چگونه یک کاتالوگ طراحی کنیم

چگونه یک کاتالوگ طراحی کنیم

هدف از طراحی کاتالوگ این است که شما بتوانید مجموعه ای از کالا و خدمات خود را در  یک بازار هدف مشخص به فروش برسانید. کاتالوگ این امکان را به شما می دهد حتی اگر نتوانید به صورت حضوری در مورد محصولات توضیح دهید ، همه آنچه را که مشتری در نظر دارد را پاسخ دهد.

طراحی کاتالوگ مراحلی را برای تکمیل شدن به همراه دارد که در این مقاله به آن ها می پردازیم :

چرا طراحی کاتالوگ مهم است ؟

یک کاتالوگ، مانند یک کارت تجاری، ابزاری است که برای شناسایی و تقویت آگاهی از برند مورد استفاده قرار می‌گیرد. متخصصان بازاریابی می‌دانند که چقدر دقت در ایجاد یک کاتالوگ وجود دارد و اینکه چگونه یک کاتالوگ خوب می‌تواند تفاوت را بر حسب فروش انجام دهد.

کاتالوگ در واقع بیانگر حالت اصلی برند شما است. توسط کاتالوگ می توانید به خوبی برای بازاریابی محصولات خود اقدام نمایید. به شما این امکان را می دهد که در هر بازاری نسبت به معرفی برند و محصولات خود اقدام نمایید.

کاتالوگ در چه فرمتی ایجاد می شود ؟

اول از همه بیایید فرمت کاتالوگ را ببینیم. یک کاتالوگ همیشه به صورت دیجیتالی ساخته می‌شود، اما محصول تمام‌شده می‌تواند یکی از دو نوع باشد:

کاتالوگ چاپی

کاتالوگ دیجیتالی

بیش‌ترین انتشار کاتالوگ در جهان، ۲۱۱ میلیون نسخه در سال بوده است که با هدف ترویج و تبیلغات فعالیت‌های ۳۲۸ مغازه در ۲۸ کشور ارسال شده اند.

کاتالوگ چاپی

کاتالوگ های چاپی یکی از بهترین راه های بازاریابی به شمار می روند که مزایای به خصوصی را دارند که به آن اشاره می کنیم :

قرارگرفتن دائمی نام برند

کاتالوگ یک شی فیزیکی است که معمولا روی میز یا کشو قرار می‌گیرد تا به راحتی در دسترس قرار گیرد. کاتالوگ چاپی در واقع در کوتاه مدت تغییر نمی کند از همین رو مشتریان آن را برای خریدهای بعدی نیز نگه می دارند.

کاربر پسند

یک کاتالوگ چاپی همیشه در دسترس است و برای استفاده افراد با تمام سنین آسان است. برای درک بهتر، باید آن را با جایگزین دیجیتالی آن مقایسه کنیم. بیایید در مورد نحوه جستجو برای یک مورد در یک کاتالوگ آنلاین فکر کنیم. اول، شما به یک ارتباط اینترنتی خوب نیاز دارید. پس باید سند مورد نیاز را پیدا کنید. اگر خوش ‌شانس باشید، در همان صفحه اول پیدا می شود، بنابراین می‌توانید با یک کلیک به صفحه راست بروید؛ در غیر این صورت، شما باید آن را تا زمانی که مورد نظرتان را پیدا کنید، ورق بزنید.

عکاسی صنعتی و معرفی آن
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

خوانایی

آیا تا به حال سعی کرده‌اید یک کاتالوگ را در یک تبلت پیدا کنید، در حالی که با مشتری صحبت می‌کنید؟ اگر در مکان اشتباهی کلیک کنید، می‌توانید به راحتی صفحه دیگری را به پایان برسانید. اگر لازم است جزئیات را بررسی کنید، باید زوم کنید و شانس کلیک کردن بر روی یک دکمه ناخواسته را به خطر بیندازید.

جستجوی سریع

یک کاتالوگ چاپی به شما اجازه می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن محتوای مورد نیاز خود را پیدا کنید و از این طریق خیلی سریع نسبت به انتخاب محصول اقدام نمایید.

کاتالوگ دیجیتالی

بیایید به سراغ کاتالوگ‌ های اینترنتی برویم. کاتالوگ ها با استفاده از ابزارهای دیجیتال خلق شده‌اند، و امروزه اغلب شرکت ‌ها از ابزارهای دیجیتالی برای توزیع و ترویج اسناد خود استفاده می‌کنند.

یک کاتالوگ دیجیتالی معمولا در فرمت PDF، برای تحویل سریع و آسان به مشتریان ایجاد می‌شود. همچنین ایجاد flipbooks با استفاده از نرم ‌افزار اختصاصی نیز امکان پذیر است. flipbooks، نشریات تعاملی و آنلاین هستند که از مجلات کاغذی تقلید می‌کنند. برای ایجاد یک flipbook، اغلب لازم است که یک PDF کامل از سند آماده تبدیل به فرمت تعاملی داشته باشد.

کاتالوگ‌های دیجیتال در مقایسه با هزینه چاپ و توزیع، که به صفر نزدیک هستند، وجود دارد. علاوه بر این، به اشتراک گذاشتن و ترویج مدرک شما خیلی زود است، چون شما فقط باید آن را به وب سایت خود آپلود کنید و آن را به اشتراک بگذارید.

طراحی کاتالوگ از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

یک کاتالوگ یک سند متشکل از بخش‌های مختلف است. برخی از آن‌ها همیشه مانند پوشش روی جلد و پوشش پشتی استفاده می‌شوند؛ دیگران به نوع پروژه و اگر لازم باشد، وابسته هستند:

جلد (جلد جلویی)

فهرست

مقدمه صفحات: توصیفات، تبلیغات

فهرست مطالب: بخش‌ها ، بخش‌ها فرعی، شاخص ‌های شماره صفحه

فهرست مندرجات: ترتیب الفبایی، یا با کد

صفحات پایانی: شرح، تبلیغات، یادداشت‌ها

پشت جلد

در این مقاله مراحل ابتدایی طراحی کاتالوگ را مرور کردیم . در بخش بعدی به صورت مفصل به طراحی داخلی آن می پردازیم.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757