عکاسی صنعتی با رینگ لایت

عکاسی صنعتی با رینگ لایت

اگر می خواهید عکس هایی که از محصولات می گیرید دارای درخشش باشند، بهترین راه استفاده از رینگ لایت ها در عکس برداری است. رینگ لایت ها برای درخشش عکس های صنعتی کاربرد فراوانی دارند و اگر به درستی از آن ها استفاده شود باعث بالا بردن کیفیت عکس می شوند.
در این مطلب ابتدا به شما توضیح خواهیم داد که رینگ لایت چیست؟ چه کاربردی در عکاسی صنعتی دارد و نحوه استفاده از رینگ لایت در عکاسی به چه صورت است؟

رینگ لایت چیست

رینگ لایت چیست؟

رینگ لایت نوعی ابزار نور پردازی در عکاسی است، رینگ لایت (ring light) از دو لغت (ring) رینگ و (light) لایت تشکیل شده، که ring در زبان انگلیسی به معنای حلقه می باشد و در واقع به دلیل شباهتی که ساختار ابزار رینگ لایت با حلقه دارد از رینگ برای نام گذاری آن استفاده شده، رینگ لایت ها فلش های حلقه ای هستند که به دور لنز دوربین قرار می گیرند و نور مورد نیاز برای عکاسی را فراهم می کنند.

نوری که توسط رینگ لایت برای عکاسی فراهم می شود از لامپ های کوچکی است که به صورت دایره ای قرار گرفته اند و یا یک لامپ فلورسنت که به صورت دایره ای است.

رینگ لایت ها نور یک نواخت و پراکنده ای را ایجاد می کنند و از ایجاد سایه در اطراف سوژه عکاسی جلوگیری می کنند.

کاربرد رینگ لایت ها در عکاسی صنعتی

یکی از مواردی که درباره رینگ لایت ها گفته شد جلوگیری از سایه در عکاسی صنعتی است. اما چگونه؟ زمانی که دوربین در مرکز آن قرار می گیرد از ایجاد سایه بر روی محصول جلوگیری می کند.

رینگ لایت ها به دلیل نور یک نواختی که به محصول ساطع می کنند و چون نور رینگ لایت ها نوری سرد و یخ نیست و نوری شبیه به نور خورشید دارند، باعث می شوند که تصویر طبیعی تر به نظر برسد، مخصوصا برای عکاسی از سوژه های انسانی که به طبیعی جلوه دادن تصویر کمک می کنند. یکی دیگر از مزایای رینگ لایت ها در فیلم ها هستند چرا که از ایجاد فرکانس در تصویر(به علت پرش نور) جلوگیری می کنند.

کاربرد رینگ لایت ها در عکاسی صنعتی

انتخاب رینگ لایت مناسب در عکاسی صنعتی

انواع مختلفی از رینگ لایت ها در بازار موجود می باشند، حتی بعضی از افراد رینگ لایت های دست ساز برای خود درست می کنند، در واقع با استفاده از لامپ های مهتابی دایره شکل، به ساخت رینگ لایت می پردازند.
اما رینگ لایت هایی که در بازار وجود دارد کارایی بیشتری نسبت به رینگ لایت های دست ساز دارند، به این دلیل که رینگ لایت های حرفه ای توانایی تنظیم شدت نور و تنظیم مقدار حرارت نور را دارند. همچنین نسبت به رینگ لایت های دست ساز دارای نور نرم تری هستند و آن هم به خاطر وجود طلق شفاف بعد از منبع نور است. علاوه بر آن رینگ لایت های حرفه ای برای عکاس هایی که می خواهند عکس برداری با تعداد بالا انجام دهند نسبت به رینگ لایت های دست ساز بهتر هستند.
از مواردی که در موقع تهیه رینگ لایت برای عکاسی صنعتی باید به آن دقت شود سرعت در شاتر و مصرف بهینه برق است،که برای این موضوع شما باید رینگ لایت فلاش تهیه نماید تا مصرف برق را کاهش و سرعت شاتر را افزایش دهید.
لازم به ذکر است که اگر رینگ لایتی برای فیلم برداری می خواهید، انتخاب رینگ لایت های معمولی بهتر از رینگ لایت های فلاش است. از آن جایی که رینگ لایت ها دارای برند های مختلف و زیادی هستند و تشخیص اصل بودن آن ها کار سختی است در تهیه آن ها دقت لازمه را داشته باشد. اما یکی از برند هایی که برای خرید رینگ لایت ها پیشنهاد شده رینگ لایت ها با برند زومی می باشند.

چگونگی استفاده از رینگ لایت در عکاسی صنعتی

نحوه تنظیم رینگ لایت ها به مهارت و آگاهی نیاز دارند، پس در نتیجه قبل از استفاده از رینگ لایت ها باید درباره نحوه تنظیم آن ها اطلاعاتی را کسب کنیم.

آموزش عکاسی صنعتی از مبلمان
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

ما در این قسمت اطلاعاتی را برای تنظیم رینگ لایت ها در اختیار شما قرار داده ایم این تنظیمات به صورت مرحله به مرحله انجام می گیرد.

