استفاده از نور طبیعی در عکاسی صنعتی

استفاده از نور طبیعی در عکاسی صنعتی

ممکن است شما به این فکر کنید که در عکاسی صنعتی برای نورپردازی استفاده به تجهیزات زیادی لازم است اما این امر لزوما اجبار نیست و در برخی مواقع می توان با استفاده از نور طبیعی در عکاسی صنعتی عکس های با کیفیتی را ثبت نمود.

نورپردازی عکس زیر را ببینید. استفاده از نور طبیعی در این تصاویر خوب به نظر می رسد.

استفاده از نور طبیعی در عکاسی صنعتی 1

این عکس ها با استفاده از چند فلاش و استروب و فقط تابیدن نور خورشید عکاسی شده است و نتیجه کار بسیار عالی شده است چیزی فراتر از انتظار.

استفاده از نور طبیعی در عکاسی صنعتی شگفت‌انگیز است – به همین دلیل است که :

استفاده از نور طبیعی به این معنی است که شما اساسا می‌توانید از هر جایی که نور خورشید وجود دارد، عکس بگیرید. لازم نیست پول خود را صرف تجهیزات کنید و یا زمان و انرژی خود را صرف ایجاد یک منبع نور کنید. این باعث می‌شود نور طبیعی منبع نور کامل برای عکاسی شما باشد.

استفاده از یک منبع نور مصنوعی می‌تواند بر رنگ محصولات شما تاثیر بگذارد، در حالی که استفاده از نور طبیعی برای عکس ‌های محصولات رنگ طبیعی محصول را حفظ می‌کند. این به این معنی است که شما نیازی به اصلاح رنگ در طول پس پردازش نخواهید داشت، که بسیار عالی است .

استفاده نورپردازی طبیعی در عکاسی صنعتی ، محصولات مکمل را به خوبی کامل می‌کند؛ یک حس خودمانی خاص در مورد نورپردازی طبیعی وجود دارد که واقعا برای ایجاد دوباره با منابع نور مصنوعی دشوار است.

نکات مهم در استفاده از نور طبیعی در عکاسی صنعتی

این نکته مهم است که از نور خورشید به عنوان یک منبع نور غیر مستقیم استفاده کنید تا کل عکس را به عنوان مخالف روشن کردن نور مستقیم بر روی محصول، روشن کنید. برای بهترین عکس ممکن، شما باید از محصول خود نزدیک یک پنجره و یا در یک منطقه فضای باز سایه‌دار عکس بگیرید.

البته این نکته حائز اهمیت است که بدانید نور طبیعی برای عکاسی صنعتی لزوما در مورد همه محصولات شاید انجام پذیر نباشد و حتی در برخی مواقع نور طبیعی برای محصول مضر نیز باشد.

فتوگرافیسم
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

عکس خود را در روشن ‌ترین زمان روز (معمولا در اواخر صبح و اوایل بعدازظهر) بگیرید، چون در این ساعات نور خورشید در روشن‌ ترین حالت است و نور کافی در نزدیکی پنجره‌ها و یا در سایه ایجاد می‌کند.

دقت کنید که سایه ‌ها کجا هستند، چون برخی سایه ‌ها ممکن است برخی از جزئیات محصول شما را پنهان کنند. استفاده از پنجره با کرکره ‌ها ممکن است منجر به سایه ‌های ناخواسته شود.

تصاویر محصول خود را تقریبا در همان زمان روز برای عکس ‌های سازگار با خود ببرید. مقدار نور و حتی رنگ نور بستگی به زمان روز دارد. به طور کلی، نور صبح روشن است و رنگ کمتری دارد، در حالی که نور بعد از ظهر یا غروب اغلب ته ‌رنگ گرم دارد و کنتراست بیشتری را در تصاویرتان ایجاد می‌کند. شما همیشه می‌توانید تصویر را خنثی کنید و در صورت نیاز به یک تصویر سرد و تاریک، آن را در پس پردازش بهتر کنید.

به مسیر پنجره ها رو به بیرون توجه نمایید.  پنجره ایی که با شرق روبرو می‌شود، نور صبحگاهی بسیار خوبی را ارایه می‌دهد، در حالی که پنجره‌ های غربی رو به غرب اجازه می‌دهند نور نارنجی مستقیم به غروب خورشید، که به عنوان “ساعت طلایی” شناخته می‌شود بر روی محصول بتابد.

 

محصول خود را پشت سر منبع نور قرار ندهید. یک عکس واقعا تاریک به دست خواهید آورد.

اگر در داخل فضای بسته عکاسی می‌کنید، چیزی بیش از یک متر از یک پنجره فاصله نگیرید. منطقی است که هرچه محصول دروتر از منبع نور شما باشد، نور کم ‌تری به محصول شما خواهد رسید.

از جریان تند نور خورشید استفاده نکنید. شما می‌توانید منبع نور را با پوشاندن پنجره با یک پرده نازک، محکم و یا انواع مختلف کاغذ، تضعیف کنید.

استفاده از نور طبیعی در عکاسی صنعتی می تواند قدرت شما در عکاسی را نشان دهد . اگر بتوانید نور مصنوعی و طبیعی را همزمان در عکاسی مهار کنید می توان انتظار داشت که یک عکاسی صنعتی حرفه ای را انجام داده اید.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757