نکاتی در مورد چیدمان در عکاسی تبلیغاتی که باید بدانید

نکاتی در مورد چیدمان در عکاسی تبلیغاتی که باید بدانید

در حال حاضر دوربین های عکاسی بسیار پیشرفته ای تولید شده اند و همچنان در حال پیشرفت می باشند. به همین دلیل است که صنعت عکاسی تغییر و تحول زیادی داشته است و خیلی از کسب و کار ها را نیز دچار تحول کرده است؛ زیرا تبلیغات و … این کسب و کار ها توسط عکاسی امکان پذیر می باشد. حتما شما هم تا به حال عکس های تبلیغاتی زیادی را دیده اید که توجه تان را به خود جلب کرده و شما را ترغیب به خرید از آن محصول کرده باشد. این یعنی هنر عکاسی تبلیغاتی. در این مقاله می خواهیم نکاتی را درباره چیدمان در عکاسی تبلیغاتی برای شما بیان کنیم. با ما همراه باشید.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

یکی از سبک های عکاسی، عکاسی تبلیغاتی نام دارد که سعی می کند با کنار هم قرار دادن هنر، خلاقیت و تکنیک به بهترین و جذاب ترین روش محصول را برای بیننده نمایش دهد و یا آن که مفهوم یا برندی را به بیننده معرفی کند. امروزه یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر مشتری، استفاده از تصاویر و عکس های مختلف در این زمینه است تا از طریق آن ها بر روی مشتری تاثیر گذاشته و او را به خرید کردن ترغیب کرد.

چیدمان در عکاسی چیست؟

در عکاسی باید توجه داشت که المان های مهم چگونه در کادر قرار می گیرند تا هم خلاقانه و زیبا باشد و هم آن که به اندازه کافی تاثیرگذار باشد. به این مسئله چیدمان می گویند. نحوه قرار گیری المان ها و چیدمان آن ها تاثیر بسیار زیادی بر بیننده خواهد گذاشت. عکاس به صورت کاملا هدفمند و علمی، عناصر مهم را به گونه ای کنار هم قرار می دهد تا نتیجه دلخواه را به دست آورد. در واقع عکاس مانند یک کارگردان عمل می کند و وظیفه هر عنصر را مشخص می کند که باید در چه جایی قرار بگیرد تا کار به خوبی در بیاید. روش های مختلفی برای چیدمان عناصر موجود در عکس وجود دارد که هر کدام برای هدف خاصی انجام می شوند.

اهمیت چیدمان در عکاسی تبلیغاتی

نحوه قرار گیری عناصر موجود در تصویر بسیار مهم است، زیرا اگر هر المان به خوبی در جای درست خود قرار نگیرد نتیجه کار می تواند تغییر کند. به عنوان مثال در صورتی که در چیدمان تصویر خود از رنگ های مختلف و عناصر زیاد استفاده کنید یعنی کادر را شلوغ کنید توجه مخاطب از سوژه اصلی پرت خواهد شد و نمی تواند به میزان کافی به اصل مسئله توجه کند در نتیجه از تاثیر گذاری کار شما کاسته خواهد شد. به همین دلیل است که می گوییم نحوه چیدمان در عکاسی تبلیغاتی بسیار اهمیت دارد و می تواند باعث گسترش یک کسب و کار و رونق آن شود و یا آن که نتیجه برعکس بگذارد.

چیدمان های مختلف در عکاسی تبلیغاتی چه تاثیراتی را به دنبال دارند؟

حتما تا الان به اهمیت چیدمان در عکاسی تبلیغاتی پی برده اید. در ادامه قصد داریم چند نوع چیدمان را برای شما معرفی کنیم و با تاثیری که بر کیفیت عکس ها می گذارند آشنا شویم.

اهمیت ترکیب بندی در عکاسی
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

چیدمان هنری

در این نحوه چیدمان، عناصر وجود در عکس با ایده های هنری کنار یکدیگر قرار می گیرند. عکاس تلاش می کند در این سبک از چیدمان، محصولات با کمک هارمونی رنگ ها و فرم ها کنار هم قرار بگیرند و همه عواطف و احساسات بیننده را تحت تاثیر خود قرار دهند. برای این سبک از چیدمان عکاسی به زمان زیادی نیاز دارید اما قطعا نتیجه خوبی را دریافت خواهید کرد.

چیدمان مینیمال

بیشترین تاکید بر محصول یا برند در این سبک از چیدمان ایجاد می شود. صحنه عکس در چیدمان مینیمال، بسیار خلوت است و از اکسسوار های کمی در کنار محصول استفاده می شود تا توجه مخاطب بیشتر بر روی شکل، ظاهر، کاربرد و برند معطوف بشود. شاید فکر کنید این سبک از چیدمان راحت است در صورتی که عکاسی به این سبک، کار سختی است زیرا با عناصر کمی، قرار است عکسی تاثیر گذار تهیه نمایید.

چیدمان خلاقانه

در این سبک از چیدمان، عکاس از قانون خاصی پیروی نمی کند بلکه در هر سوژه عکاسی سعی می کند عناصر را به شیوه ای کنار هم قرار دهد تا بیشتر تاثیر، جذابیت و خلاقیت را دربر داشته باشد. عکاس می تواند از اکسسوار های مختلفی برای این کار استفاده کند. بیننده نیز با دیدن این نوع عکس های تبلیغاتی به دنبال کشف یک پیام نهفته در عکس خواهند بود و همین امر باعث می شود مفهوم، کالا و … موجود در عکس، مدت زمان بیشتری در ذهن مخاطب نقش ببندد.

نکات مهم در چیدمان در عکاسی تبلیغاتی

حتما شما با اصول اولیه در عکاسی آشنا هستید اما باید بدانید که برای قرار گیری و یا چیدمان عناصر موجود در عکس نیز باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

در خانه استودیو بسازید.

در صورتی که به صورت حرفه ای مشغول به عکسی هستید بهتر است در خانه استودیو بسازید. یک مکان نور گیر را در خانه انتخاب کنید و با استفاده از یک پارچه سفید بیشترین بازتاب را از نورئ خورشید به دست آورید.

از نگهدارنده دوربین استفاده کنید.

برای آن که چیدمان عناصر به شکل صحیح عکس برداری شود ابتدا باید زاویه مناسب برای عکاسی را پیدا کنید. سپس دوربین را با نگهدارنده، ثابت کنید تا از لرزش های دست شما در هنگام عکاسی جلوگیری شود. عکسی که تار و بی کیفیت باشد بر همه ویژگی های تصویر حتی چیدمان عناصر آن تاثیر منفی خواهد گذاشت.

به رنگ ها توجه کنید.

یکی از اصلی ترین عامل در زیبایی چیدمان تصویر، رنگ است. این رنگ ها هستند که می توانند حس را به ببینده القا کنند و در او احساسات مختلفی را ایجاد نمایند. به همین دلیل است باید با روانشناسی رنگ ها آشنا باشید تا بتوانید به صورت صحیحی از آن ها در چیدمان خود استفاده نمایید تا بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

همانطور که خواندید چیدمان در عکاسی تبلیغاتی از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند تاثیرات متفاوتی را بر بیننده ایجاد کند. همه ما با تصاویری رو به رو شده ایم که توانسته اند تحسین ما را برانگیزند. عکاسان این تصاویر به همه نکات مربوط به عکاسی تبلیغاتی توجه داشته اند و برای رسیدن به موفقیت تلاش و تمرین زیادی کرده اند پس شما هم از تلاش کردن خسته نشوید تا موفق شوید.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757