد که هارمونی خوبی با سایر اجزاء موجود در صفحه داشته باشد.

طراحی جلد کاتالوگ:

جلد کاتالوگ اولین صفحه ای است که بیننده آن را مشاهده می کند به همین دلیل باید توجه مشتری را به خود جلب نمایید و به صورتی باشد که بیننده ترغیب شود بقیه صفحات را نیز بخواند. هارمونی رنگ ها، اندازه و فونت نوشته ها در این قسمت از کاتالوگ از اهمیت زیادی برخوردار است.

چرا کاتالوگ مهم است:

یک کاتالوگ، مانند یک کارت یا کارت تجاری، ابزاری است که برای شناسایی و تقویت آگاهی از برند مورد استفاده قرار می‌گیرد. متخصصان بازاریابی می‌دانند که چقدر دقت در ایجاد یک کاتالوگ وجود دارد و اینکه چگونه یک کاتالوگ خوب می‌تواند تفاوت را بر حسب فروش انجام دهد.

ممکن است شما برای یک بازار هدف خاص احتیاج به کاتالوگی داشته باشید که فقط به معرفی چند محصول خاص بپردازد دارید و تمرکز خود را روی همان چند محصول می گذارید.

اما همیشه شرکت ها یک کاتالوگ اصلی را به همراه معرفی همه محصولات خود طراحی و چاپ می کنند تا هنگام مراجعه مشتریان از آن استفاده نمایند. کاتالوگ جامع و پر از اطلاعات لازم در مورد همه محصولات به همراه عکس های باکیفیت و طراحی عالی و بی نظیر می باشد.

طراحی کاتالوگ در کرج و نوع صفحه آرایی باید به گونه ای انجام شود که مخاطب و یا مشتریان سریع خسته نشوند بلکه باعث شود که آن ها با اشتیاق بیشتری به دیدن محصولات شما داشته باشند.

طراحی کاتالوگ در کرج دارای مراحلی است که که در مورد آن ها توضیح داده خواهد شد:

همانطور که گفته شد باید اهداف مشخص گردد که این کاتالوگ برای چه بازاری قرار است طراحی شود و با توجه به نوع بازار هدف طراحی آن شروع خواهد شد.

  1. – اطلاعات مورد نیاز را باید در اختیار طراح کاتالوگ بگذارید اطلاعاتی نظیر اندازه و وزن و شکل و رنگ و موارد دیگری که به معرفی بهتر محصول بپردازد.
  2. یکی از ابتدایی ترین کارها انتخاب یک فونت مناسب برای نوشتن اطلاعات محصولات است. انتخاب فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ در کرج می تواند بسیار حیاتی باشد چون این فونت است که اطلاعات محصولات را در ذهن مخاطب جایگذاری می کند.
  3. – اندازه و نوع کاغذ را انتخاب نمایید. صفحه آرایی یک کاتالوگ نمایانگر یک خلاقیت خوب را نمایش می دهد. استفاده از صفحات در اندازه بزرگ و نوع کاغذ مرغوب شاید هزینه بر باشد اما این پیام را به مخاطب و مشتری منتقل می کند که برند و محصولات شما از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
  4. – کسی که کار طراحی را انجام می دهد برای تایید نهایی کار خود از چندین مدل برای طراحی استفاده می کند بطوریکه با انتخاب نهایی مشکلی در طراحی آن وجود نداشته باشد.
  5. – استفاده از عکس های خوب و با کیفیت بطوریکه محصولات شما را به خوبی نمایش دهند نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار هستند. در واقع این عکس های محصولات شما هشتند که باید ذهن مشتری را درگیر نمایند. استفاده از عکس های باکیفیت در طراحی کاتالوگ گیرایی خیلی زیادی را در مشتریان به وجود می آورند. استفاده از نماهای مختلف به معرفی بهتر محصولات کمک زیادی می کند و باعث می شود که مشتری همه قسمت های محصولات را ببیند. در واقع عکس محصولات اصلی ترین عنصر برای یک طراحی خوب و دقیق برای کاتالوگ است.
  6. – فضاسازی محصولات می تواند گام موثر بعدی در انجام طراحی کاتالوگ در کرج باشد. این عمل در کنار یک صفحه آرایی به خوبی نمایش دهنده کاتالوگ شما می باشند.
  7. صفحه آرایی خلاقانه و عالی برای طراحی کاتالوگ طبق نوع محصولات و یا خدمات شما انجام می پذیرد و مطابق نظر شما تایید می گردد. این مرحله باید به نحوی انجام پذیرد که مخاطب و یا مشتری از دیدن کاتالوگ خسته نشود و باید به او در رسیدن به محصول مورد نظر کمک کند.
  8. – استفاده از رنگ بندی در کاتالوگ باید طبق رنگ سازمانی صورت پذیرد. این رنگ بندی باید به نحوی انجام شود که حتما با رنگ های سازمانی مطابقت داشته باشد در واقع با این کار به مشتری و یا مخاطب القا می شود که این کاتالوگ و محصول متعلق به چه برندی است که همین عامل به معرفی برند نیز کمک زیادی خواهد نمود.
  9. – در معرفی محصولات باید از جملات کوتاه و گیرا استفاده نمود . استفاده از جملات ساده می تواند به مشتری در رسیدن به محصولات مورد نظر کمک بسیار زیادی نماید.
  10. – در طراحی کاتالوگ باید این نکته را در نظر گرفت که باید به تناسب هر کسب و کار طراحی کاتالوگ انجام پذیرد . به طور مثال نباید کاتالوگ یک موسسه خیریه از زرق و برق خاصی برخوردار باشد یا اینکه کاتالوگ یک طلافروش ساده و کم اهمیت باشد.

