عکاسی در هوای برفی

عکاسی در هوای برفی

اولین مواردی که برای یک روز برفی در ذهن ما خطور می کند ساختن آدم برفی و برف بازی کودکان و زمین یخ زده و فضایی کاملا سفید است. تقریبا همه چیز برای عکاسی در هوای برفی آماده است . اما این چیزی نیست که واقعا وجود داشته باشد. عکاسی در روز برفی بسیار دشوار و سخت است .

این درست است، شما باید با کمی دانش به خودتان کمک کنید. شما می‌دانید اگر قرار است در یک روز آفتابی در دامنه‌های اسکی باشید، چطور به عینک آفتابی نیاز دارید؟ شما می‌دانید که گاهی اوقات حتی عینک آفتابی شما به اندازه کافی برای عقب نگه داشتن نور کافی نیست. فکر کنید نورسنج شما باید چه احساسی داشته باشد. هیچ چیز یک نورسنج دوربین را به طور کامل مانند شرایط نوردهی در یک بعد از ظهر برفی، گیج نمی‌کند.

تجهیزات ضروری برای عکاسی در هوای برفی

علاوه بر کلاه زمستانی، شما پوتین‌های برفی و دستکش‌های گرم را نیاز دارید، قطعات مهمی از تجهیزات وجود دارد که باید مطمئن شوید که به همراه دارید. اگر یک روز بسیار سرد است، باید باتری اضافی باخود بیاورید و آن‌ها را در جیب داخلی جلیقه نگه دارید. باتری‌ها به سرعت در دمای سرد خشک می‌شوند، بنابراین به احتمال زیاد به یک مجموعه اضافی نیاز دارید . اگر از یک دوربین DSLR استفاده می‌کنید، به یک کاپوت لنز، به خصوص در روز روشن نیاز خواهید داشت. چون برف بسیار بازتابنده است، منور لنز می‌تواند یک مشکل بزرگ برای عکاسی زمستانی باشد.

عکاسی HDR
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

تنظیمات دوربین هنگام عکاسی در هوای برفی

اگر دوربین شما دارای تنظیمات فرمت “RAW” است، از آن استفاده کنید. عکاسی در فرمت RAW به شما این امکان را می‌دهد که طیف وسیعی از رنگ‌ها را از هر صحنه بگیرید، که به این معنی است که نجات یک تصویر با یک نوردهی کمی نادرست، آسان‌تر خواهد بود.

برف برای دوربین شما آبی به نظر می‌رسد، که می‌تواند یک تصویر زیبا ایجاد کند، اما ممکن است چیزی نباشد که شما برای تمام عکس‌های برفی خود می‌خواهید. هنگام رسیدن به محل برفی تراز سفیدی خود را تنظیم کنید و دوربین خود را در نقطه بزرگی از برف تمیز قرار دهید و تراز سفیدی را براساس آن تنظیم کنید. برخی از دوربین‌ها یک تنظیمات “برفی” دارند که باید مراقب تراز سفیدی و جبران نوردهی برای شما باشد، با این حال شما می‌خواهید تصاویر خود را چک کنید تا مطمئن شوید که به طور مداوم از نتایج راضی هستید.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757