پنج نکته در مورد عکاسی منظره

پنج نکته در مورد عکاسی منظره

اگر در ابتدای انجام عکاسی هستید و می خواهید با عکاسی منظره شروع به کار نمایید، حتما سوالات زیادی را در این زمینه در ذهن خود دارید. این سبک از عکاسی سبکی نیست که بتوان با صحبت کردن آن را انجام دهید و همه یک ارتباط با آن پیدا نمی‌کنند. عکاسی های منظره یک تلاش پر پاداش است که شما با تلاش زیاد می توانید به آن دست پیدا کنید و تصاویر منحصر خود را خلق نمایید. شما همواره باید در حال یادگیری و عکاسی باشید تا بتوانید به نتایج دلخواه خود برسید.

قواعد ترکیب‌بندی را دنبال نکنید

برخی از عکاسان حرفه ای بر این عقیده هستند که قوانین ترکیب‌بندی در عکاسی منظره وجود دارد. آیا حق با آن‌ها است؟ نباید همه چیز را با ارزش در نظر بگیرید.

هنگامی که خلاقیت حرف اول را در عکاسی می زند ، آسان است که به نکات اساسی و پیشنهادهای ساده تکیه کنید که چیزها را ساده می‌کند. اما مشکل بسیاری از این نکات این است که آن‌ها یک فرآیند بسیار پیچیده را پیش‌بینی می‌کنند. حتی قانون معروف یک سوم نیز این کار را انجام می‌دهد و یک فرآیند شخصی عمیق را به یک شبکه غیر شخصی تزریق می‌کند.

تعداد زیادی عکس بگیرید

هنری کارتیه برسون می گوید : “۱۰۰۰۰ عکس اول شما از همه بدتر هستند” او یک عکاس خیابانی بود، اما برای عکاسی منظره هم این جمله صدق می کند. گرفتن عکس زیاد بهترین راه برای ثبت عکس‌های بهتر است. تا آنجا که ممکن است زمان بیشتری را پشت دوربین سپری کنید.

عکاسی و فوکوس بر روی ستاره ها
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

این تنها چیزی نیست که مهم است.  این مسئله مهم است که شما همه تصاویرتان را نگاه کنید و در ادامه سوالاتی را مطرح نمایید. کاستی های عکس ها کجا هستند؟چه عواملی در رفع اشکالات سهیم هستند؟ هرکاری که می توانید انجام دهید تا به جواب سوالاتتان برسید. این حتی برای عکس‌های بد شما هم صادق است آن‌ها احتمالا بهترین ابزار در اختیار شما برای یادگیری جاهایی هستند که می‌توانید بیش‌ترین آن‌ها را بهبود بخشید.

نقد بیرحمانه عکس ها

نه تنها باید تعداد زیادی عکس بگیرید، بلکه باید از عکس‌هایی که می‌گیرید انتقاد کنید. این همیشه سرگرم‌کننده و یا آسان نیست، اما این یک راه حل اساسی است که شما اشتباهات خود را تشخیص می‌دهید و پیشرفت خواهید کرد.

 

استفاده از سه پایه

برای یک عکاس منظره، این شاید مهم‌ترین قطعه تجهیزاتی باشد که می‌تواند داشته باشد که برای بهبود کیفیت تصویر هر عکسی می‌گیرید، بهتر است. سه پایه دوربین شما را محکم می‌کند و به شما اجازه می‌دهد زمانی که تاریک می‌شود، عکس‌هایی با نوردهی طولانی بگیرید، و بهترین کیفیت تصویر را که دوربینتان می‌تواند ارائه کند را فراهم کنید.

این نکات مطالبی بودند برای افراد مبتدی که می خواهند عکاسی منظره را شروع کنند. شما می بایست در کار خود مداومت و سخنکوشی داشته باشید تا بتوانید تصاویر منحصر به فرد خود را خلق نمایید.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757