نرم افزارهای کاهش حجم فیلم بدون افت کیفیت

نرم افزارهای کاهش حجم فیلم بدون افت کیفیت

از زمانی که شما قصد فیلم برداری دارید تا زمان بارگذاری آن بر روی وبسایت، مراحلی را باید طی کنید که عبارتند از: ضبط فیلم، ویرایش فیلم، فشرده سازی و کاهش حجم فیلم و بارگذاری آن بر روی وبسایت. از آن جایی که حجم فیلم هایی که توسط دوربین و تلفن همراه ضبط شده اند بسیار بیشتر از حجم استاندارد وبسایت است، قبل از بارگذاری فیلم و یا انیمیشن، باید از حجم آن بکاهیم.

به عنوان مثال اندازه بیت فیلمی که با دستگاه iOS ضبط شده است، می تواند بیشتر از ۵۰ مگا بیت بر ثانیه باشد در صورتی که در برنامه ای مانند اینستاگرام اجازه اشتراک گذاری و ارسال فیلم با حجم حداکثر ۱۵ مگابایت را می دهد. پس برای حفظ کیفیت فیلم و ارسال و بارگذاری آن، باید بعد از اتمام فیلم برداری، حجم فیلم را کاهش بدهیم. در این مقاله به معرفی نرم افزارهای کاهش حجم فیلم بدون افت کیفیت می پردازیم.

نرم افزارهای کاهش حجم فیلم با منبع باز

VideoProc

VideoProc

یکی از برنامه های خوب برای کاهش حجم فیلم ۴K ، VideoProc نام دارد. به کمک این برنامه شما می توانید به روش های مختلف، اندازه فیلم مورد نظرتان را کم کنید. به عنوان مثال قسمت های اضافی فیلم را می توانید حذف کنید، برای انطباق فیلم با فرمت رسانه اجتماعی می توانید فیلم را به بخش های مختلفی تقسیم کنید، بیت فیلم را کاهش دهید و رزولوشن فیلم را کاهش دهید.

VLC

VLC

این برنامه، پخش کننده رسانه رایگان است که به شما در ویرایش فیلم کمک خواهد کرد. با این برنامه می توانید کار خود
را رمز گذاری کرده، برش دهید، به آن زیر نویس اضافه کنید، اندازه فیلم را تغییر دهید و حتی کیفیت فیلم را با توجه به
نیازتان تغییر دهید.

Handbrake

Handbrake

برنامه بسیار خوبی برای کد گذاری با منبع باز، Handbrake نام دارد. در این برنامه شما امکان انتخاب کدک و قالب های حرفه ای بیشتری را خواهید داشت. به کمک این برنامه حجم فیلم را با کیفیت بالا کاهش دهید و برای بررسی فیلم ویرایش شده می توانید قبل از اتمام کار، فیلم را ببینید.

iMovie

 iMovie

با کمک این برنامه می توانید علاوه بر برش و کاهش دادن فیلم، تنظیمات دیگری را برای کم کردن حجم فایل مورد نظر انجام دهید. با این برنامه از اندازه ای فایلی که برنامه به شما اعلام می کند می توانید مطمئن باشید.

Freeconvert

Freeconvert

اگر یک بار از این برنامه استفاده کنید حتما عاشقش خواهید شد؛ زیرا همه ابزارهایی که برای تغییر حجم فیلم ها و پرونده های ویدئویی، تغییر کدک ها و … نیاز دارید را در اختیارتان می گذارد. با برنامه Freeconvert می توانید چند روش را به صورت همزمان بر روی فایل خود اجرا کنید.

Format Factory

Format Factory

این برنامه یک نرم افزار منبع باز است که استفاده از آن کار سختی نیست. می توانید با این برنامه قالب ویدئو، صوت و تصاویر خود را تبدیل کنید و یا حجم آن ها را کاهش داده و آن ها را فشرده کنید. استفاده از این برنامه نیاز به اطلاعات فنی ندارد با توجه به تنظیمات خود برنامه می توانید کیفیت مد نظرتان را انتخاب کنید و یا اگر با تلفن همراه کار می کنید کیفیت مورد نظر تلفن همراه را در بین گزینه ها انتخاب کنید.

