چگونه از سه‌پایه استفاده کنیم

چگونه از سه‌پایه استفاده کنیم

هنگام برخورد با سرعت شاترهای آهسته، یک سه‌پایه محکم یک ابزار ضروری برای حذف لرزش دوربین و گرفتن عکس‌های شارپ است. با اینکه ایجاد یک سه‌پایه و استفاده موثر از آن برای عکاسی در ابتدا به نظر ساده است اما معمولا خیلی از عکاسان استفاده مناسب از آن را بلد نیستند. حتی ممکن است شما از سه پایه در عکاسی استفاده نمایید و همچنان تصاویر شارپ را در اختیار نداشته باشید. در عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی استفاده از سه پایه از مهمترین ارکان عکاسی به شمار می رود.

استفاده از سه پایه در عکاسی تبلیغاتی باعث می شود عکس هایی به مراتب با کیفیت تر و زیباتر را ثبت نمایید و از آن ها در طراحی کاتالوگ نیز بهره ببرید.

انتخاب یک سه پایه مرغوب

متاسفانه اکثر عکاسان در هنگام انتخاب سه پایه دچار سردرگمی می شوند و یک سه پایه خوب را انتخاب نمی کنند. شما باید بهترین سه پایه انتخاب کنید تا بتوانید عکس های بهتری را ثبت نمایید.

زمان استفاده از سه پایه در عکاسی

مهم است بدانید چه زمانی باید از یک سه پایه در عکاسی استفاده کنید. در مقایسه با قرار دادن یک سه‌پایه و سوار کردن دوربین بر روی آن، شاید اغلب ترجیح بدهید که دوربین در دست بگیرید. اگرچه اکثر دوربین‌های مدرن قادر به تولید نتایج عالی با سطوح نویز پایین در سطح بالا هستند و بنابراین قطعا نیاز به استفاده از سه پایه را کاهش داده‌اند، به خصوص زمانی که یکی دارای بالاترین کیفیت تصاویر با کیفیت کم و یا عدم نویز در دوربین‌های با رزولوشن بالا است. از آنجا که بسیاری از متغیرهای درگیر، مانند تکنیک حفظ دست، سرعت شاتر، اندازه سنسور، اندازه کانونی، وضوح لنز و دوربین به فاصله سوژه وجود دارند، هیچ فرمول جادویی برای تشخیص درست زمانی که یک سه‌پایه باید مورد استفاده قرار گیرد وجود ندارد. هنگام عکاسی از پرندگان استفاده از سه پایه بسیار ضروری و چالش برانگیز خواهد بود.

توصیه‌های عکاسی در نور کم
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

کادربندی و ترکیب بندی

همیشه به یاد داشته باشید که قبل از سوار کردن دوربین بری روی سه پایه ترکیب بندی خود را انجام دهید. در غیر اینصورت کار برای شما سخت خواهد شد.

قبل از اینکه سه‌پایه خود را راه‌اندازی کنید، اطراف منطقه پیاده‌روی کنید، به دنبال زوایای خوب بگردید و با دست دوربین خود روی ترکیب‌بندی کار کنید. به پایین نگاه کنید، به زوایای پایینی نگاه کنید و یا بالاتر بروید و به دنبال یک دیدگاه متفاوت بگردید. زمانی که بفهمید که عکس شما چگونه به نظر خواهد رسید، تنها پس از آن سه‌پایه خود را باز کنید و دوربین خود را بر روی آن سوار کنید. این عادت را برای کار کردن با سه‌پایه خود ایجاد کنید و از انجام آن به روش دیگر خودداری کنید. اجازه ندهید سه‌پایه شما مانع خلاقیت شما شود و کادربندی و ترکیب‌بندی شما را دیکته کند!

 

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757