نورپردازی در عکاسی صنعتی از محصول

نورپردازی در عکاسی صنعتی از محصول

زمانی که در عکاسی نوبت به نورپردازی فرا می‌رسد، می تواند مهمترین فاکتور برای عکس شما باشد زیرا که می‌توانید توسط نورپردازی در عکاسی صنعتی از محصول ، عکس خود را بسازید یا خراب کنید. و در هیچ کجا این موضوع به خصوص در عکاسی صنعتی از محصول و حتی مواد غذایی صادق نیست.

گرفتن عکس‌ های خوب از محصولات و غذا به شما نیاز دارد که بهترین ویژگی‌ها را مشخص کنید. در عکاسی از غذا، آمدن با عکس‌هایی که بینندگان را اغوا می‌کند تا غذا را امتحان کرده یا از رستوران بازدید کنند، ضروری است. به همین دلیل است که انتخاب بهترین منبع نور برای عکاسی تان مهم است.

بهترین منابع نور برای عکاسی صنعتی از محصول

اجازه دهید بر سه نوع از منابع نور تمرکز کنیم: نور طبیعی، فلاش یا استروب، و نور LED.

نور طبیعی

نورپردازی طبیعی همیشه بهترین گزینه برای نورپردازی در عکاسی صنعتی از محصول و غذا است. اول از همه، غذایی که به نمایش می‌گذارید طبیعی‌تر و تازه تر است. بنابراین، تا جایی که ممکن است، به دنبال منبع خوب نور طبیعی مانند یک پنجره یا باز شدن سقف بگردید. هرچه منبع نور شما بزرگ‌تر باشد (مانند یک پنجره بزرگ)، نور طبیعی بیشتری وارد خواهد شد.

در هنگام استفاده از نور طبیعی برای عکاسی از مواد غذایی چندین مزیت وجود دارد، که مهم‌ترین آن ‌ها همان چیزی است که قبلا گفته شد: این به تصاویر شما نگاه طبیعی می‌دهد. عکس‌های شما آنطور که در زندگی واقعی هستند ظاهر می‌شوند، که به این معنی است که رنگ‌ها معتبر و واقعی هستند.

مزیت دیگر استفاده از نور طبیعی این واقعیت است که هزینه ای برای شما ندارد و نیازی نیست پولی برای نورپردازی بپردازید است. اما معایبی هم وجود دارد.

اول از همه، نور طبیعی می‌تواند متناقض و غیرقابل‌ پیش ‌بینی باشد. چرا؟ چون بستگی زیادی به خورشید دارد. بنابراین اگر هوا ابری یا بارانی باشد، هیچ منبع نور طبیعی برای کار کردن ندارید. همچنین قابل ‌اعتماد نیست چون منبع نور طبیعی در محل عکاسی شما ممکن است کافی نباشد شاید هیچ پنجره ‌ای در منطقه وجود نداشته باشد یا شما در یک گوشه عکاسی می‌کنید.

نکته منفی دوم این است که شما نمی‌توانید در شب واقعا عکس بگیرید. این یکی از دلایلی است که چرا بسیاری از عکاسان به جای آن از منابع نور مصنوعی استفاده می‌کنند

عیب سوم استفاده از نور طبیعی این است که شما نمی‌توانید آن را به طور خودکار کنترل و یا تنظیم کنید. همیشه باید به شرایط آب و هوایی توجه داشته باشید.

بسیاری از عکاسان از دیفیوزرها و رفلکتورها استفاده می‌کنند تا در هنگام عکاسی در نور طبیعی، نور بیشتری دریافت کنند. نور طبیعی به بهترین شکل برای نورپردازی در عکاسی صنعتی از محصولات و عکاسی در مناطق یا مکان ‌هایی با منبع نور طبیعی قوی و بدون وقفه (یعنی شرایط آب و هوای خوب یا در طول روز) مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای عکاسانی که دوست دارند رنگ‌ های طبیعی را در تصاویر خود ایجاد کنند، توصیه می‌شود.

 

نورپردازی در عکاسی صنعتی

نور فلاش

نور فلاش یا استروب در هنگام استفاده از نور با قدرت بالایی تولید می‌کند. بزرگ ‌ترین فایده این منبع نور، راحتی است، زیرا شما می‌توانید در طول روز از آن استفاده کنید. یک نور فلاش هم فشرده و هم قابل‌ حمل است، بنابراین شما می‌توانید به راحتی آن را با خود همراه ببرید.

