طراحی لوگو با قلم نوری

طراحی لوگو با قلم نوری

در سال های قبل برای آن که اطلاعات را به کامپیوتر منتقل کنند از روش های مختلفی استفاده می کردند، که یکی از آن ها  اسکن کردن بود. برای آن زمان این ابزار ها روش خوبی به حساب می آمد اما مشکلات خود را هم داشت. یکی از این ابزار های انتقال اطلاعات، موس بود که دقت و سرعت عملی که برای طراحی نیاز بود را نداشت. رفته رفته قلم های نوری ابزار این کار شد و جای موس را گرفت. در ادامه به توضیحی درباره ی قلم های نوری یا تبلت گرافیکی  و هم چنین به نحوه ی طراحی لوگو با قلم نوری می پردازیم.

تاریخچه قلم نوری

در سال ۱۹۵۲ اولین قلم نوری ساخته شد و در سیستم پدافند هوایی ایالت متحده مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۹۷۹ به وسیله ی موسسان Fairlight ، Peter Vogel و  Kim Ryrie طراحی شدند و در اوایل ۱۹۸۰ مورد استقبال زیاد قرار گرفت و طرفداران زیادی پیدا کرد.

تعریف قلم نوری

قلم نوری دستگاهی قلم مانند برای ورودی کامپیوتر است و چون همان طور که از اسمش فهمیده می شود به نور حساس است، و در انتخاب متن و تغییر آن ها و تغییر اطلاعات به کار گرفته می شود. اولین شکل قلم نوری با مانیتور CRT بود و در تغییر و برجسته کردن اطلاعات از آن کمک گرفته می شد. زمانی که پرتو الکترون اشعه کاتد این قلم را اسکن می کند، وقتی که روشنایی پیکسل های اطراف آن نقطه ای که مد نظر شماست تغییر کند، آن را تشخیص داده و زمان این رویداد را وارد کامپیوتر می کند.

چون CRTکل صفحه را برای یک بار اسکن کرده است، به همین دلیل کامپیوتر توسط پرتو قادر است زمانی که برای اسکن نقاط مختلف بر روی صفحه پیش بینی شده است را تشخیص بدهد و موقعیتی را که قلم بر روی صفحه دارد را متوجه بشود. یعنی نوری که از یک منطقه ی روشن مانند مانیتور کامپیوتر ساطع می شود را قلم نوری تشخیص می دهد. قلم نوری هم مانند موس است اما قلم نوری مکان نما را خیلی راحت تر از موس به وسیله ی نور جا به جا می کند.

انواع قلم نوری

  • قلم نوری سیم دار: قلم های نوری قدیمی دارای سیم بودند. این قلم ها نیازی به شارژ کردن ندارند اما وجود سیم دست و پاگیر است.
  • قلم نوری باتری دار: این قلم ها به کمک باتری می توانند تا زمان زیادی مورد استفاده قرار گیرند در نتیجه کارآمد تر هستند. درایوهای نرم افزاری برای این قلم ها در خیلی از کامپیوتر ها وجود ندارد به همین دلیل باید از روی سی دی که به همراه این قلم ها وجود دارد، این درایو ها را بر روی کامپیوتر دانلود و سپس نصب کرد.
  • قلم طراحی: طراحان به کمک این قلم ها و به وسیله ی نور،می توانندطراحی لوگو با قلم نوری را به راحتی انجام دهند و می توانند به وسیله ی این قلم ها طرح های سه بعدی طراحی کنند.
  • قلم نوری LED: زمانی که این قلم ها را فشار دهید رنگ های روشنی از خود می تابانند. شما می توانید این قلم ها را شارژ کنید.

تبلت: از قلم های نوری برای طراحی روی صفحه استفاده می شود اما کار با آن ها راحت نبود و طرح های آن ها خیلی واضح نمی شد. اکنون با پیشرفت فناوری، تبلت ها جای قلم های نوری قدیمی را گرفته اند. کار با تبلت های گرافیکی راحت تر است و طراح به وسیله ی قلم سرسوزنی بر روی صفحه ی تبلت گرافیکی، طرح خود را ترسیم می کند.

