دیافراگم یا شاتر اولویت با کدام است؟

دیافراگم یا شاتر اولویت با کدام است؟

دوربین‌های دیجیتال با انواع مختلفی از حالت‌های تنظیم اتوماتیک، هر یک با هدف متمایز خودشان، وارد بازار می شوند. با یادگیری برخی از این حالت ها، شما می‌توانید در رسیدن به عکاسی با تنظیمات دستی پشرفت داشته باشید. قطعا در این حالت دیافراگم و سرعت شاتر اهمیت بیشتری را دارند.

قبل از اینکه بتوانیم تصمیم بگیریم کدام یک از این دو حالت بهترین است، باید به صورت منطقی هر دو را بررسی کنیم . هر یک مشخصه خاص خود را دارا می باشد. اگر حالت اولیه را روی دیافراگم تنظیم کنیم به شما این امکان را می‌دهد که هنگام گرفتن یک عکس دیافراگم را مشخص کنید و دوربین همه چیز را برای شما انجام می‌دهد. به طور مشابه، اگر حالت شاتر را اولویت قرار دهیم ، این سرعتشاتر است که همه چیز را به دوربین انتقال می دهد.

این سوال مهم است که شما به عنوان یک عکاس اولویت را به کدام حالت می دهید. اگر چه همه می گویند هردوی آن ها مهم هستند اما برخی معتقدند که اولویت روی دیافراگم انتخاب بهتر و معقول تری است.

تقریبا تمام عکاسان حرفه‌ای که حالت دستی را درک می‌کنند، از هر زمانی که عکس می‌گیرند، گام‌های مشخصی در پیش می‌گیرند. می‌توانید حدس بزنید که اولین مرحله چیست؟ این درست است، آن‌ها ابتدا دیافراگم را انتخاب می‌کنند. دیافراگمی که شما انتخاب می‌کنید تنها یک متغیر بی‌ اهمیت نیست. این کاملا مرکز عکس‌هایی است که می‌گیرید. تمام چیزهای دیگر، تقریبا در همه عکاسی، ثانویه هستند.

چرا این طور است؟

خوب، دیافراگم نشان می‌دهد که چقدر تصویر شما در فوکوس است و چه مقدار از آن خارج از فوکوس است. عکاسان برای این کار یک اصطلاح دارند. آن‌ها آن را عمق میدان می‌نامند. زمانی که یک عمق میدان بزرگ‌تر دارید، بیشتر تصویر در فوکوس است. زمانی که عمق میدان کمتری دارید، کم‌تر از آن است.

عکاسی در باد
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

همه اینها تاثیر زیادی بر عکس دارند. بسته به آنچه در حال عکاسی هستید، ممکن است بخواهید عمق میدان بیشتری داشته باشید. برای مثال، بیایید بگوییم که شما در حال عکاسی از یک پرتره کلوزآپ از یک خیابان شلوغ هستید. اگر عمق میدان را افزایش دهید، پس‌زمینه به طور کامل فوکوس می‌شود، و می‌تواند گیج کننده باشد. با این حال، اگر عمق میدان را کاهش دهید، پس‌زمینه تار می‌شود، و تصویر بیشتر متمرکز و از نظر بصری جذاب به نظر می‌رسد.

اگر حالت اولویت شاتر باشد تا زمانی که شما به آن نیاز دارید مفید است. اولویت شاتر به شما این امکان را می دهد که سرعت شاتر را کنتل نمایید و عکس زیباتری را ثبت کنید. به خصوص زمانی که در حال عکاسی از ورزش هستید. به این دلیل است که با سرعت شاتر درست، می‌توانید بهترین عکس را ثبت نمایید.

 

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757