راهنمای عکاسی از ساعت آبی (گرگ و میش)

راهنمای عکاسی از ساعت آبی (گرگ و میش)

ساعت گرگ‌ و میش یا ساعت آبی در عکاسی، مهم نیست که شما آن را چه می‌نامید؛ زمان بسیار زیبایی برای عکاسان است که برخی از تصاویر منحصر به فرد و تقریبا غیر مادی را ثبت کنید. ساعت آبی در عکاسی یکی از مهمترین لحظات در عکاسی به شمار می رود.

در آسمان لطیف و ابریشمی، جایی که نور باقی مانده بر روی یک لحن ملایم آبی کمرنگ قرار می‌گیرد، ساعتی آبی که اغلب قبل از طلوع خورشید و دوباره درست بعد از غروب خورشید رخ می‌دهد. به طور کلی این زمان روز بین ۲۰ تا ۴۰ دقیقه، آب و هوا و عرض جغرافیایی به طول می‌انجامد.

عموال موثر در در ثبت تصاویر در ساعت آبی در عکاسی

برنامه‌ریزی پیش رو

اولین قدم در ثبت تصاویر ساعت آبی شگفت‌انگیز، دانستن زمان رفتن است. از آنجا که این بازه زمانی برای این تصاویر نسبتا کوتاه است، شما می‌خواهید قبل از این که این اتفاق بیفتد، برنامه‌ریزی کنید و در مکان بعدی باشید. با استفاده از برنامه‌ای مانند ساعت طلایی برای پیدا کردن زمانی که ساعت آبی در محل شما خواهد بود، استفاده کنید. هم چنین به خاطر داشته باشید که آسمان قبل از اینکه به رنگ آبی برسد، بعد از اینکه خورشید برای بررسی این رنگ آبی به پایین می‌رود، چند عکس آزمایشی را ثبت نمایید.

سه‌پایه را همراه بیاورید

هنگام استفاده از یک سرعت شاتر آهسته، یک سه‌پایه به شما کمک خواهد کرد تا تصاویر قوی‌تر را بدون خطر لرزش دوربین ایجاد کنید. فراموش نکنید که یک سه‌ پایه را کنار بگذارید، یا باید به دنبال یک سطح ثابت برای قرار دادن دوربینتان در هنگام ثبت عکس‌های خود باشید. برای بهترین نتیجه، شما هم چنین می‌خواهید از تایمر دوربین خود استفاده کنید یا یک ریموت کابل برای جلوگیری بیشتر از لرزش دوربین استفاده کنید.

عمق میدان در عکاسی ماکرو
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

استفاده از مد اولویت شاتر

وقتی نوبت به ثبت تصاویر شگفت‌انگیز در طول یک ساعت آبی می‌رسد، داشتن تسلط کامل بر تنظیمات دوربین، کلیدی است. در اغلب موارد، تغییر دادن دوربینتان به حالت اولویت شاتر ایده‌آل است. این حالت به شما این امکان را می‌دهد که یک سرعت شاتر آهسته را تنظیم کنید، به شما این امکان را می‌دهد که نوردهی های طولانی را ایجاد کنید که آسمان را نرم و لطیف کنند و رد نور را از منابع حرکت نور ایجاد کنند.

با فرمت RAW عکس بگیرید

عکاسی در RAW به شما بهترین تصاویر ساعت آبی با کیفیت را می‌دهد، و گزینه‌های ویرایش برای مثال، اگر تصاویر شما کمی نور یا تاریک باشند، می‌توانید به راحتی جبران نوردهی را بعدا تنظیم کنید.

استفاده از فوکوس دستی را در نظر بگیرید

با این که فوکوس خودکار زمانی خوب کار می‌کند که نور زیادی وجود دارد، زمانی که خورشید پایین رفته‌است ممکن است به سختی بر روی جایی که می‌خواهید فوکوس کند. توجه به تغییر در فوکوس دستی برای بدست آوردن کنترل بیشتر بر روی نقاط فوکوس خود را در نظر بگیرید.

به دنبال منبع نور باشید

عکاسی یک ساعت آبی موفق تقریبا همیشه به یک منبع نور نیاز دارد. چه این یک ماه روشن، کامل، یک خط افق شهر دور، بر روی آب، یک پل روشن، جریان ثابت ترافیک، یا حتی یک چادر که از داخل با یک چراغ‌قوه نورپردازی شده باشد!

البته اگر در حال عکاسی از خود افق هستید، ممکن است نور کافی از خورشید در حال غروب باشد که به هیچ منبع نور اضافی نیاز ندارید. خلاق باشید، به دنبال فرصت‌هایی برای ترکیب نور باشید، و یا سعی کنید نقطه مناسبی پیدا کنید که در هنگام برنامه‌ریزی عکاسی از آن سود می‌برد.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757