نحوه استفاده و کاربرد لنزهای تله فوتو

نحوه استفاده و کاربرد لنزهای تله فوتو

لنزتله فوتو به لنزهای “زوم شده” با دقت درجه بندی بالا هستند یا به عبارتی نوع خاصی از لنز با قابلیت فوکوس در فاصله‌های دور است.  ابزارهایی عالی برای هر نوع عکاسی هستند، اما استفاده از آن‌ها لزوما برای همه آسان نیستند. به طور خاص، لنزهای تله فوتو هر دوربین را بزرگ می‌کنند و عمق میدان بسیار نازک‌تر در مقایسه با لنزهای واید فراهم می‌کنند.

لنزهای تله فوتو یک روش منحصر به فرد برای نمایش جهان دارند که ممکن است برای عکس‌های شما ایده‌آل باشد. در این مقاله، جزئیات مربوط به نحوه استفاده از لنزهای تله فوتو، در مورد برخی از مزایا و نکات آن‌ها برای مقابله با چالش‌های منحصر به فرد آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

 

قابلیت تمرکز بر جزئیات سوژه

به طور شگفت‌انگیزی، لنزهای تله فوتو برای تمرکز روی جزئیات کوچک‌تر در یک صحنه مشخص بسیار مفید هستند.

از آنجا که لنزهای تله فوتو دارای چنین میدان باریکی از دید هستند، گرفتن تنها یک برش نازک از محیط را آسان‌تر می‌کنند. در هر چیزی از جنگل‌های انبوه گرفته تا کویر باز، یک لنز تله فوتو به شما اجازه می‌دهد که جزئیات را بسیار راحت‌تر از یک لنز واید به ثبت برسانید.

 

ایجاد عکس‌های انتزاعی

یکی از دلایل اصلی عکاسان برای استفاده از یک لنزهای تله فوتو، ایجاد عکس‌های انتزاعی یا نیمه انتزاعی است.

از آنجا که لنزهای تله فوتو می‌توانند جزئیات را به خوبی در برخی مناظر جدا کنند، شما قادر خواهید بود یک تکه کوچک از صحنه را ثبت کنید که به طور کامل متن عکس را حذف می‌کند. زمان‌های دیگر، حتی اگر نمی‌توانید متن را به طور کامل حذف کنید، باز هم با عکسی که بر روی اشکال و الگوها تمرکز دارد، به جای تصویر کاملا دقیق یک صحنه، سر و کار دارید.

چگونه یک کاتالوگ طراحی کنیم
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

 

نمایش واقعی از یک حس مقیاس

اگر نزدیک یک درخت با کوه‌ها در فاصله نزدیکی ایستاده باشید، و از یک لنز واید  استفاده می‌کنید، درخت در مقایسه با پس‌زمینه کاملا بزرگ خواهد شد. شما با جابجایی موقعیت خود می توانید عکسی را خلق کنید که مقیاس سوژه را واقعی تر نشان دهد.

 

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757