ثبت یک تصویر بوکه زیبا
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید
Avidemux

Avidemux

یکی از برنامه های کاهش حجم فیلم رایگان، Avidemux می باشد که کارهای ساده مانند برش، ویرایش و رمزگذاری ویدئو را می توانید با آن انجام دهید. این برنامه پرونده های مختلفی از جمله AVI ، DVD و MP4 را پشتیبانی می کند.

نرم افزارهای آنلاین کاهش حجم فیلم

Online Converter

Online Converter

این برنامه به صورت آنلاین کار می کند و می توانید تبدیل فیلم، صوت، تصویر، اسناد و یا موشن گرافیک را با این برنامه انجام دهید. اگر قصد دارید حجم فیلمی را کاهش دهید، فشرده سازی فیلم را انتخاب کنید.

PS2PDF

PS2PDF کمپرسور ویدئو

با این برنامه به صورت آنلاین و رایگان اعمال فشرده سازی و تغییر اندازه ویدئوهای خود را انجام دهید.

Clideo

Clideo

به کمک برنامه Clideo می توانید به صورت آنلاین کار ترکیب فیلم، تغییر اندازه فیلم، برش و خدمات دیگر فشرده سازی فیلم را انجام دهید. کار با این برنامه آسان است و بعد از فشرده سازی، خروجی را برای بارگذاری، برای شما نمایش می دهد.

Clipchamp

Clipchamp

با کمک این برنامه می توانید فیلم های مورد نظرتان را برای فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب آماده کنید.

 نرم افزار کاهش حجم فیلم برای ویندوز و مک

Wondershare UniConverter

Wondershare UniConverter

این برنامه فشرده سازی بسیار قدرتمند از خانواده Wondershare می باشد که استفاده از تنظیمات آن به راحتی انجام می شود. با کمک این برنامه کیفیت اولیه فیلم را از دست نداده و بیشتر از ۱۰۰۰فرمت ویدئویی را می توانید تبدیل کنید. این برنامه ویژگی فشرده سازی فیلم ها به صورت دسته ای را دارد که کمک بسیاری در صرفه جویی وقت شما می کند. شما می توانید در ساخت تیزر از آن استفاده کنید هم چنین کارهای تبدیل ویدئو، ویرایش فیلم، اضافه کردن زیرنویس و ضبط ویدئو را می توانید انجام دهید.

VideoProc

VideoProc

VideoProc  یکی از سریعترین نرم افزار های ویرایش فیلم محسوب می شود. این پردازنده از شتاب سخت افزاری GPU برای Intel، NVIDIA و AMD برای سرعت بخشیدن به فرآیند فشرده سازی استفاده می کند. این برنامه از فیلم های ۴K نیز پشتیبانی می کند.

Movavi Video Converter

Movavi Video Converter

با کمک این برنامه، در زمان فشرده سازی فیلم می توانید آن را ویرایش کنید و تغییرات سفارشی در آن اعمال کنید.

 چند نکته برای کاهش حجم فیلم

برای کم کردن حجم فیلم می توانید از دو روش استفاده کنید:

  1. مدت زمان فیلم را کاهش دهید. می توانید با حذف قسمت های اضافی از فیلم، از حجم آن بکاهید و مدت زمان آن را کوتاه تر کنید. یا آن که فیلم خود را به چند قسمت تقسیم کنید؛ زیرا در برخی از شبکه های اجتماعی شما مجاز هستید تنها یک محدوده مشخص از فیلم را بارگذاری کنید در نتیجه مجبور می شوید فیلم را به چند قسمت تقسیم کرده و آن را بارگذاری کنید.
  2. راه دوم پایین آوردن اندازه بیت است که این کار می تواند به کیفیت فیلم لطمه بزند و سطح آن را پایین بیاورد. قطعا شما خواستار چنین چیزی نیستید. البته با کمک برنامه هایی که معرفی کردیم می توانید حجم فیلم کم کرده و کیفیت آن را حفظ کنید. شما می توانید کدک فیلم را تغییر دهید و فیلم را فشرده کنید. کدک های مختلفی وجود دارد از جمله MPEG-1 ، MPEG-2 ، MPEG-4 ، ۲۶۴ ، H.265 و …

برای کم کردن حجم فیلم می توانید کارهای دیگری انجام دهید مثلا نوشته ها و متن ها را حذف کنید و … اما خیلی از حجم فایل شما نمی کاهد. بیشترین حجم فیلم مربوط به خود فیلم ضبط شده است به همین دلیل در این مقاله فقط به همین مسئله پرداختیم.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757