عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی یکی از زیر شاخه های عکاسی به شمار می آید که برای معرفی تمام کمال یک محصول به کار می رود. عکاسی تبلیغاتی علاوه بر معرفی یک محصول به فروش بیشتر و بهتر آن محصول نیز کمک شایانی می کند.

اصلی ترین هدف و تمرکز عکاسی صنعتی اهداف تبلیغاتی یک محصول است ، به گونه ای که محصول را می توان در مکان های زیادی که برد تبلیغاتی دارند استفاده کرد به طور مثال : بنرهای تبلیغاتی ، بروشورهای تبلیغاتی و …

عکاسی تبلیغاتی به تنهایی طیف وسیعی از فعالیت را شامل می شود که می توان بخش های مختلف شاخه های عکاسی را در برگیرد.

در دنیای صنعتی و امروزی هر شرکت و کمپانی قصد دارد تا از تمام ظرفیت های موجود در دنیای تکنولوژی و فناوری و بازاریابی و … استفاده کند تا از دیگر رقیبان عقب نمیاند. بین این ظرفیت ها ، عکاسی تبلیغاتی هم سهم به سزای را ایفا می کند و به شناخت بهتر محصولات یک شرکت کمک به سزای می کند.

امروزه عکاسان زیادی وجود دارن که کار عکاسی را انجام می دهند اما از این بین تعداد کمی هستند که می توانند کار عکاسی تبلیغاتی را به بهترین وجه انجام دهند. زیرا آن ها از مزیت های عکاسی تبلیغاتی با خبر نیستند و نمی توانید این کار را به خوبی انجام دهند.

عکاسی تبلیغاتی

چرا سرمایه گذاری در عکاسی تبلیغاتی مهم است؟

مصرف کنندگان و مشتریان بیشتر بر روی حس دیداری خود تمرکز دارند به همین علت برای رشد در بازار امروزی، شرکت ‌ها باید از این ماهیت بصری به خوبی و موثر بهره‌ برداری کنند. نه تنها آن، بلکه مصرف کنندگان نیز در حال تغییر هستند. بازاریابان تنها چند میلی‌ثانیه برای ایجاد تاثیر در آن ها فرصت دارند. تنها تصاویر و پیام‌ هایی که مدیریت می‌شوند می‌توانند به طور کامل توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کنند. و روی آن ها در طول روز تاثیرگذار باشند.

شاید چهل سال پیش تعداد کمی تبلیغات وجود داشت و مخاطبان زیادی نیز در روبروی آن ها قرار داشتند و کار خیلی دشواری برای معرفی محصولات وجود نداشت . اما امروزه با پیشرفت هایی که در همه سطوح به وجود آمده تعداد شرکت ها روز به روز بیشتر شده و و طبیعتا رقابیت نیز خیلی سخت تر از گذشته شده است.

اما در این بین شرکت هایی می توانند موفق تر باشند که بتوانند در معرفی برند و محصولات خود تبلیغات بهتری داشته باشند. یکی از این راه های تبلیغات استفاده از عکاسی تبلیغاتی است. عکاسی تبلیغاتی باعث می شود که شما بیشتر و بهتر در ذهن مخاطب باقی بمانید.

تحقیقات اخیر در مورد قدرت عکاسی تبلیغات این حقیقت را تقویت می‌کند. اگر در مورد قدرت تصاویر در تبلیغات امری بدیهی و تاثیرگذار بر روی مخاطبین است :

مقالات با تصاویر مرتبط، ۹۴ درصد بیشتر از مقالات بدون تصویر بازخورد دریافت می‌کنند.

انتشار مطبوعات با عکس ‌ها ۱۵ درصد بیشتر از مطالبی که به صورت آنلاین پخش می شوند مخاطب جذب می‌کند.

۶۰ درصد از مصرف کنندگان آنلاین می‌گویند که ترجیح می‌دهند کسب و کارهایی را که فهرست آن ‌ها شامل یک تصویر است را انتخاب کنند.

بیش از دو سوم خریداران تجارت الکترونیک گزارش می‌دهند که تصویر محصول بخش مهمی از تصمیمات خرید آنها ست.

واضح است که مشتریان به احتمال زیاد محصولی را می‌خرند که آن را با جزئیات بیشتری دیده ‌اند. این به این معنی است که شرکت ‌ها به تصاویر خوب نیاز دارند. این به نوبه خود نیازمند یک عکاس تبلیغاتی خوب است. با استفاده از تخصص عمیق برای نورپردازی، زاویه، تصویر و تکنیک‌های تبلیغاتی، عکاس به شرکت اجازه می‌دهد تا به اهداف کمپین بازاریابی خود دست یابد. البته اینها برای ارائه یک پیام در مورد محصول خود و جذب مشتری به خرید آن هستند.

