کیفیت نور در عکاسی

کیفیت نور در عکاسی

در مورد نور و نحوه نوردهی بحث های زیادی انجام شده است. اما کیفیت نور یه مقوله جدا از نوردهی عکاسی به شمار می رود. این مورد حتی در عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی نیز صدق می کند  و باید بخوبی آن را انجام داد.

شما به عنوان یک هنرمند و یا عکاس، ممکن است مرجع خاصی در خصوص کیفیت نور نداشته باشید و یا حتی ممکن است بپرسید که کیفیت نور به چه معنا است. هنرمندان بصری (نقاشان، هنرمندان طراح، مجسمه سازان، عکاسان)می‌توانند در مورد طول نور صحبت کنند، اما یک اجماع در مورد آنچه که “نور خوب” یا “نور بد” را تشکیل می‌دهد می‌تواند مبهم باشد. به طور خلاصه کیفیت نور ممکن است معانی مختلفی برای عکاسان مختلف داشته باشد و شاید معنای متفاوتی در مراحل مختلف در فرآیند اکتشاف داشته باشد. واقعیت این است که ممکن است همیشه “بهترین کیفیت نور” وجود نداشته باشد که برای همه شرایط و یا محبوب همه عکاسان قابل ‌اجرا باشد.

نور به عنوان ابزار فیزیکی لازم و ابزار زیبایی‌شناسی برای ترجمه تصویر هنری به تصویری آنچه را که هنرمند در زمان باز کردن شاتر احساس می‌کند، نشان می‌دهد. بسیاری از عکاسان منظره ممکن است به وسیله نور “جادویی” توصیف و قسم بخورند که بیان کردن در کلمات دشوار است، اما آن‌ها قطعا وقتی آن را می‌بینند، آن را میفهمند و درک می کنند. کیفیت نور در عکاسی تبلیغاتی نیز بسیار مهم و اثر گذار است شما باید به دقت در این مورد وسواس به خرج دهید.

در ایجاد یک عکس منظره، کیفیت نور با دو خاصیت مرتبط به هم تشکیل می شود: جهت گیری نور و دمای رنگ. اما چرا این دو خاصیت؟ جهت نور، کیفیت مهم وسایه‌ها *، کنتراست *، و بافت * را در چشم‌انداز مشخص می‌کند. سایه‌ها، به نوبه خود، چیزی هستند که عمق، شکل و بعد را در صحنه ایجاد می‌کنند و ممکن است یک حالت تحریک‌کننده و احساسات را نسبت به عکس ابراز کنند. اگر شما یک عکاس مبتدی هستید قبل از هر چیزی باید ویژگی های مختلف نور را درک کنید.

اشباع رنگ در عکاسی چیست؟
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

موارد مهم در خصوص کیفیت نوردهی :

نورپردازی جانبی

سایه ها

روشنایی محیط

روشنایی جلوی سوژه

دمای رنگ

نور ابزاری است که از طریق آن عکاس باید دید هنری را به یک عکس تبدیل کند. کیفیت نور را می توان به روش‌های مختلف توصیف کرد و همیشه متناسب با دسته‌های مرتب تعریف‌شده نیست و قطعا در توصیفات هم پوشانی وجود دارد. با این حال، یکی از این ویژگی‌ها را تعریف می‌کند، قطعا می‌تواند معانی مختلفی از نظر عکاسان مختلف داشته باشد که تجربیات و اهداف زندگی متفاوتی دارند، اما چیزی که مهم است عکاس باید از طریق نور بتواند یک عکس منحصر به فرد را خلق نماید.

 

 

برچسب‌ها:
تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757