چند نکته و ایده‌ برای عکاسی

چند نکته و ایده‌ برای عکاسی

چه می‌شود اگر بدانید جالب‌ترین سوژه‌ها برای عکاسی اصلا خود سوژه نباشد یا حداقل، شما نمی‌توانید به راحتی آن را تشخیص دهید؟ گاهی اوقات گرفتن عکس انتزاعی بهترین راه برای انتقال احساساتی است که می‌خواهید؛

حذف سوژه

عکاسی شما از یک سوژه خیلی بیشتر از صحنه‌ای است که دارید ثبت می‌کنید. در واقع، مهم‌ترین بخش‌های یک عکس اغلب “ناملموس” هستند چیزهایی مثل ترکیب، حالت و احساس.

سوژه شما قطعا این متغیرها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. اگر شما عکس یک زوج را در یک مراسم عروسی می‌گیرید، وضعیت عکس احتمالا مطبوع و بشاش خواهد بود. اما در همین راستا، شما می‌توانید عکس‌هایی بگیرید که مطبوع و شاد باشند و تنها از افراد در مراسم‌های عروسی عکس بگیرید. بنابراین، حالت اساسی عکس شما تا حدودی انعطاف‌پذیر است و به یک موضوع خاص گره خورده‌ است.

وقتی عکس‌ های انتزاعی می‌گیرید، هیچ شکی وجود ندارد که شما بخش مهمی از تصویر را از دست می‌دهید. گاهی اوقات، این فقدان ضروری است  شما می‌توانید با اخراج یک گزارشگر که چیزی غیر از عکس‌های انتزاعی از قوانین جدید امضا شده را دریافت می‌کند، توجیه شود.

عکاسی نیمه انتزاعی

قبل از هر کار دیگری، یک لحظه سعی کنید عکاسی انتزاعی را تعریف کنید. این برای شما چه معنایی دارد؟

عکس “انتزاعی” فقط زمانی که نتوانید تشخیص دهید سوژه چیست اتفاق می افتد، در مورد یک پرونده که در آن شما درک می‌کنید که عکس چه چیزی را نشان می‌دهد، حداقل در برخی از سطوح، اما قسمت‌های مهم تصویر خطوط آن، اشکال، ساختار، و غیره هستند.

به دنبال شکل ها باشید، البته نه برای موضوعات

عکاسی انتزاعی در مورد تعریف کردن داستان از طریق زیبایی‌شناسی و عناصر ترکیب بیش از یک سوژه است.

چرا از منظره ها عکس می گیریم
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

بنابراین، کمی ذهن خود را شل کنید. دنیا را به عنوان چیزهای انفرادی ‌بینید و عکس بگیرید، اما به عنوان خطوط، شکل‌ها، رنگ‌ها، بافت‌ها، سایه‌ها، و هایلایت ها.

به آسمان نگاه کنید و لکه‌های روشن را به جای ابرها ببینید. به یک ساختمان نگاه کنید و دوره‌های مختلف هندسی، را ببینید. به زمین نگاه کنید و طیف وسیعی از رنگ سبز را ببینید تا ترکیب‌بندی خود را به جای یک زمین چمن که در عکس شما قرار دارد، مهار کنید. این شکل‌ها و رنگ‌ها را مرتب کنید تا با توجه به موضوع خاصی که در زیر آن پنهان شده‌باشد، یکدیگر را تکمیل کنند.

این جایی است که تمام ابزارها از قبل وارد بازی می‌شوند: نور، رنگ، بافت، ترکیب‌بندی، و احساس. زمانی که می‌توانید فراتر از سوژه را ببینید، ” عکس‌های انتزاعی شما بهتر و بهتر خواهند شد.

با عکاسی انتزاعی، شما در هنگام ویرایش یک تصویر، خیلی بهتر از حالت عادی هستید، چون شما تنها کسی هستید که واقعا می‌داند سوژه اصلی چگونه ظاهر شده‌است.

امیدوارم نکات مطرح‌شده در این مقاله، به شما پایه و اساس خوبی برای شروع به تمرین عکاسی انتزاعی به بدهند، یک ژانر که تقریبا در احتمالات خود بی‌حد و حصر است. اگر شما هم به دنبال الهام هستید، ایده‌های بالا را مرور کنید و ببینید کدام یک از آن‌ها به شما روحیه می دهد. در هر عکس وقتی چیزی غیر از سوژه واقعی را اولویت‌بندی می‌کنید، ممکن است کار نکند، اما قطعا برخی از تصاویر این کار را انجام می‌دهند.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757