جنبه های مختلف ترکیب بندی در عکاسی – بخش دوم

جنبه های مختلف ترکیب بندی در عکاسی – بخش دوم

همانطور که می دانید ترکیب بندی در عکاسی از اهمیت خاصی برخوردار است . شما حتی اگر یک عکاس مبتدی باشید باید ترکیب بندی را در تصاویرتان به خوبی رعایت نمایید. در مقاله قبل به برخی از جنبه های مختلف ترکیب بندی پرداختیم ، در ادامه نیز به دیگر نکات اصلی در این زمینه می پردازیم.

عوامل موثر در ترکیب بندی در عکاسی

نقطه فوکوس

وقتی از مردم عکس می‌گیرید، کاملا حیاتی است که مطمئن شوید چشمان تیزی دارید. در این راستا، باید یک نقطه فوکوس مناسب را بر روی دوربین خود انتخاب کرده و آن را روی یک چشم یا بین هر دو قرار دهید. در حالی که ما در مورد چشم‌ها صحبت می‌کنیم، مهم است که مطمئن شوید که سوژه با شما ارتباط چشمی برقرار می‌کند. این بسیار مهم است اگر شما در حال عکاسی از یک پرتره گروهی هستید.

اشیا

به عنوان عکاس، ما می‌توانیم چنان بر یک سوژه مهیج تمرکز کنیم که از نگاه کردن به کل تصویر غفلت می‌کنیم.شما باید همه کادر را نگاه کنید. به دنبال چیزی بگردید که بتواند حواس بیننده شما را از سوژه شما در لبه کادر منحرف کند. آیا عناصر تار در پیش‌ زمینه وجود دارند که شما می‌توانید کراپ کنید؟

اگر شما در عکس خود افرادی دارید که چیزی مثل یک درخت در بالای سرشان ندارند! همچنین توجه داشته باشید که اگر در حال عکاسی از افراد هستید، باید چک کنید که دست و یا پاهای آن ها را به طور ناشیانه کراپ نکرده‌ باشید.

استفاده از نور در عکاسی برای گرفتن عکس های عالی
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

حس مقیاس

اگر در حال عکاسی از یک منظره هستید، به این فکر کنید که آیا تصویر شما یک حس مقیاس دارد. به عنوان مثال، اگر شما در حال عکاسی از کوه ‌ها هستید به اضافه کردن یک عنصر پیش‌زمینه به هر دو سطح تصویر و ایجاد مقیاس برای کوه‌ها فکر کنید. هم چنین به اضافه کردن بعد به عکس کمک می‌کند.

تصویر شارپ

هر چیزی که در حال عکاسی هستید، سوژه عکس شما باید شارپ باشد. بنابراین، این به طور معمول به این معنی خواهد بود که اگر شما در حال عکاسی از یک منظره هستید، می‌خواهید کل عکس شارپ باشد. اما اگر شما در حال عکاسی از یک فرد یا یک عنصر صحنه هستید، می‌خواهید از یک عمق میدان کوچک برای محو کردن عوامل حواس‌پرتی در پس‌زمینه، در حالی که سوژه خود را در فوکوس نگاه دارید، استفاده کنید.

برچسب‌ها:
تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757