چه اتفاقی می‌افتد وقتی که تصویر تبلیغاتی شما ضعیف باشد؟ شرکت پیغام اشتباهی برای مخاطب می‌فرستد. شرکت‌ها به تصاویر خود نیاز دارند تا به شیوه های مثبت به یاد ماندنی باشند. بازاریابان می‌خواهند بهترین طرف برند خود را نشان دهند، اما عکس‌های بد بدترین آن‌ها را نشان می‌دهند. استفاده از تصاویر با کیفیت حرفه‌ای برای ارسال سیگنال‌ های صحیح به مردم ضروری است. شرکت ‌ها با ضربه زدن به تخصص یک عکاس تبلیغاتی می‌توانند محصولات و خدمات خود را در بهترین شکل به نمایش بگذارند.

جالب است که بسیاری از شرکت‌ها مایل به صرف مقدار قابل‌توجهی سرمایه در زمینه چاپ و توزیع برای کمپین های بازاریابی هستند اما موفق به سرمایه‌گذاری در عکاسی تبلیغاتی برای موفقیت این کمپین ها نشدند. در واقع آن ها در مسیری اشتباه قدم بر می دارند و نمی توانند که مشتریان جدید را جذب کنند و شاید حتی مشتریان قدیمی را نیز از دست بدهند.

در طرف دیگر این طیف، شرکتی که مایل به سرمایه‌گذاری در عکاسی از تبلیغات است می‌تواند میزبان مزایایی باشد. تصاویر دارای کیفیت بالا و تاثیرگذار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به طور موثر با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و مصرف کنندگان را در انواع مختلفی از سطوح جذب کنند:

عکاسی تبلیغاتی

ارزش عکاسی تبلیغات

شما از کمپین تبلیغاتی خود برای چه واکنش احساسی می‌خواهید استفاده کنید؟ همه بازاریابان اهمیت این مفهوم را درک نمی‌کنند. یک عکس قوی می‌تواند باعث شود که بینندگان حس هیجان، اعتماد، عشق، آزادی و یا ترس را احساس کنند. یک عکاس تبلیغاتی می‌داند که چگونه تصاویر را هدایت کند تا احساسات درست را برای رسیدن به اهداف بازاریابی به حرکت درآورد. آن‌ها به توسعه شهرت برند و ایجاد رابطه با مشتریان کمک می‌کنند. برخی چیزها می‌توانند این کار را به طور موثرتری نسبت به تصویرسازی درست انجام دهند.

این که آیا شرکت می‌خواهد به عنوان شیک و براق، دوستانه و یا جذاب و خلاق درک شود، عکاس تبلیغاتی می‌تواند این تصویر شرکت را با عکس‌ های درست تنظیم کند. این کمک معنای جدیدی را به عبارت “تصویر همه چیز” می‌بخشد.

برخی شرکت‌ ها به عکس‌های حرفه‌ای عمومی تکیه می‌کنند. این ‌ها نمی‌توانند پیام‌ های درست را به مصرف کنندگان برسانند. بدون کمک یک عکاس تبلیغاتی، بازاریابان از فرصت استفاده می‌کنند تا واقعا نشان تجاری خود را به بهترین شکل ممکن نشان دهند. ایجاد یک پیغام بازاریابی به یاد ماندنی در یک تصویر نیازمند یک سطح تخصص است که تنها یک عکاس تجاری می‌تواند ارائه کند.

عکاسی تبلیغاتی

سخن آخر

عکاسی تبلیغاتی شاید در ظاهر یک کار خیلی ساده و بی دغدغه باشد و خیلی از شرکت ها این کار را برای محصولات خود انجام دهند اما باید گفت که اینگونه نیست، عکاسی تبلیغاتی ظرافت و دقت و دانش بالایی می خواهد چرا که باید در عکاسی محصولات احساس محصول و جزئیات اصلی محصول به نمایش در آید تا محصولات شما به حد کیفیت خود محصول نمایان گر باشند

کرج تیزر با سال ها سابقه کاری و با کادری جوان و مجرب و اولین توسعه دهنده عکاسی تبلیغاتی در کرج ، در زمینه ی عکاسی تبلیغاتی  این افتخار را دارد که پروژه های عکاسی تبلیغاتی شما را دریافت کند.

ماهمواره در تلاش هستیم که محصولات را در عکاسی تبلیغاتی در بالاترین کیفیت ، نهایت دقت و القاء احساس آن محصول به مشریان خود هدیه دهیم.

بالا