موارد استفاده ی قلم نوری

قلم های نوری در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از مشتریان آن ها طراحان هستند. طراحان با استفاده از قلم نوری، طرح های خود را راحت تر به کامپیوتر منتقل می کنند به همین دلیل استفاده از قلم نوری در بین طراحان رایج تر و بیشتر است. علاوه بر این، در جاهای دیگر و توسط افراد دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

چگونگی طراحی لوگو در کرج و مزیت های آن
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

به عنوان مثال اساتید و آموزگاران می توانند به جای استفاده از گچ، ماژیک و انواع مختلف تخته از این وسیله ی مدرن کمک بگیرند و اطلاعات درسی، بر روی صفحه ی دستگاه های دانشجویان و دانش آموزان به نمایش در می آید. برای آموزش از راه دور نیز وسیله ی مناسبی محسوب می شوند. همچنین در ادارات می توان برای ثبت امضای الکترونیکی از این وسیله ی استفاده کرد. این وسیله می تواند وسیله ی خوبی برای وارد کردن دستخط شما به کامپیوتر باشد. در واقع مانند زمانی که شما بر روی کاغذ می نویسید، می توانید با قلم های نوری بر روی صفحه ی نمایشگر کامپیوتر بنویسید و طراحی کنید.

طراحی لوگو با قلم نوری چه مزایایی دارد؟

  • کار با قلم نوری، دقیق است. شما به راحتی با کمک قلم نوری به هر نقطه ای که می خواهید بر روی صفحه نمایش اشاره کنید. این وسیله، سرعت کار شما را بالا می برد و برای شما جذابیت خاصی خواهد داشت.
  • برای آفرینش آثار هنری مناسب است. شما به وسیله ی قلم نوری می توانید به راحتی، خطوط منحنی و نرم و خیلی طبیعی رسم کنید. کاری که به وسیله ی موس بسیار سخت است. اما اگر می خواهید کارتان بسیار دقیق باشد بهتر است از تبلت گرافیکی استفاده کنید، زیرا تبلت در مقایسه با قلم نوری سرعت و دقت بیشتری دارد.
  • فضای میزکار با قلم نوری خلوت است. پس اگر میزکارتان کوچک است با خیال راحت می توانید از قلم نوری استفاده و نگران شلوغی میزتان نباشید.

طراحی لوگو با قلم نوری چه معایبی دارد؟

  • موقعیت و وضع نشستن کاربر را سخت می کند زیرا باید به گونه ای بنشیند که هم صفحه مانیتور را ببیند و هم به صفحه ی قلم نوری تسلط داشته باشد. پیشنهاد می کنیم مدت زمان طولانی از قلم نوری استفاده نکنید زیرا موجب خستگی شما مخصوصا مچ دستتان خواهد شد. چون برای تسلط و دقت بر روی صفحه نمایش خم خواهید شد، مراقب کمرتان باشید.
  • همان طور که گفتیم برای استفاده از قلم نوری به مانیتور های CRT نیاز دارید چون قلم نوری باید پرتوهای الکترونی که در مانیتور استفاده می شوند را تشخیص دهد. این مانیتور ها، سنگین هستند. این مسئله حمل و جابجایی آن ها را سخت می کند.

آیا طراحان لوگو به قلم نوری نیاز دارند؟

شما برای طراحی۹۰ درصد از لوگوها نیازی به تبلت گرافیکی یا قلم نوری ندارید به این معنا که شما برای طراحی لوگو می توانید از تبلت گرافیکی یا قلم نوری استفاده کنید اما ضروری نیست.در طراحی لوگو با قلم نوری شما می توانید در طرح هایی که متقارن نیستند و به طراحی توسط دست شما نیاز ندارتد استفاده کنید. طراحی لوگو کار بسیار دقیقی است و همه ی اجزاء باید به خوبی در جای خود قرار بگیرند و متقارن باشند. دست انسان نمی تواند دقیق تر از کامپیوتر عمل کند اما طرح هایی هستند که دارای خطوط منحنی و نرم هستند و اگر با دست کشیده شوند دارای شخصیت مخصوص به خود خواهند شد.

اگر طراح حرفه ای شدن در دستور کار شماست و یا الان یک طراح لوگوی حرفه ای هستید بهتر است تبلت گرافیکی یا قلم نوری داشته باشید. این وسایل کار را برای شما آسان تر می کنند نه تنها برای طراحی لوگو با قلم نوری بلکه برای هر کار دیگری که در آینده خواهید داشت، به تبلت گرافیکی یا قلم نوری نیاز پیدا می کنید. شاید خیلی مورد استفاده ی شما نباشد، اما کار کردن با آن به صورت تمرینی هم شما را حرفه ای می کند و هم وسیله ی سرگرمی خوبی برای شما خواهد بود.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757