پیدا کردن بهترین سوژه برای عکاسی

پیدا کردن بهترین سوژه برای عکاسی

توانایی گشتن و پیدا کردن سوژه برای عکاسی، خود مهارتی است که بسیاری از ما باید در برخی موارد به دست آوریم. تشخیص نور خوب، پیدا کردن زاویه مناسب برای کادربندی و ترکیب‌بندی، قبل از تجسم کردن نتیجه نهایی و استفاده از ابزار مناسب به منظور ایجاد یک تصویر منحصر به فرد و جذاب، سال‌ها تمرین در این زمینه را می‌طلبد.

این نطقه‌ای است که بسیاری از عکاسان، می بایست بیش‌ترین مبارزه را در آن انجام دهند. علی‌رغم مشکلات و چالش‌ها، حفظ “چشم عکاس” مهم است. گاهی اوقات ما به یک تصویر زیبا نگاه می‌کنیم و واقعا آن را دوست داریم، اما درک درستی از آنچه که به طور خاص ما را به سوی خود جلب می‌کند نداریم.

آیا آن نور زیبا، ترکیب‌بندی یا خود سوژه است؟ یک چشم آموزش ندیده، اغلب عناصر مشخصی از یک تصویر را می‌بیند، در حالی که از دیدن چیزهای دیگر، به همان اندازه که یک تصویر را موفق می‌کند نادیده گرفته می‌شود.

توانایی دیدن و تجسم کردن تمام جزئیات دقیقه به منظور اجرای صحیح یک عکس چیزی است که همه ما نیاز داریم و به طور مداوم روی آن کار کنیم، زیرا آن جزئیات واقعا مهم هستند.

گشتن به دنبال سوژه منحصر به فرد

زمانی که شروع به کار می‌کنید، بسیاری از عکاسان اغلب ترجیح می دهند از نشانه‌ ها و مکان‌های مشهور عکاسی کنند، چون آن‌ها به عنوان یک روش خوب برای تمرین مهارت‌های عکاسی ما عمل می‌کنند و نتایج تضمین‌شده تری را ارائه می‌دهند. اینها “عکس‌های ایمن” هستند، چون ما می‌دانیم کجا باید کجا برویم، چطور عکاسی کنیم، چطور از کادر عکس بگیریم و چه نوع نوری را می‌توانیم براساس تحقیقات، یا بازخورد از دیگران پیش‌بینی کنیم.

چگونگی تاثیر رنگ در عکاسی
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

گاهی اوقات ما تصویری از یک چیز بسیار زیبا می‌بینیم و می‌خواهیم بدانیم که چگونه آن عکس خاص گرفته شده‌است، چون ما به طور طبیعی به چیزی شبیه به خودمان تبدیل می‌شویم. هیچ چیز اشتباهی در این مورد وجود ندارد، چون بسیاری از ما زمان، صبر و یا مهارت کافی برای پیدا کردن سوژه‌های منحصر به فرد در هر بار که تصمیم می‌گیریم یک عکس بگیریم، نداریم. به علاوه، با بسیاری از افرادی که دوربین دارند، شانس پیدا کردن یک سوژه واقعا منحصر به فرد و پرسپکتیو در هر روز کوچک‌تر می‌شود.
حتی وقتی فکر می‌کنیم که برای اولین بار چیزی را ثبت کرده‌ایم، احتمال این وجود دارد که این کار قبلا توسط شخص دیگری انجام شده‌ باشد. آیا این به این معنی است که ما باید از جستجوی منحصر به فرد ناامید شویم؟ البته که نه! در حقیقت بهترین راه برای خم کردن ماهیچه‌های خلاق تان به دنبال چیزی است که قبلا هرگز ندیده و یا انجام نداده اید.

چه کسی دیگر این کار را انجام داده باشد و چه در این نقطه بی‌ربط است، چون سوژه شما، برنامه‌ریزی، کادربندی شما، ترکیب‌بندی شما، لوازم شما و پس پردازش شما است. این عکس شما است.

 

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757