چه چیزی باعث ایجاد یک عکس خوب می‌شود؟

چه چیزی باعث ایجاد یک عکس خوب می‌شود؟

ساده‌ترین سوال در عکاسی که پیچیده‌ترین سوال نیز است: چه چیزی باعث ایجاد یک عکس خوب می‌شود؟ مواردی از قبیل یک عکس خوب از نورپردازی، ترکیب‌بندی، سوژه، و غیره حاصل می‌شود کافی نیستند؛ این سوال یک پاسخ عمیق‌تر دارد. تصاویر خوب  به همان اندازه که ممکن است از یک ریشه دیگر باشند ، همه ریشه مشترک دارند. عکاس هدف قوی برای عکس دارد، سپس آن هدف را به موثرترین شکل بیان می‌کند.

تشکیل یک چشم‌انداز

برای ایجاد هرعکس باید یک دلیل وجود داشته باشد. شاید شما خیلی از عکس ها را دوست نداشته باشید و خیلی راحت آن ها را دور می اندازید. به این دلیل است که شما قبل از عکاسی دلیلی برای گرفتن عکس نداشته اید و آنرا دور می اندازید.

این کار همیشه به داشتن روشن‌ترین تصویر ممکن در هنگام گرفتن عکس کمک می‌کند. به جای آن، “وای، چه صحنه‌ای جالب، من به یک عکس نیاز دارم،” بهتر است به خود بگویید: ” این منظره در یک عکس تیره و تاریک به خوبی کار خواهد کرد. چگونه می‌توانم به آن دست یابم؟ ”

 

چشم‌انداز خود را در عمل اجرا کنید

برای قرار دادن دیدگاه خود در عمل، باید به هر جنبه از عکاسی به طور آگاهانه نزدیک شوید. زمانی که چیزی چشم شما را می‌گیرد، نمی‌توانید یک عکس فوری بگیرید؛ در عوض، هر بخش آخر عکس باید بصورت عمدی باشد. این کار با یکی از مهم‌ترین بخش‌های عکاسی شروع می‌شود: یعنی سوژه شما.

عکاسی صنعتی و معرفی آن
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

 

انتخاب یک سوژه مناسب

انتخاب سوژه مناسب عکس یکی از حیاتی ترین موارد برای یک عکاسی عالی به شمار می رود.

یک عکس خوب این است که:

دیدگاه روشنی دارد

این دیدگاه را با موفقیت انجام می‌دهد

به خوبی با دیدگاه خود نسبت به بیننده سازگاری داشته باشد

انجام دادن این موارد مخصوصا دومین مورد کار آسانی نیست. اما ارزش تلاش کردن را دارد. اگر شما بتوانید هر سه مورد را انجام دهید نتیجه دلخواه را بوجود آورده اید.

 

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757