کیفیت یک تصویر خوب

کیفیت یک تصویر خوب

یکی از بزرگ‌ترین بحث‌ها در دنیای عکاسی به دو بخش اصلی تقسیم شده‌است. در یک طرف افرادی هستند که تلاش می‌کنند با بالاترین سطح فنی، کیفیت تصویر را در همه چیز از تجهیزات گرفته تا تنظیمات دوربین خود برای بیشتر عکس‌های خود عکس به کار بگیرند.
طرف دیگر این بحث می‌گوید که عکس‌ها بیشتر در مورد سوژه و احساس صحنه هستند و کیفیت تصویر تنها یک عامل جزئی است. البته نه یک طرف همیشه درست است و نه همیشه اشتباه است، اما این سوالی است که ارزش بحث کردن را دارد. زمانی که کیفیت تصویر واقعا اهمیت دارد، چه زمانی “به اندازه کافی خوب” است؟

ژانرهای عکاسی

تمام ژانرهای عکاسی نیز دارای همین مسائل مربوط به کیفیت تصویر نیستند. به عنوان مثال، بسیاری از عکاسان خیابانی به عمد با فیلم دانه‌دانه عکس می‌گیرند (یا فیلترهای سبک فیلم را در پس پردازش اضافه می‌کنند)تا تصاویر آن‌ها ثابت و ماندگار به نظر برسد. در عکاسی صنعتی نیز می بایست در همان لحظه بهترین عکس را ثبت نمود.

مقایسه عکاسان معروف

این یکی از سوالات اصلی عکاسی منظره است و باعث می‌شود حس کنید که عکاسان مشهور در کنار موضوعات مختلف خوب عکس های خوبی می گیرند. در یک طرف بحث، انسل آدامز، مشهورترین عکاس منظره تاریخ بود که ایده کمال فنی را به جریان اصلی تبدیل کرد.

مشکل این بحث این است با دلایلی که مردم مایل به چشم‌پوشی از “بهترین تجهیزات” به نفع گزینه‌های دیگر هستند، سر و کار دارد. اگر چه همه عکاسان متفاوت هستند، این به طور معمول به چند عامل اصلی خلاصه می‌شود: وزن، قیمت، و سرعت.

قانون متقابل در عکاسی (بخش دوم)
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

بسیاری از عکس‌های برجسته قله کوه و کوهنوردی ، همراه با تجهیزات سنگین امکان پذیر نیست. مطمئنا، کیفیت فنی عکس‌ها کمی آسیب‌دیده می شود، اما سوژه‌های موجود در آنجا مهم‌تر از سایر عوامل است.

تنظیمات دوربین

شاید تفاوت بین دو عکاس مشهور کیفیت تصویر ناشی از تجهیزات دوربین مورد استفاده باشد. البته این موضوع در عکس‌های خود شما اهمیت دارد، که به همین دلیل است که سازندگان دوربین بسیاری از گزینه‌های مختلف را ارائه می‌کنند. با این حال، متغیر دیگر در حال بازی است: مقدار زمانی که شما برای تنظیم تنظیمات دوربین مناسب استفاده می‌کنید.

در ابتدا اینطور به نظر می‌رسد که این امری بدیهی است ، اگر زمان کافی برای گرفتن عکس خود داشته باشید، از بهترین تنظیمات دوربین ممکن استفاده کنید.

اثرات فن ‌آوری نوین

دوربین‌های مدرن کیفیت تصویر را در طول دهه گذشته به دو روش اصلی سوق داده‌اند: اندازه پیکسل و کیفیت تصویر. این دو متغیر ممکن است برای کار شما مهم باشند، یا کاملا بی‌اهمیت باشند، اما هیچ شکی وجود ندارد که اینها ویژگی‌های اصلی عکاسی هستند که تولید کنندگان دوربین به آن ها علاقه‌مند هستند.

در نهایت باید گفت که اگر یک عکاس حرفه ای از بهترین تجهیزات برای عکاسی استفاده کند لزوما او بهترین عکس را ثبت نمی کند چون ممکن است در انتخاب سوژه دچار اشتباه شود .

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757