اشتباهات رایج عکاسان در تار بودن عکس

اشتباهات رایج عکاسان در تار بودن عکس

آیا عکس‌های شما معمولا تار می‌شوند و شما کاملا مطمئن نیستید که آن چیست. این احتمالا یکی از رایج‌ترین شکایاتی است که عکاسان آماتور از عکاسی خود دارند و  به دنبال بهبود عملکرد عکاسی روزمره خود هستند. چه عامل یا عواملی باعث تار شدن عکس ها می شود.

خوشبختانه، چند پاسخ واقعا و دلیل خوب برای حل این مشکل وجود دارد.  شما می توانید با تمرین چند راه حل ساده مشکل را برطرف نمایید.

آیا سرعت شاتر شما درست تنظیم شده‌است؟

اگر عکس‌های شما به اندازه ای که  شما را راضی کند شارپ نیستند، بسیار ممکن است که سرعت شاتر شما خیلی کند باشد. این احتمالا شایع‌ترین علت عکس‌های تار است، و این یک راه‌ حل ساده دارد.

اگر سرعت شاتر شما به اندازه کافی سریع نیست، عکس شما کاملا  فوکوس و یا تار ظاهر خواهد شد. سرعت شاتر دقیق که شما باید انتخاب کنید، یک جواب عالی نیست که ما می‌توانیم به شما بدهیم تا بتوانید بهترین عکس را در تمام شرایط ثبت کنید . این کار به تنظیمات دیگری که ایجاد کرده‌اید نیز بستگی دارد، اما به عنوان یک قاعده عمومی برای بهترین نتایج، سعی کنید از سرعت شاتر آهسته‌تر از */۱ هر چیزی که فاصله کانونی شما است استفاده نکنید. بنابراین برای مثال، اگر شما با یک لنز ۷۰ mm کار می‌کنید، سرعت شاتر مربوط به شما نباید آهسته‌تر از ۷۰/۱ ام ثانیه باشد تا از تاری اجتناب کنید.

دوربین شما ثابت است؟

احتمالا بارها گفته‌شده که ساده‌ترین راه برای اجتناب از عکس‌های تار، استفاده از یک سه‌پایه یا یک ریموت کابل از راه دور است. در حالی که این ممکن است درست باشد، چه اتفاقی می‌افتد اگر شما از هر دوی این ابزارها استفاده می‌کنید، اما عکس‌های شما همچنان تار هستند؟

عکاسی خیابانی
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

مهم است که مطمئن شوید که سه‌پایه شما آماده نیست. بسته به این که چه تنظیماتی در حال کار هستید – چه در یک رویداد ورزشی یا پیاده‌روی در محوطه پیاده‌روی در اطراف سه‌پایه، اگر ترافیک یا حرکت بر روی زمین اطراف سه‌پایه وجود داشته باشد، دوربین شما به راحتی می‌تواند بر روی سه‌پایه خود تکان بخورد، و باعث تاری شود. از موقعیت خود آگاه باشید و در صورت نیاز یک مکان مشخص را پیدا کنید.

باور کنید یا نه، شرایط آب و هوایی هم می‌تواند دلیل عکس‌های تار شما باشد  و ما فقط در مورد باد صحبت نمی‌کنیم. اگر ذرات زیادی در هوا به خصوص بعد از ظهر مرطوب وجود داشته باشد، یا اگر بیرون شدیدا داغ باشد، عکس‌های شما ممکن است در نتیجه تار به نظر برسند.

متاسفانه یکی از تنها راه‌های اجتناب از این مشکل کنترل شرایط آب و هوایی قبل از عکاسی در فضای باز و زمانبندی مجدد آن در صورت نیاز است.

 

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757