چالش های عکاسی از حیات وحش

چالش های عکاسی از حیات وحش

در دنیای عکاسی و مخصوصا عکاسان منظره همواره علاقه به عکاسی حیات وحش نیز دارند. عکاسی حیات وحش چالش ها و دشواری های خاص خود را دارد که باعث می شود ثبت تصاویر منحصر به فرد خیلی سخت و دشوار باشد.

نور

بدون توجه به موضوع ما، آیا سوژه شما یک ببر، کوه یا کهکشان است، ما صرفا نور را شکار می‌کنیم. عکاسی خودش تماما در مورد ثبت نور است. بنابراین قبل از اینکه در مورد چیز دیگری صحبت کنیم، صحبت کردن در مورد نور اجتناب‌ناپذیر می‌شود. در طول سال‌های اولیه عکاسی، با فرض اینکه دوربین بسیار شبیه چشم انسان باشد، به کار خود خاتمه می‌دهیم. چشم انسان با شرایط نوری متفاوت قبل از اینکه حتی بتوانیم آن را تشخیص دهیم، سازگار می‌شود، اما یک دوربین تا زمانی که به آن بگوییم که نور تغییر کرده‌است، این کار را نمی‌کند. در زیر چند توصیه آورده شده‌است که به ما در این زمینه کمک می‌کنند.

نور شدید در هنگام ظهر

ساعت طلایی نیازی به معرفی ندارد. هیچ مخالفتی وجود ندارد که ما بهترین رنگ‌ها و کنتراست را در طول دو ساعت بعد از طلوع و چند ساعت قبل از طلوع خورشید در افق بدست آوریم. همه ما از جادوی ساعت طلایی خبر داریم. با این وجود، این مساله دارای معایب خاص خود نیز می‌باشد.

نور خورشید جانبی

بسته به اینکه کجا زندگی می‌کنید، شدت و از این رو کیفیت نور به مقدار زیادی تغییر می‌کند. در هند، که در مناطق استوایی، در طول تابستان اوج می‌گیرد، خورشید تقریبا در بالای سر ما در طول نیمه روز، دقیقا بین ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر قرار دارد. مهم نیست که ما چقدر تلاش می‌کنیم، اغلب اوقات ما هایلایت های کوتاه را به پایان می‌بریم. از طرف دیگر، در طول زمستان، خورشید در یک زاویه حتی حدود ۱۲ بعدازظهر قرار دارد و کنتراست بهتری را ایجاد می‌کند.

مزایای عکاسی صنعتی
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

شرایط نورپردازی مطلوب

علاوه بر نور دوست‌داشتنی، آن بخشی از روز است که بیش‌ترین فعالیت را در حیات وحش داریم، به خصوص اگر شما در حال عکاسی از پرنده هستید. به این ترتیب اگر در حال عکاسی از پستانداران باشید. بیش‌ترین فعالیت در جنگل زمانی است که حیات وحش تشنه و نومید برای یک وعده غذایی است.

نورسنجی نقطه‌ای

اکثر زمان سیستم نورسنجی پیش‌فرض دوربین همان چیزی است که ما می‌خواهیم استفاده کنیم. اما همیشه این طور نیست. موقعیت‌هایی وجود خواهد داشت که نورسنجی نقطه‌ای بهتر کار می‌کند. ما فرض می‌کنم که شما از نحوه کار نورسنج آگاه هستید. اساسا، نورسنج دوربین شما تنها نور بازتاب شده از نقطه فوکوس را در نظر می‌گیرد، به طور کامل نور موجود در سایر قسمت‌های کادر را نادیده می‌گیرد.

با توجه به دشواری های نوردهی در عکاسی حیات وحش شما می بایست با تمرین و عکاسی های زیاد بتوانید نوردهی مناسب را در بهترین زمان ممکن برای عکاسی خود پیدا کنید.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757