عوامل مهم نوردهی در عکاسی (بخش دوم)

عوامل مهم نوردهی در عکاسی (بخش دوم)

در مقاله قبل چندین عامل مهم و تاثیرگذار در نوردهی عکاسی را بررسی نمودیم. در ادامه نیز می خواهیم به بخشی دیگر از عوامل مهم نوردهی در عکاسی مورد بررسی قرار می دهیم.

عوامل مهم نوردهی در عکاسی

هیچ نکته جهانی برای مرتب کردن نوردهی مناسب وجود ندارد. با این حال، بسیاری از مبتدیان هنوز هیچ اطلاعی ندارند که از کجا شروع کنند. اگر این امر در مورد شما صادق باشد، شما بیش از یک توصیه کلی درباره سرعت شاتر، دیافراگم، و ایزو خواهید داشت؛ شما می‌خواهید نقاط شروع ویژه‌ای داشته باشید که به شما کمک می‌کند همه این دانش را به راحتی در عمل قرار دهید.

نوردهی از عوامل مهمی است که حتی روی تصاویر بکار رفته در طراحی کاتالوگ نیز تاثیرگذار است و باید به خوبی آن را انجام دهید.

به همین دلیل، شما تنظیمات توصیه‌شده ما را در زیر برای ژانرهای مختلف عکاسی پیدا خواهید کرد. اگر چه این پیشنهادها بسیار کلی هستند، اما باید به شما ایده خوبی بدهند که اگر به سادگی چند نکته اساسی برای ثبت یک نوردهی خوب می‌خواهید، از کجا شروع کنید:

عکاسی منظره معمول (نه در شب)

از یک سه‌پایه استفاده کنید. حالت اولویت دیافراگم را انتخاب کنید، که در آن دوربین به طور خودکار سرعت شاتر را تنظیم می‌کند، و شما به طور دستی دیافراگم را انتخاب می‌کنید.

در حالت کلی از f /8  یا f /16  عکاسی کنید، اما در عوض اگر به عمق میدان بیشتری (مانند یک پیش‌زمینه نزدیک یا اگر از یک لنز تله فوتو استفاده می‌کنید)، از f /11  یا f /16  استفاده کنید. این یک دوربین فول فریم است. با تقسیم کردن این اعداد توسط فاکتور کراپ خود، از دیافراگم معادل دوربین خود استفاده کنید.

مزایای عکاسی صنعتی در کسب و کار
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

ایزو را به مقدار پایه خود تنظیم کنید.

بگذارید سرعت شاتر شما به هر جایی که نیاز است برای نوردهی مناسب باشد، بیفتد.

هایلایت های خود را تماشا کنید. هیچ یک از آن‌ها را بیش از حد نوردهی نکنید. در صورت نیاز، از جبران نوردهی منفی برای تاریک کردن عکس استفاده کنید. روشن کردن سایه‌های در پس پردازش آسان‌تر از تاریک‌تر کردن هایلایت های بیش از حد نوردهی بیش از حد است.

نوردهی می‌تواند پیچیده به نظر برسد، اما یکی از مهم‌ترین موضوعات تکنیکی است که بدانید آیا می‌خواهید عکس‌های کیفیت بالا بگیرید یا نه. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که بیرون بروید و پیشنهادهای فوق را برای خودتان امتحان کنید. با تنظیمات نوردهی خود و نیز ایزو، بازی کنید. توجه کنید که چطور بر عکس تاثیر می‌گذارند. از همه مهم‌تر، تمرین‌کردن را ادامه دهید. قرار گرفتن در معرض قرار گرفتن چیزی است که هرگز از پیشرفت دست نخواهید کشید، و بدون شک ارزش آن را دارد که یاد بگیرید.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757