بهترین نرم افزارهای فیلتر عکس در عکاسی صنعتی

بهترین نرم افزارهای فیلتر عکس در عکاسی صنعتی

عکاسی سبک ها و شاخه های مختلفی دارد. یکی از شاخه های آن، عکاسی صنعتی است. در عکاسی صنعتی باید محصولات و یا خدمات به نحو صحیحی به نمایش گذاشته شود تا مخاطب بتواند ویژگی های آن ها را به خوبی درک کند. به همین دلیل باید این گونه تصاویر از کیفیت بالایی برخوردار باشند و به صورت جذاب و خلاقانه تهیه شده باشند. از همین رو برای آن که بتوانید تصاویر مناسبی در این زمینه تهیه کنید به فیلترهایی نیاز دارید. در ادامه برخی از بهترین نرم افزارهای فیلتر عکاسی که در عکاسی صنعتی مناسب است را به شما معرفی خواهیم کرد.

فیلتر عکاسی چیست؟

در قدیم که امکانات کمتر بود، نرم افزاری وجود نداشت تا عکاس بتواند عکس ها را فیلتر و ویرایش کند به همین دلیل اگر قرار بود نور و رنگ اصلاح شود در همان مرحله عکاسی باید اقداماتی را انجام می داد به عنوان مثال اگر می خواست نور نارنجی ناخواسته را اصلاح کند باید از چراغ های نور پردازی تنگستن فیلتر آبی بر روی عدسی دوربین استفاده می کرد. برای آن که کیفیت تصویر را افزایش دهد و نورهای ناخواسته و مزاحم را حذف کند باید از تجهیزات این چنینی استفاده می کرد تا عکسی که می گیرد با سوژه آن در واقعیت تطابق داشته باشد. اما اکنون دیگر نیازی به این تجهیزات نیست و با استفاده از نرم افزار های فیلتر عکس، به راحتی می توان این رنگ های مزاحم را حذف کرد تا تصویر گرفته شده واقعی تر باشد. البته استفاده از لنزهای فیلتر عکاسی هنوز هم رایج است.

استفاده از نرم افزار های ویرایش عکاسی چه اهمیتی دارند؟

کار فیلتر نوعی ویرایش کردن ساده بر روی عکس ها است. به کمک فیلتر عکس می توان این کار ها را انجام داد: تغییر در میزان نور و رنگ، سیاه و سفید کردن تصویر، اضافه کردن متن و شکل به تصویر و … با استفاده از فیلتر می توان ویرایش های ساده ای را بر روی عکس ها انجام داد که بسیار کارآمد است هر چند خیلی حرفه ای به حساب نمی آیند. امروزه به دلیل گسترش تلفن های همراه هوشمند، بسیاری از افراد کار های خود را با گوشی انجام می دهند. از جمله این افراد عکاسان هستند. برخی از عکاسان در زمینه عکاسی صنعتی، کار خود را با تلفن همراه خود انجام می دهند و برای بالا بردن کیفیت و جذابیت این تصاویر، از نرم افزارهایی برای فیلتر کردن آن ها استفاده می کنند.

معرفی نرم افزار های فیلتر عکاسی

اگر در زمینه عکاسی صنعتی فعالیت دارید باید بتوانید عکس های با کیفیت تهیه کنید تا به این صورت نظر مخاطبان را به سمت خود جلب نمایید. هر چند فیلتر کردن عکس مربوط به کار عکاسی است و در شاخه عکاسی صنعتی منحصر نمی شود. در ادامه برخی از نرم افزار های مفید برای کار شما را معرفی خواهیم کرد که برای تلفن های همراه با سیستم عامل اندروید و ios کارایی دارند.

