نکاتی در مورد عکاسی تبلیغاتی

نکاتی در مورد عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی یک از رقابتی ترین رشته های عکاسب به شمار می رود. مهم ترین دلیل این امر  شاید این باشد که عکاس در این رشته از عکاسی می تواند مستقیما کسب درآمد کند . امروزه شرکت های مختلف میلیون ها دلار صرف تبلیغات محصولات و خدمات خود می کنند تا بلکه بتوانند فروش بیشتری از محصولات خود داشته باشند.

نکاتی در مورد عکاسی تبلیغاتی

در واقع آن ها از طریق تبلیغات می خواهند به مخاطبان خود بگویند که محصولاتشان نسبت به سایر رقبا بهترین است. یک عکاس تبلیغاتی باید بتواند با هوش و ذکاوت خود به آن ها در این مسیر کمک کند. در سال های گذشته در استان البرز نیز عکاسی تبلیغاتی در کرج و عکاسی صنعتی در کرج مورد توجه صاحبین کسب و کارها قرار گرفته است.

عکاسی تبلیغاتی رشته ای از عکاسی  است که عکاس از محصولات، کالاها، تولیدات و خدمات افراد یا  شرکت ها عکاسی می‌کند. او باید بتواند در عکس خود از یک محصول ساده یک شاهکار خلق نماید.

اگر می خواهید یک عکاس تبلیغاتی موفق باشید ابتدا باید بازار را بشناسید و بدانید که مشتریان در جستجوی چه محصول یا خدماتی هستند. هر عکس را به خوبی ببینید و مطالعه کنید. تصاویر روی بیلبوردهای تبلیغاتی را مورد مطالعه قرار دهید و تیزررهای تبلیغاتی خوبی و با دقت نگاه کنید.

در عکاسی تبلیغاتی سرعت انتقال پیام، باید به نحوی باشد که مذهن مخاطب را خیلی سریع درگیر کند. معجزه عکاسی در تبلیغات به این شکل است که به ساده ترین و کامل ترین حالت ممکن، مفهوم تبلیغ را به ذهن مخاطب می رساند. در این شاخه ازعکاسی ، عکاسان معمولا سعی می کنند تا ضمن تاکید بر جنبه های مثبت کالا و یا حتی مهمترین جنبه کاربردی کالا و با در نظر گرفتن طیف مخاطب اقدام به تهیه عکسی نماید تا بتواند کالا را در دید بیننده به یک نیاز تبدیل نماید که البته برای تحقق این امر می بایست عکاس یک تجربه بالا را در این زمینه داشته باشد و حتی در علم روانشناسی و جامعه شناسی نیز گریزی داشته باشد. به همین دلیل است که عکاسان تبلیغاتی مطرح دنیا خودشان به یک تیم تبلیغاتی تبدیل شده اند.

چند روش برای بهبود عکاسی مبتدیان
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

بیشترین شکل عکاسی تبلیغاتی از اجسام بیجان صورت می پذیرد در واقع شما نیازمند یک استودیو عکاسی هستید تا بتوانید امور عکاسی را به راحتی انجام دهید.

نکته آخر

تبلیغات در هر مکانی قابل اجرا است و می توان کالا و خدمات را براحتی معرفی کرد. امروزه اکثر تبلیغات تنها شامل چند کلمه و یک عکس هستند. بنابراین عکس شباید به گونه ای قوی باشد که تا مدت ها ذهن مخاطب را درگیر نماید.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757