چگونه لنز دوربین را اصلاح کنید

چگونه لنز دوربین را اصلاح کنید

فهرست مطالب

اعوجاج لنز یک موضوع مشترک است که عکاسان به طور روزانه با آن روبرو می شوند.
آن را می توان به دو گروه تقسیم کرد: اعوجاج از توسط دوربین و اعوجاج توسط نور. هر کدام از این عوامل باعث تغییر شکل ظاهری و ایجاد تغییر شکل غیر طبیعی می‌شود. معمولا لنزهای با فواصل کانونی طولانی‌تر نتایج اعوجاج کمتری نسبت به لنزهای واید تولید می‌کنند. و همانطور که می‌دانید، اعوجاج بیشتر به لبه‌های کادر نزدیک‌تر است تا وسط آن.
اگر شما از مناظر در فواصل کانونی عریض‌تر عکس می‌گیرید و المان‌های عمودی نزدیک گوشه‌های کادر دارید، اعوجاج می‌تواند به طور قابل‌توجهی خم شود و آن عناصر را منحرف کند و باعث شود که آن‌ها بسیار عجیب به نظر برسند. راه‌های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید با چنین مشکلاتی مقابله کنید.

تکنیک

زمانی که در این زمینه کار می‌کنید، چند تکنیک وجود دارد که می‌توانید از آن برای مراقبت از اعوجاج استفاده کنید، اما آن‌ها ممکن است ثابت کنند که بسیار موثر هستند. شما می‌توانید موقعیت خود را تغییر دهید و از نقطه‌ای دورتر از سوژه خود با یک لنز عکس بگیرید.
راه دیگر استفاده از یک لنز بلندتر است، که باید امیدوارانه در مقایسه با یک لنز واید، اعوجاج کمتری داشته باشد. متاسفانه، هر دو روش بر ترکیب‌بندی و کادربندی شما تاثیر خواهند گذاشت، که ممکن است همیشه مطلوب نباشد.

با برداشتن چند گام به عقب و نگه داشتن یک لنز در دوربین شما، شما یا به طور کامل مسائل اعوجاج را کاهش داده یا از آن مراقبت خواهید کرد. در سمت منفی، بیشتر محیط در تصویر گنجانده خواهد شد.
اگر شما به یک لنز طولانی‌تر سوئیچ کنید، رابطه بین پیش‌زمینه و پس‌زمینه تغییر خواهد کرد و اگر مجبور به حرکت هستید، باعث تغییر دیدگاه خواهد شد. در نتیجه عکس شما ممکن است یک ظاهر کاملا متفاوت داشته باشد و نسبت به آن احساس آن را داشته باشد.

روش هایی برای بهبود عکاسی
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

سخن آخر

هر نرم‌افزار ویرایش عکس مدرن حداقل یک راه برای مقابله با اعوجاج دارد. بخش دشوار این است که کاربرد آن‌ها همیشه ممکن است منجر به نتایج عالی نشود.

 

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757