عکاسی خودرو
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

به علاوه، نور فلاش یا استروب را می توان مطابق با مشخصات خودتان تنظیم کرد. فلاش دوربین شما را می توان با یک دیفیوزر استفاده کرد و یا می‌توانید آن را به سمت یک سقف یا دیوار سفید رنگ تبدیل کنید. به همین ترتیب، شما می‌توانید از یک رفلکتور برای افکت نرم ‌تر استفاده کنید، یا قدرت فلاش را تنظیم کنید تا این افکت را که می‌خواهید ایجاد کنید.

مزیت دیگر این است که شما می‌توانید به راحتی نور خورشید را تقلید کنید. تنها چیزی که شما نیاز دارید یک سافت باکس برای شبیه‌ سازی یک پنجره کافی است.

نور فلاش یا استروب به طور معمول هنگام عکاسی در شب، در استودیو، یا در هر فضای بسته یا منطقه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد که نور طبیعی کافی در دسترس نیست. لازم است که یک عکاس قبل از تلاش برای استفاده از آن، فلاش دوربین را کنترل کند. لامپ‌ های هالوژن می‌توانند کمی چالش برای عکاسان مبتدی باشند، اما یاد گرفتن نحوه استفاده از آن‌ها می‌تواند آسان باشد.

چراغ LED

انواع دیگر نور مصنوعی نور LED (دیود ساطع کننده نور) است. آن ممکن است به اندازه فلاش یا استروب مشهور نباشد، اما به آرامی راه خود را در پیش می‌گیرد. این منبع نور “هدایتی” است، که به این معنی است که نور را فقط در یک جهت خاص منتشر می‌کند و نه در چند ناحیه.

نور LED که در عکاسی صنعتی از محصولات و مواد غذایی استفاده می‌شود دارای مزایای زیادی است:

  • نور LED خنک‌تر از دیگر منابع نور مصنوعی است، بنابراین مهم نیست که در کجا عکس می‌گیرید، محیط در گرما گرفتار نخواهد شد.
  • نور LED از انرژی کمتری نسبت به استروب استفاده می‌کند، بنابراین کارآمد و سازگار با محیط‌ زیست است.
  • چراغ‌های LED رنگ ‌ها و تراکمات مختلفی دارند؛ و از آنجا که یک پانل نورپردازی دارد، شما می‌توانید عکس خود را همانطور که ترکیب ‌بندی می‌کنید، ببینید، که به این معنی است که شما از آنچه که نیاز دارید و نیاز ندارید، خواهید دید.

معایب استفاده از نور LED برای نورپردازی در عکاسی صنعتی از محصول و مواد غذایی عبارتند از:

  • رنگ ممکن است آنطور که انتظار دارید نباشد.
  • علاوه بر رنگ‌های بی روح ، نور LED می‌تواند سایه ‌های ناخواسته ایجاد کند.
  • آن به اندازه استروب یا فلاش قوی نیست. شما به حداقل ۳۰۰ قطعه نور LED نیاز دارید

بهترین حالت نورپردازی در عکاسی صنعتی کدام است؟

بنابراین آیا برای عکاسی صنعتی از محصول و مواد غذایی نور طبیعی بهتر است، یا نورپردازی مصنوعی است؟ بهترین گزینه این است که به سراغ چراغ‌ های مصنوعی بروید چون خیلی راحت است، کنترل کامل دارید، و یک خروجی ثابت خواهید داشت.

اما در نهایت به عکاسی و نیازمندی‌های آن بستگی دارد. اگر نور طبیعی برای عکاسی شما خوب است، پس از آن استفاده کنید. اگر نور طبیعی وجود ندارد ، از منابع نور مصنوعی استفاده کنید. یا حتی می توانید نور طبیعی و مصنوعی را ترکیب کنید. این واقعا به شما بستگی دارد، امیدواریم که این مقاله بتواند به شما کمک کند که بهترین حالت نورپردازی در عکاسی صنعتی از محصول را بیابید.

برای راهنمایی بیشتر در این خصوص می توانید با کارشناسان ما در کرج تیزر در تماس باشید.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757