Vsco

یکی از بهترین نرم افزارها و اپلیکیشن های فیلتر عکس، اپلیکیشن Vsco است. فیلتر های این نرم افزار قابلیت تنظیم دارند و ابزار هایی که در این نرم افزار وجود دارند امکان ادیت پیشرفته تصاویر را برای شما فراهم می کنند. حدود ۱۳۰ فیلتر مختلف در این برنامه وجود دارد به همین دلیل بسیار کاربردی است. در بین افرادی که به عکاسی علاقه دارند و در اینستاگرام فعالیت می کنند این نرم افزار جزء محبوب ترین ها است. با کمک این نرم افزار می توانید طیف گسترده ای از رنگ ها از جمله سیاه، سفید و رنگ های مختلف را بیابید، رنگ ها را تنظیم کنید، وضوح و کیفیت تصاویر را بالا ببرید، تن پوست افراد را تغییر دهید و خیلی از کار های دیگری که در عکاسی نیاز خواهید داشت را می توانید با این برنامه انجام دهید.

چالش های عکاسی از حیات وحش
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

Snapseed

یکی دیگر از نرم افزار های عالی در زمینه فیلتر عکس، نرم افزار Snapseed است. این برنامه کاملا رایگان است ولی در صورتی که با فضای آن آشنا نباشید، کار را برای شما کمی پیچیده خواهد کرد. در این برنامه شما می توانید فیلتر ها را تنظیم کنید و با ابزار های ویرایش قوی که در آن وجود دارد عکس هایتان را با کیفیت کنید. به همین دلیل می توان گفت این نرم افزار برای عکاسان حرفه ای مناسب است. یکی دیگر از ویژگی های این اپلیکیشن، وجود فیلتر های غیر مخرب در آن است. وجود فیلتر های غیر مخرب این امکان را به شما می دهد تا در هر مرحله ای که از ویرایش عکس که هستید، آن ادیت ها را از عکس های اصلی خود حذف نمایید. به کمک گزینه Edit History می توانید این کار را انجام دهید.

After Light

نرم افزار بعدی لیست ما، After Light است که فیلتر های حرفه ای بسیار زیادی دارد که توسط برخی از عکاسان حرفه ای و مشهور ساخته شده است. فیلتر هایی که در این نرم افزار وجود دارد علاوه بر تغییر در نور و رنگ این امکان را به شما می دهد تا مود و فضای عکس را نیز ویرایش و ادیت نمایید. همچنین قابلیت شخصی سازی این فیلتر ها نیز وجود دارد.

Camera Zoom FX

نرم افزار Camera Zoom FX محبوبیت بسیار زیادی در بین عکاسان دارد اما نسخه رایگان ندارد. کار با این برنامه بسیار سریع و آسان است و دارای رابط کاربری بسیار حرفه ای می باشد. از دیگر ویژگی های این نرم افزار، افکت های طبیعی، قابلیت تنظیمات دستی، ساخت تصاویر کلاژ، امکان اشتراک گذاری تصاویر در شبکه های اجتماعی می باشد. این نرم افزار جزء سریع ترین اپلیکیشن دوربین برای سیستم عامل اندروید می باشد.

Prisma Photo Editor

این برنامه با جلوه های شگفت انگیزی که دارد می تواند تصاویر شما را بسیار عالی ویرایش نماید. نرم افزار Prisma بیش از ۳۰۰ افکت هنری و … دارد و به راحتی می توانید نور و یا کنتراست آن را تنظیم نمایید. این برنامه را می توانید برای دو سیستم عامل اندروید و ios نصب کنید و از امکانات آن استفاده نمایید.

امروزه با کمک نرم افزار های مختلفی که وجود دارد می توان برخی از اشتباهات در عکاسی را جبران کرد و تصاویری با کیفیت به دست آورد. کیفیت تصویر برای کار های معمول روزانه اهمیت چندانی ندارد اما برای عکاسان حرفه ای که در این زمینه فعالیت می کنند مخصوصا عکاسان صنعتی، اهمیت زیادی دارد زیرا کیفیت کار آن ها، تاثیر زیادی بر کسب و کار مشاغل خواهد داشت.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757