نحوه عکاسی از پرندگان

نحوه عکاسی از پرندگان

عکاسی از پرندگان ، به ویژه عکاسی پرنده وحشی می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. مقالات زیادی در اینترنت وجود دارد که همه چیز را از “نکات عکاسی از پرنده” گرفته تا “هنر عکاسی پرنده” پوشش می‌دهد، اما بسیاری از آن‌ها به اندازه کافی دقیق نیستند و حاوی اطلاعات زیادی برای یک عکاس آماتور نیستند.

عکاسی از پرندگان نیز مانند سایر ژانرهای عکاسی منظره چالش خاص خود را دارد. بعضی از مردم علاقه خاصی به پرنده ها دارن که همین امر باعث می شود که اگر آن ها عکاس باشند عکاسی از پرنده ها برای آن ها لذت بیشتری را به همراه دارد..

تجهیزات و دوربین برای عکاسی از پرندگان

تجهیزات از اصلی ترین وسائل مربوط به عکاسی حیات وحش است. برای اینکه بتوانید یک عکس بی نقص را از پرنده های وحشی ثبت کنید باید لنز مناسب را نیز به همراه داشته باشید. چون شما نمی توانید به اندازه کافی به پرندکان نزدیک شوید مگر آنکه قصد عکاسی از پرندگان پارک و یا باغ وحش را داشته باشید.

تنظیمات دوربین

حفظ سرعت شاترهای سریع، به خصوص برای پرندگان در پرواز و پرنده‌های کوچک که بسیار سریع حرکت می‌کنند بسیار مهم است – شما نمی‌توانید تاری حرکتی را در پس پردازش ثبت کنید. در برخی موارد، عکاسان با سرعت کمی آهسته‌تر عکاسی می‌کنند تا بال‌های یک پرنده در حال پرواز را کمی تار کنند، تا احساس حرکت کنند. اما در موارد دیگر، شما می‌خواهید عمل را متوقف کنید. برای رسیدن به این هدف، معمولا سرعت شاتر خود را به چیزی بین ۱۰۰۰/ ۱ و ۱۶۰۰ / ۱ تنظیم کنید. امروزه بسیاری از دوربین‌ها با ویژگی ایزوی خودکار که به طور خودکار ایزو را براساس شرایط نوری تنظیم می‌کند، به بازار عرضه می شوند. شما می‌توانید حداقل سرعت شاتر خود را تنظیم کنید، که می‌تواند برای عکاسی از پرندگان و حداکثر ایزو برای حفظ جزئیات تنظیم شود. این ویژگی بسیار مفید است .

عکاسی صنعتی در کشورها
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

هنگام عکاسی در مد “اولویت دیافراگم”،  سرعت شاتر حداقل ایزو را به ۱۰۰۰ / ۱ تنظیم کنید و زاویه باز واید ملاک قرار دهید.. نکته جالب در مورد عکاسی در مد اولویت دیافراگم، این است که اگر نور زیاد باشد، سرعت شاتر به یک عدد بزرگ‌تر افزایش می‌یابد و اگر شرایط نور خراب شود، ویژگی خودکار ایزوی دوربین را افزایش می‌دهد و سعی می‌کند سرعت شاتر را به هر چیزی که تنظیم کرده اید نگه دارد.

برای عکاسی از پرندگان علاوه بر دانش و مهارت لازم شما باید تجهیزات خوبی را نیز به همراه داشته باشید تا بتوانید عکس های با کیفیت و عالی را ثبت نمایید

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757