جنبه های مختلف ترکیب ‌بندی در عکاسی

جنبه های مختلف ترکیب ‌بندی در عکاسی

ترکیب ‌بندی یک جنبه حیاتی از عکاسی است، اما به خاطر آوردن قواعد و تکنیک‌های ترکیب ‌بندی می‌تواند زمانی که برای عکاسی جدید هستید، چالش برانگیز باشد. زمانی که قوانین و رهنمودها را یاد گرفتید، می‌توانید خلاق‌تر شوید.

توجه داشته باشید که البته تمام این لیست برای هر عکسی که می‌گیرید اعمال نمی‌شود – به احتمال زیاد به نکات ترکیب ‌بندی متفاوت برای عکاسی از یک منظره در مقابل یک پرتره، برای مثال، نیاز دارید. با در نظر گرفتن این که در ذهن، اجازه دهید با جزئیات بیشتر به چک لیست نگاه کنیم.

جنبه های مختلف ترکیب بندی

موقعیت دوربین

قبل از شروع عکاسی، باید در مورد ارتفاع مناسب و زاویه دوربین فکر کنید تا بهترین ترکیب ‌بندی را به دست آورید. هنگامی که شما از یک فرد عکس می‌گیرید، به عنوان مثال، زاویه دوربین که انتخاب می‌کنید تاثیر زیادی بر این که چقدر عکس خوب خواهد بود، دارد. بودن در سطح چشم با سوژه شما هم می‌تواند باعث ایجاد تفاوت بزرگ برای احساس یک عکس شود.

اما برای فکر کردن خلاقانه نیز مهم است – برخی از عکس‌ ها اگر پایین بیایید و یا روی چند پله بایستید تا بالاتر بروید و بر روی سوژه خود عکس بگیرید. انتخاب یک موقعیت خوب و زاویه می‌تواند به تعریف یک داستان در مورد صحنه شما کمک کند.

افق صاف

یک افق کج برای چشم بیننده بسیار حواس ‌پرت کننده است و در حالی که می‌تواند در پس پردازش اصلاح شود، این می‌تواند یک عکس را پرتاب کند. پس ارزشش را دارد که زمان را در دوربین به دست آورید. اغلب DSLR های مدرن در “سطوح بالایی” ساخته شده‌اند تا به شما در رسیدن به این موارد کمک کنند.

طراحی کاتالوگ دیجیتال
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

یک موضوع قوی

اگر چه همه ما ایده‌های متفاوتی داریم که چه چیزی باعث ایجاد یک سوژه قوی می‌شود، شما باید مطمئن شوید که چیزی در تصویر شما وجود دارد که چشم بیننده به سمت آن کشیده می‌شود. چه یک شی یا فرد واحد باشد، یا یک منظره خیره‌کننده، موضوع سوژه باید قوی و جالب باشد.

قانون یک سوم

قانون یک سوم یکی از اساسی‌ترین موضوعات عکاسی است و مهم است که در تمام عکس‌های خود در نظر بگیرید. اساسا، باید تصویر خود را به صورت افقی و سه قسمت به صورت عمودی تقسیم‌بندی کنید. نقاطی که از آن عبور می‌کنند به عنوان “نقطه منافع” شناخته می‌شوند. قاعده با قرار دادن سوژه و آلمان‌های دیگر در نقاط مورد نظر کار می‌کند.

 

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757