  • مرحله اول (تنظیم رینگ لایت)

ابتدا رینگ رایت را به پایه و سپس آن را به برق وصل کنید، بعد از آن که چراغ های رینگ لایت روشن شد، لامپ ها را چک کنید و از عملکرد درست رینگ لایت مطمئن شوید.

اگر لامپ ها همگی به درستی کار می کردند حال به مرحله بعدی روید یعنی دوربین تان را در مرکز رینگ لایت قرار دهید.

  • مرحله دوم (قرار دادن دوربین در مرکز رینگ لایت)

در این مرحله دوربین حرفه ای یا تلفن همراه خود را به پایه متصل می کنید، زمانی که دوربین در مرکز رینگ لایت قرار می گیرد تصاویر دارای درخشش می شود.

بهتر است که هنگام استفاده از رینگ لایت از پایه دوربین نیز استفاده کنید، چرا که به عکاس کمک می کند تا عکاسی را به راحتی انجام دهد بدون لرزش دست!!!

برای آن که عکاسی به خوبی انجام بگیرد شما باید مطمئن شوید که دوربین بر روی پایه به خوبی قرار گرفته است در این حالت احتمال تار شدن عکس به حداقل می رسد.

  • مرحله سوم (تنظیم پس زمینه عکس)

پس زمینه در عکاسی از اهمیت بالایی برخوردار است و موجب ایجاد جذابیت در عکس می شود، برای رنگ پس زمینه از رنگ های مختلفی استفاده می کنند اما در عکاسی صنعتی بیشتر از رنگ پس زمینه سفید برای عکاسی محصول استفاده می شود چرا که رنگ سفید نسبت به رنگ های دیگر کمتر جلب توجه می کند و همین موضوع باعث می شود که مخاطب بیشتر به محصول توجه کند تا رنگ پس زمینه اطراف آن اما در کل بعضی از عکاس ها از رنگ آبی، زرد و صورتی نیز برای پس زمینه استفاده می کنند، زمانی که تنظیمات پس زمینه انجام گرفت حال نوبت به عکس برداری رسیده است.

  • مرحله چهارم (عکس برداری از محصول)

در این مرحله فاصله از محصول را باید تنظیم کنید، اگر می خواهید دید بهتری به مشتری دهید می توانید از فاصله بیشتری از محصول عکس برداری کنید. در واقع تنظیم میزان فاصله کنونی از سوژه و محصول بستگی به سوژه و هدف عکاسی دارد.

یکی از مواردی که بر کیفیت عکس تاثیر می گذارد رعایت فاصله مناسب سوژه با رینگ لایت است، اگر شما فاصله را رعایت نکنید با وجود رینگ لایت هم نمی توانید عکس باکیفیتی داشته باشید.

  • مرحله آخر (ویرایش عکس و تصویر)

بعد از عکاسی صنعتی برای آن که عکس جلوه بهتری داشته باشد می توانید با استفاده از نرم افزار های ویرایش عکس باعث افزایش جذابیت عکس شوید.

چند روش خلاقانه برای عکاسی با استفاده از رینگ لایت

  1. اگر شما رینگ لایت را در زاویه ۴۵ درجه از سوژه قرار بدید به روشن تر نشان دادن سوژه کمک می کنید.
  2. استفاده از چند رینگ لایت برای عکاسی به شما در نورپردازی کمک می کند و مدل چیدن آن ها نسبت به محصول می تواند باعث خلق تصاویر متفاوت و جذابی شود.
  3. استفاده از نور پردازی به صورت ترکیبی، ترکیبی از رینگ لایت و استروب که در این حالت می توانید از استروب به عنوان نور اصلی استفاده کنید و از رینگ لایت به عنوان نور تلطیف کنند بهرمند شوید.
موارد دیگر استفاده از رینگ لایت ها

موارد دیگر استفاده از رینگ لایت ها

علاوه بر کاربردی که رینگ لایت ها برای عکس برداری های صنعتی دارند در آرایشگاه ها و برای گریم بازیگران و در دندان پزشکی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

البته برای اولین بار از رینگ لایت ها در دندان پزشکی ها استفاده کردند، اما در حال حاضر بیشترین جایی که از رینگ لایت ها به عنوان منبع نور استفاده می شود آرایشگاه ها می باشند، چرا که رینگ لایت ها با ایجاد نور طبیعی باعث بهبود در روند کار آرایشگر می شوند.

قیمت رینگ لایت ها در بازار

رینگ لایت ها به دو دسته حرفه ای و معمولی تقسیم می شوند و براساس امکاناتی که دارند دارای قیمت های متفاوتی می باشند، اما در کل مقرون به صرفه محسوب می شوند و عکاسانی که برای عکاسی نیاز به منبع نور و نورپردازی دارند با استفاده از رینگ لایت می توانند تمام نیاز های نورپردازی خود را رفع کنند بدون این که نیاز باشد هزینه های بالایی برای تهیه کیت پرداخت کنند.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757