سالیان زیادی است که شرکت ها و کسب و کارهای مختلف، سعی می کنند اطلاعات جامع و کاملی از محصولات و خدماتی که ارائه می دهند را در قالب کاتالوگ، به مشتریان خود معرفی نمایند. مخاطب با مطالعه کاتالوگ مورد نظر می تواند به نکات مهمی درباره آن چه که نیاز دارد، دست پیدا کند و انتخابی مطمئن تر داشته باشد. به همین دلیل است که طراحی کاتالوگ در کرج به صورت حرفه ای و با رعایت اصول مهم طراحی کاتالوگ و حفظ هنر و خلاقیت، انجام می شود تا صاحبان مشاغل راه هموارتری را برای تبلیغات کالا و خدمات خود در پیش رو داشته باشند.

در طراحی کاتالوگ این موارد از اهمیت بالایی برخودار هستند اما ممکن است در حین انجام کار طراحی موارد خاص دیگری باشند که متناسب با نوع محصول طراحی کاتالوگ تغییر خواهد کرد.

معرفی نرم افزارهای طراحی کاتالوگ

اگر می خواهید کار طراحی کاتالوگ را شروع کنید و به دنبال نرم افزار های خوب و کاربردی می گردید می توانید ادامه مطالب را دنبال کنید زیرا قرار است چند نرم افزار مهم در این زمینه به شما معرفی نماییم.

طراحی بروشور تبلیغاتی

یکی دیگر از ابزار های مهم تبلیغاتی و بازاریابی، استفاده از بروشور است. بروشور به راحتی در دسترس همه افراد قرار می گیرد، قیمت مناسبی دارد و زمان کمی برای مطالعه آن نیاز است به همین دلیل می توان به کمک آن اعتماد تعداد زیادی از مشتریان را جلب نمود.

برای طراحی بروشور تبلیغاتی ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید این که برای چه هدفی قرار است بروشور تهیه کنید. از عناصر هماهنگ و یک دست در طراحی آن استفاده نمایید. استفاده از تصاویر زیبا، فونت مناسب و رنگ های جذاب نکات بسیار مهمی در طراحی بروشور است. لوگو برند شرکت را باید در جای مناسبی از بروشور قرار دهید و خلاقیت را فراموش نکنید. با یک تیتر جذاب، بیننده را به خواندن ادامه بروشور ترغیب نمایید.

با رعایت این نکات می توانید بروشور تبلیغاتی جذابی طراحی کرده و بازاریابی خود را با سرعت بیشتری به پیش ببرید.

خلاقیت در طراحی کاتالوگ

همانطور که تاکنون متوجه شده اید، نکته بسیار مهم در نحوه طراحی کاتالوگ، رعایت اصل خلاقیت است. این خلاقیت شما است که باعث می شود بیننده ادامه مطالب را بخواند و نگاه جذابی به آن محصول پیدا کند. برای آن که در طراحی کاتالوگ خلاقیت داشته باشید به این نکات توجه داشته باشید:

کاتالوگ قرار است معرف این محصول و شرکت باشد به همین دلیل شما به عنوان طراح کاتالوگ باید مزیت های رقابتی خود را به گونه ای در کاتالوگ بیاورید که خواننده، شرکت را از بقیه رقبا متمایز کند.

خواننده کاتالوگ قرار است از طریق آن، به آگاهی لازم دست پیدا کند به همین دلیل باید اطلاعاتی را در کاتالوگ بیاورید که برای خواننده جذاب بوده و او را تبدیل به مشتری شما می کند.

از جادوی تصاویر و رنگ ها نباید غافل شوید. با استفاده صحیح و مناسب از رنگ ها می توانید خلاقیت و جذابیت کار خود را تا حد زیادی بالا ببرید همانطور که اگر به درستی از آن ها استفاده نکنید، نتیجه عکس به دست خواهید آورد.

