استفاده از نور در عکاسی برای گرفتن عکس های عالی

استفاده از نور در عکاسی برای گرفتن عکس های عالی

بدون نور هیچ عکسی وجود ندارد. نور در عکاسی از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است بنابراین، درک این که چقدر استفاده از نور در عکاسی برای هر عکاس مهم به نظر می آید بسیار ضروری است! استفاده از نور طبیعی ممکن است ساده به نظر برسد، اما زمان‌ های مختلف روز تاثیر متفاوتی بر نور دارند، که برای گرفتن بهترین عکس‌های ممکن به آن نیاز دارید.

بسیار امکان دارد که در هر زمانی از روز عکس ‌های عالی بگیرید، تا زمانی که به آنچه که نور انجام می‌دهد توجه کنید. استفاده از نور در طول روز بسیار متفاوت است بطوریکه می تواند تاثیر زیادی بر روی کیفیت عکس شما بگذارد. شما با دانستن اینکه چه موقع از نور می توانید بهترین بهره را ببرید متوجه خواهید شد که چگونه عکس‌های عالی در هر زمان از روز بگیرید.

بیایید نگاهی به انواع مختلف نور با جزئیات بیشتر بیندازیم. اکثر عکاسان احتمالا نام ساعت طلایی را شنیده ‌اند، که بدون شک زمانی است که نور در بهترین حالت خود قرار دارد و باید بیشترین استفاده را در این زمان از نور برد.

ساعت طلایی

ساعت طلایی ساعتی است که حدود طلوع و غروب آفتاب رخ می دهد ، زمانی که نور در عکاسی پر از تن صورتی و طلایی است. از این واقعیت دور نیست که نور در این زمان‌ ها به طور خاص خیره‌ کننده است. و از آنجا که تقریبا افقی و در افق است، درخشندگی بسیار زیادی به تصاویری می‌دهد که به سختی می‌توان در زمان‌ های دیگر روز به دست آورد.

این “ساعت” به خصوص در بین عکاسان منظره بسیار محبوب است، زیرا از رنگ‌ های ذکر شده در بالا استفاده می کنند و آن را به یک تصویر می‌دهند. بهترین راه برای عکاسی در این زمان روز، نوردهی طولانی (امتحان کردن چند ثانیه)و یک دیافراگم کوچک با عمق زیاد میدان است. به همین دلیل، شما باید از یک سه ‌پایه محکم برای عکاسی که با تایمر دوربین خود ترکیب می‌شود تا از لرزش دوربین جلوگیری شود استفاده نمایید.

نور در عکاسی در هنگام ظهر

در این زمان از روز، نور بسیار مستقیم است و مستقیما از خورشید به سمت پایین متمایل است. این به این معنی است که شانس کمی برای پخش نور در هوا وجود دارد، و یک نور سفید نسبتا خنثی در نتیجه آن باقی می‌گذارد.

اما حتی این نور هم از قدرت خاصی برای عکاسی برخوردار نیست . وقتی نور به شدت نفوذ می‌کند، می‌تواند بسیار مهیج تر باشد و این زمانی است که برای عکاسی از آب استفاده می‌شود  بازتاب نور بر روی آب می تواند تاثیر بسزایی در ثبت یک عکی با کیفیت داشته باشد. همچنین برای عکاسی در مکان ‌هایی از المان ها و قسمت های سفیدی بهر می برد بسیار مفید است، زیرا رنگ سفید نور را بهتر می تواند در خود ادغام کند.

نورپردازی در عکاسی صنعتی از محصول
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

به خاطر داشته باشید که اشباع رنگ در این زمان از روز می‌تواند نسبتا پایین باشد. یک راه برای تصحیح این کار استفاده از فیلتر قطبی دایره ‌ای است، اما مراقب باشید که از راه دیگر زیاده‌ روی نکنید و رنگ آسمان را اشباع نکنید!

استفاده از نور در عکاسی برای گرفتن عکس های عالی 1

نور عصر و نور صبحگاهی

همانطور که روز به وسط صبح یا عصر می‌رسد، نور کمی گرم‌تر می‌شود و سایه‌ ها بیشتر قابل ‌توجه می‌شوند. این به این دلیل است که نور از طرف بالا به خوبی هدایت می‌شود.  نور و سایه جانبی می‌توانند در ساخت اشیا بسیار مفید باشند، همچنین در ایجاد پرتره‌ های قوی و جالب نیز تاثیر گذار هستند.

با این حال، به این دلیل که نور در عکاسی نه به اندازه نیمروز سرد است و نه به اندازه ساعت طلایی گرم، شما می‌توانید ریسک عکس ‌هایی را که به ظاهر یک آپارتمان کوچک و معمولی هستند، اداره کنید. کلید کار، استفاده از سایه ‌ها برای ایجاد علاقه و عمق مورد نیاز برای بلند کردن عکس از شرایط دشوار است. یا سعی کنید از نور به عنوان نور لبه استفاده کنید تا یک اثر هاله‌ای دور سر سوژه خود اضافه کنید.

گرگ ‌و میش، طلوع و غروب

بعد از یک ساعت طلایی (که در بالا صحبت کردیم)، آسمان هنوز هم روشن است، اگرچه نور مستقیم خورشید وجود ندارد. نور چند رنگی خاموش که باقی می‌ماند می‌تواند تصاویر زیبا و آرام ایجاد کند از این غالبا به عنوان ساعت آبی یاد می‌شود.

اما برای ثبت موفقیت ‌آمیز آن، شما واقعا باید از یک سه ‌پایه و یک نوردهی طولانی استفاده کنید تا زمان ثبت رنگ ‌های نرم اجازه داده شود. به خاطر داشته باشید که مراقبت از رنگ‌های نرم باید به یک نقطه کانونی قوی برای مقابله با آن‌ها استفاده شود.

سایه و نور آفتاب

از عکاسی در این شرایط نترسید. خنک و نرم است و بافت‌ها را نرم‌تر می‌سازد و به اشیا رنگ سبز می‌دهد. آن هم چنین سایه ‌های شدیدی را از روی صورت سوژه حذف می‌کند، و باعث می‌شود که زمان مناسبی برای گرفتن پرتره در بیرون باشد. اگر نور برای گرفتن نوردهی صحیح سخت باشد، می‌توانید آن را در یک فلاش پر کننده کوچک در سوژه خود در نظر بگیرید تا آن‌ ها را از پس ‌زمینه خارج کنید.

با درک خوب انواع مختلف نور در عکاسی طبیعی، شما باید نسبت به عکاسی در زمان‌های مختلف روز اعتماد بیشتری داشته باشید. کرج تیزر می تواند یک راهنمای خوب برای شما در عکاسی باشد.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757