چگونه عکس‌های بهتر در شب بگیرید

چگونه عکس‌های بهتر در شب بگیرید

عکاسی در شب چگونه است ؟ ایجاد تصاویر عالی فنی در شب می‌تواند یک چالش باشد، به خصوص برای عکاسان تازه‌کار که ممکن است بر تنظیمات دوربین خودکار برای گرفتن عکس تکیه کنند.
در طول روز، معمولا نور فراوانی وجود دارد که باعث می‌شود عکس شارپ و نوردهی شده به درستی نوردهی شود. در شب، عکاس باید طرز فکر خود را مطابق با مجموعه جدیدی از چالش‌هایی که با عدم وجود نور ایجاد می‌شود، تغییر دهد.

استفاده از سه‌پایه

عکاسی در شب بدون یک سه ‌پایه بسیار نا امید کننده است. حتی با یک لنز سریع و یک سنسور تصویر با عملکرد بالا به احتمال زیاد برای رسیدن به نتایج رضایت‌بخش تلاش خواهید کرد. یک سه‌پایه ضروری است چون به شما این امکان را می‌دهد که سرعت شاتر خود را تقریبا بی‌نهایت گسترش دهید. نوردهی طولانی به دوربین شما اجازه می‌دهد تا نور کافی برای نوردهی درست یک صحنه در شب ثبت کند.

عکاسی در طول ساعت آبی

ساعت آبی زمان بین غروب آفتاب و تاریکی کامل است که حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. در این زمان، نور به سرعت از نور روز به تاریکی تغییر می‌کند، و برای ثبت چراغ‌های شهر و شفق از غروب خورشید کامل است. در طول روز، نور مصنوعی در مقایسه با خورشید بسیار کم‌نور است. در طول شب تنها چیزی که قابل‌رویت است، نور مصنوعی و اجرام سماوی است. ساعت آبی سازشی را فراهم می‌کند که به عکاس اجازه می‌دهد تا درخشش نورهای مصنوعی را ثبت کند در حالی که نور طبیعی کافی برای دیدن چیزهای دیگر را حفظ می‌کند.

نحوه عکاسی پشت زمینه سفید از محصول
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

در مد دستی عکس بگیرید

دوربین‌های دیجیتال مدرن می‌توانند پر از تکنولوژی باشند تا به عکاسان در ایجاد بهترین تصاویر ممکن با کم‌ترین تلاش ممکن کمک کنند. با این حال، نورسنج دیجیتال برای محاسبه نوردهی مناسب تحت شرایطی طراحی شده‌اند که می توان آن را “شرایط طبیعی” مانند نور خورشید و نور مصنوعی روشن نامید. نورسنج همیشه وقتی که ما امیدواریم که خورشید پایین بیاید، عمل نمی‌کنند. بنابراین، اغلب لازم است تنظیمات نوردهی خود را به صورت دستی تنظیم کنید.

تنظیم دستی تراز سفیدی

درست مانند نورسنج دوربین شما، می‌تواند در طول شب گیج شود، بنابراین نورسنج آن نیز می‌تواند تغییر کند. به عنوان مثال، اگر تصویر شما دارای یک منبع نور مصنوعی خاص باشد، پس دوربین شما ممکن است تراز سفیدی خود را مطابق با آن منبع نور تنظیم کند. اما، منبع نور در سوال ممکن است تنها یک رنگ باشد، که منجر به یک رنگ عجیب در تصویر شما می‌شود. راه‌حل این است که تراز سفیدی خود را به صورت دستی تنظیم کنید. در دوربین نیکون، معمولا در شب از تراز سفیدی ابری استفاده می شود، هر چند که این کار تا حدی وابسته به صحنه است و ممکن است نیاز باشد که در پس پردازش به کار گرفته شود.

عکاسی در شب می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما اگر شما محدودیت‌های مد خودکار دوربین خود را درک کنید، این چالش‌ها به راحتی برطرف می‌شوند. عکاسی سبک تمایل به یک فرآیند دستی دارد. یک عکاس باید انتظار داشته باشد که بیشتر از حد معمول وقت صرف کند تا سه‌پایه خود را تنظیم کند و عکس‌های آزمایشی بگیرد تا نوردهی مناسب، تراز سفیدی، و فوکوس را پیدا کند.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757