طراحی کاتالوگ سه بعدی

امروزه طراحی کاتالوگ های سه بعدی، یکی از روش های تبلیغاتی حرفه ای به حساب می آید زیرا به اندازه کافی از جذابیت و خلاقیت برای جذب مشتری، برخوردار است. در طراحی های سه بعدی کاتالوگ باید از رنگ های مناسب استفاده شود، متن و تصویر به صورت ترکیبی کنار هم آورده شوند، لوگو شرکت نیز در آن جای گرفته باشد. ناگفته نماند کاتالوگ هایی که به صورت سه بعدی طراحی می شوند کیفیت و جذابیت بسیار بالایی دارند به همین دلیل باید توسط افراد حرفه ای انجام شوند.

تاثیر کاتالوگ بر فروش:

بی گمان طراحی مناسب و خلاقانه کاتالوگ می تواند تاثیر بسزایی در جهت فروش بیشتر محصولات شما داشته باشد. پس باید در نظر داشته باشید که طراحی کاتالوگ از چه اهمیتی برخوردار است. هر چقدر طراحی کاتالوگ در جهت معرفی بهتر محصول عمل نماید مشتریان بیشتر ترغیب می شوند که آن محصول را خریداری نمایند.

کاتالوگ دیجیتالی:

بیایید به سراغ کاتالوگ‌های اینترنتی برویم. کاتالوگ ها با استفاده از ابزارهای دیجیتال خلق شده‌اند، و امروزه اغلب شرکت‌ها از ابزارهای دیجیتالی برای توزیع و ترویج اسناد خود استفاده می‌کنند.

یک کاتالوگ دیجیتالی معمولا در فرمت PDF، برای تحویل سریع و آسان به مشتریان ایجاد می‌شود. همچنین ایجاد flipbooks با استفاده از نرم ‌افزار اختصاصی نیز امکان پذیر است. flipbooks، نشریات تعاملی و آنلاین هستند که از مجلات کاغذی تقلید می‌کنند. برای ایجاد یک flipbook، اغلب لازم است که یک PDF کامل از سند آماده تبدیل به فرمت تعاملی داشته باشد.

کاتالوگ‌های دیجیتال در مقایسه با کاتالوگ های چاپی از هزینه چاپ و توزیع بسیار پایینی برخوردار هستند و حتی شاید به صفر نزدیک باشند. علاوه بر این، به اشتراک گذاشتن و گسترش آن سریع انجام می پذیرد، چون شما فقط باید آن را به وب سایت خود آپلود کنید و آن را به اشتراک بگذارید.

مزایای یک کاتالوگ چاپ در یک تصویر دیجیتال گم شده‌اند، هر چند … اینها می‌توانند از نظر خوانایی بیشتر، رفتار دوستانه، و یک حس عمومی مشارکت و حرفه‌ای گرایی خلاصه شوند.

کاتالوگ چاپی یا کاتالوگ دیجیتال، کدام بهتر است؟

باید توجه داشت که هر کدام از این کاتالوگ ها مزایا و معایب خاص خود را دارند در واقع این بازار هدف و محصول شماست که تعیین می کند کدام نوع بهتر است. در بعضی مواقع کاتالوگ دیجیتال می تواند بسیار راهکار بهتری باشد چون می توانید به راحتی با لینک های مورد نظر خود بصورت آنلاینت به معرفی محصولات بپردازید اما اگر اینترنت قطع شود این کار عملی است؟ پس هر کدام در مواقع خاص کاربرد دارند.در مقابل هزینه کاتالوگ دیجیتال به مراتب کمتر از کاتالوگ چاپی است .

طراح کاتالوگ :

طراحی کاتالوگ در کرج یک کار بسیار حساس و تخصصی است چون کاتالوگ شما معرف برند شما است. طراحی کاتالوگ می تواند که برند شما را بزرگ و عالی جلوه دهد و باعث شود که در ذهن مخاطب نقش ببندد. پس باید این کار به کسی بسپارید تا بتواند این امر را به خوبی انجام دهد.

تیم متخصص و با دانش کرج تیزر با داشتن سال ها تجربه در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ در کرج مفتخر است برای انجام کلیه خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ با استفاده از یک مشاوره دقیق در جهت افزایش فروش به شما کمک نماید.

تعرفه قیمت طراحی کاتالوگ و بروشور

تعرفه قیمت طراحی کاتالوگ و بروشور متفاوت است. با توجه به آن که یک فرد حرفه ای کار طراحی کاتالوگ و بروشور را انجام داده است و یا توسط یک آماتور و یا نرم افزار انجام شده است، قیمت آن ها نیز متفاوت خواهد بود. طراحی جلد کاتالوگ و بروشور با بقیه صفحات کاتالوگ و لت های بروشور، متفاوت می باشد. اگر می خواهید یک طراحی حرفه ای کاتالوگ و بروشور داشته باشید که ابزاری قدرتمند برای تبلیغات کار شما به حساب بیاید، با صرف هزینه بیشتر می توانید به خواسته خود برسید.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757