نویز در عکاسی چیست؟

نویز در عکاسی چیست؟

نویز در عکاسی یا اختلال در عکاسی موضوعی است که به نظر می‌رسد باعث سردرگمی می‌شود. با این حال، اگر می‌خواهید کیفیت تصویر را به حداکثر برسانید باید این موضوع را جدی بگیرید. دو نوع نویز در عکاسی مورد بررسی قرار می گیرد. نویز عکس و نویز دیجیتال و کاری که می‌توانید برای به حداقل رساندن آن‌ها انجام دهید. همچنین ارتباط بین چیزهایی مثل ایزو دوربین شما و مقدار نویز در عکس‌های شما را توضیح خواهیم داد. چه کاری می‌توانید برای کاهش آن انجام دهید؟

درک نویز

نویز، نقاب سیاهی در عکس است، که جزئیات را پنهان کرده و عکس را به طور قابل‌توجهی بدتر نشان می‌دهد. در برخی موارد، عکس‌ها می‌توانند آنقدر پر از نویز باشند که اساسا غیرقابل‌ استفاده باشند. در برخی از سطوح، ما کاملا با مفهوم نویز آشنا هستیم ،به جز عکاسی با موجود نویز در موسیقی و ضبط صدا نیز سر و کار داریم.

چه عاملی باعث ایجاد نویز در عکاسی می‌شود؟

از لحاظ فنی، مقداری نویز همیشه در هر عکس وجود دارد. کاری از دست شما ساخته نیست که بتوانید جلوی آن را چون این یک ویژگی فیزیکی نور و عکاسی است.

دو نوع از نویز در عکس‌های شما وجود دارد: نویز به عکس و نویز دیجیتالی. اگر چه آن‌ها از منابع مختلف می‌آیند، صدای شلیک و نویز دیجیتالی به طور معمول برای تمایز از یکدیگر در هنگام نگاه کردن به عکس نهایی دشوار است، زیرا آن‌ها عموما منجر به همان نتیجه می‌شوند: پیکسل ها که به طور تصادفی خیلی روشن، خیلی تاریک، یا بی‌رنگ هستند.

نحوه عکاسی از پرندگان
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

نویز عکس

نویز عکس، یا نویز فوتون، بصورت تصادفی اتفاق می افتد و این به خاطر وجود فوتون ها در صحنه ای که در حال عکاسی هستید بوجود می آید.

به عنوان مثال، یک لامپ کم‌مصرف ممکن است به طور متوسط ۱۰۰۰ فوتون را در ثانیه از خود ساطع کند، اگر شما عکس طولانی دیگری از این لامپ را می‌گیرید، هر بار دقیقا نتیجه مشابهی نخواهید داشت. این چیزی است که عکاسان “نویز” در یک تصویر می‌نامند.

نویز دیجیتال

نویز دیجیتالی یا نویز الکترونیکی، عملی است که تصادفی توسط سنسور دوربین شما و الکترونیک داخلی ایجاد می‌شود، که نقایصی را به تصویر وارد می‌کند.

گاهی اوقات، نویز دیجیتال یک الگوی کاملا مشهود خواهد داشت، اگر چه به دوربین بستگی دارد. هر دو نویز عکس و نویز دیجیتالی در عکاسی دیجیتال مهم هستند. نویز عکاسی معمولا اثر بیشتری بر روی عکس‌های شما دارد، اما نویز دیجیتالی دلیل این است که چرا عکس یک لنز کاملا سیاه نیست. هر کدام یک تغییر ایجاد می‌کنند.

نحوه به حداقل کردن نویز در عکاسی

شما همواره در هنگام عکاسی بیش از هرچیز نگران پس زمینه باشید. چون پس زمینه باعث ایجاد نویز بر روی سوژه عکاسی می شود. مهم نیست شما از چه چیزی در حال عکاسی هستید. بهترین راه برای انجام این کار ثبت نور بیشتر است.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757