اهمیت ترکیب بندی در عکاسی

اهمیت ترکیب بندی در عکاسی

ترکیب بندی در عکاسی بسیار مهم است. اگر می‌خواهید عکس‌های قوی بگیرید، این یکی از مهم‌ترین بخش‌های عکاسی است.
با این حال، بسیاری از عکاسان تنها در مورد قانون یک سوم صحبت می‌کنند، و آن‌ها هرگز بیشتر در مورد نحوه ترکیب‌بندی عکس‌های بهتر صحبت نمی‌کنند. خبر خوب این است که شما می‌توانید بیشتر در مورد ترکیب‌بندی یاد بگیرید . این یک موضوع عمیق است، و هیچ راهی برای پوشش دادن همه چیز در یک مقاله وجود ندارد.

 ترکیب‌ بندی چیست؟

ترکیب بندی ساختار یک عکس است. این روشی است که شما عناصر را در تصویر خود ترتیب می‌دهید تا ظاهری که می‌خواهید را ایجاد کنید، و می‌تواند باعث ایجاد یا شکستن یک تصویر شود. اگر شما به یک سوژه جالب توجه کنید – مهم نیست که نور چقدر خوب است، یا اینکه شرایط چقدر غیر عادی هستند – شما هنوز باید عکس را خوب ترکیب ‌بندی کنید اگر یک نتیجه موفق می‌خواهید.

شما به اندازه کافی قدرت دارید که ترکیب بندی یک عکس را تغییر دهید. به جلو و عقب، چپ و راست حرکت کنید. لنز خود را تغییر دهید زوم کنید.  توجه کنید به کدام عناصر صحنه شما از جمله آن‌هایی که نیستید. انجام درست ترکیب‌بندی، سوژه شما را بیشتر مورد توجه قرار میدهد  و آن را تا جایی که ممکن است به بینندگان نشان می‌دهد.

عناصر ترکیب

در بنیادی‌ترین سطح، اینها تنها عناصر ترکیب هستند. هر چیزی در تصویر شما – سوژه شما، پس‌زمینه و جزئیات کوچک که حتی مهم نیستند – آن‌ها همه نقاط، خطوط و اشکال هستند. البته بعضی از آن‌ها بسیار پیچیده هستند. صورت یا درخت به وضوح چیز ساده‌ای نیستند. اما آن‌ها هنوز یک شکل دارند و می‌توانند به شکل‌گیری ساختار یک تصویر کمک کنند.

در بالای عناصر فردی در یک عکس، همچنین روشی وجود دارد که آن‌ها با یکدیگر به هم متصل می‌شوند. چندین عنصر یک عکس که به درستی تنظیم شده‌اند، از مجموع بخش‌های آن‌ها قوی‌تر هستند.

عوامل مهم نوردهی در عکاسی (بخش دوم)
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

هدف‌گذاری

راز بزرگ ترکیب بندی این نیست که شما باید یک ساختار یا الگو برای اکثر عکس‌های خود دنبال کنید (که قانون یک سوم نشان می‌دهد). در عوض، نکته مهم این است که ترکیب‌ بندی خود را به طور عمدی انتخاب کنید.

هیچ چیز در عکس نباید با تصادف اتفاق بیفتد. همه چیز باید دلیلی برای وجود داشته باشد. اگر آن را به خاطر داشته باشید، و واقعا وقت خود را در این زمینه سپری می‌کنید که این اتفاق بیفتد، عکس‌های شما با کیفیت بسیار بالایی ثبت خواهند شد.

سادگی

هر عکسی که می‌گیرید یک پیغام احساسی دارد . زمانی که در حال گرفتن عکس هستید، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که آگاهانه درباره پیام احساسی فکر کنید، و در مورد این که چطور می‌خواهید آن را بیان کنید، یاد بگیرید. این جایی است که قدرت سادگی در آن قرار می‌گیرد.

سادگی به این معنی است که هیچ چیز در عکس شما از پیغام احساسی جدا نمی‌شود. اگر می‌خواهید درکی از زیبایی در یک چشم‌انداز داشته باشید، همه چیز را از عکس که زیبا نیست حذف کنید. این می‌تواند خطوط انتقال، رد پاها در پیش‌زمینه، یک تکه زباله در کادر باشد، و غیره.

در عین حال، سادگی به ترکیب‌بندی شما نیز اشاره می‌کند. بینندگان خود را با اطلاعات زیاد به اشتباه نیاندازید، مگر این که هدف شما در واقع ثبت یک عکس سخت و آشفته باشد. زمانی که عکس شما داستانی را که می‌خواهید بدون هیچ گونه حواس‌پرتی بگوید، تا جایی که ممکن است قدرتمند خواهد بود.

ترکیب بندی عالی یک نقطه پایانی نیست که شما می‌توانید با استعداد و یا سخت کوشی به اندازه کافی دست پیدا کنید. بلکه یک هدف متحرک است که به طور بسیار زیادی بستگی به کیفیت، تغییر کیفیت و همچنین صحنه‌ای که در مقابل شما دارد و هدف عاطفی که در ذهن دارید.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757