نقش عکاسی

نقش عکاسی

نقش عکاسی قبل از جنگ جهانی دوم به عنوان یک فضای جدید رسانه ای و قابل استفاده در تبلیغات و … بسیار مهم بود و در جامعه به صورت خیلی جذابی برای مردم بیان شده بود.
واقع گرایی در عکس ها و تصاویر با دست کاری های بیش ازحد با استفاده از دستگاه های آن زمان باعث شده بود که از بین برود.
اما بعد از یک مدت مونتاژ ها در صنعت تبلیغات به روی کار آمدند و بسیاری از مردم و طراحان مشتاق برای ادگیری این رسانه جدید به سمت آن کشیده شدند.

شوکوفایی عکاسی

مجله سوئیسی ((گرافیس)) در دهه ۵۰ میلادی در پیشرفت رسانه ی جدید و نقش عکاسی بسیار خوب عمل کرده بود ویکی از پیشرو های این صنعت شده بود،
این مجله از طرح های هندسی و تکنیک های خلاقانه و جالبی در تکمیل تصاویر مجله خود استفاده می کرد.

هرچه زمان به جلو می رفت و وضعیت مالی و معیشتی مردم بهتر می شد مجله ها و نشریات گوناگون و زیادی در این بخش شروع به فعالیت می کردند.
رقابت ها بین کیفیت بهتر مجله و نشریات باعث شد تا فرصت های مناسبی برای عکاسان با استعداد به وجود بیاید که بتوانند خودشان را محک بزنند.
نقش عکاسی انقدر در جوامع بالا رفت که مردم توقعاتشان درباره ی مجله ها بسیار بالا تر از حد قبلی رفت و مجله ها مجبور شدند که کار های جدیدی را ارائه دهند

در اين زميـنه همچنين بايد به تأثير زياد تبليغات محصولات مصرفی و تجاری در سال های پس از دو جنگ جهانی در بازارهـای نيمهٔ غربی اروپای ويرانه که به شدت به سوی مصرف گرايی کشانـده شده بود اشاره کرد.
فروشگـاه های خالی و شهرونـدان نيازمند محصولات روزمره، سرتاسر اروپـا را به بستری بـی نظيـر برای فـروش محصولات آمريکايـی تبديـل کرد.
در ايـن ميان، آنچه سود بيشتری را نصيب شرکت های تـوليدی موفـق می کرد تبليغات مناسب و تـأثيرگذار بود.

درسال های جدید

در طول اين سال ها، عکاسی به عنـوان هنری مستقل شناخته می شد.امّا نشريـه های بسياری در سراسر اروپا و آمريکا در زمينه های تکنـيکی و همچنين به عنوان رسانه ای هنـری و تبليغاتی به آن می پرداختند

مجله های رنگی و مصوری که با قيمت بسيار ارزان و در شمارگان بسيار بالا ارائه می شد، همگان را به خريد محصولات، سفر و جهانگردی فرا می خواند.
از حدود سال های ١٩٤٠ ميلادی عنوان مدير هنری در نشريات، از اهميت بسياری برخوردار شد زيرا وظايفی چون کشف استعدادهای بالقوه و به فعل درآوردن آن و همچنين تأييد و گسترش ايده های تبليغاتی را بر عهده داشت.

تبليغات چاپی موجود در مجلات و روزنامه ها که از دههٔ ١٩٤٠ با رشدی بسيار چشمگير روبرو بود.
در دهه های پس از آن هم علاوه بر تکامل و گسترش خود به نقش عکاسی در این دوره ادامه دادند. در اين ميان، آگهی هايی جذاب تر به نظر می رسيدند که پررنگ و لعاب تر بودند

 

بالا