طراحی لوگو در کرج

آیا تا به حال یک برند بزرگ را بدون لوگو دیده اید؟ قطعا همینطور است ندیده اید. لوگو تاثیر بسیار زیادی را در معرفی یک برند در میان رقابت های تبلیغی دارد. طراحی لوگو می تواند برند شما را به یک برند پر فروش تبدیل نماید به شرطی که طراحی آن را به خوبی و با دقت انجام دهید.

چه چیزی یک لوگوی بزرگ را برای یک برند بزرگ می‌سازد؟ و مهم‌تر اینکه، چطور می‌توانید بهترین نماد برای یک محصول طراحی کنید؟ لوگو عوامل و شرایط خاصی را می بایست پیروی نمود تا به نتیجه دلخواه یعنی همان لوگو رسید.

 

چرا طراحی لوگو در کرج مهم است

لوگوی شما اولین نقطه تماس شما با دنیای خارج است. اگر افراد با نام تجاری خود ارتباط برقرار کنند، احتمال این است که آن‌ ها به هر چیزی که ارائه می‌دهد، بازخورد نشان می دهند. طراحی لوگوی بزرگ نیازمند ترکیب پیچیده‌ای از مهارت‌های طراحی، نظریه خلاق و کاربرد ماهرانه است.  طراحی لوگو فقط یک زیرمجموعه کوچک از نام تجاری است، اما نشان تجاری یا علامت برند در کانون بیشتر طرح‌های تجاری قرار دارد.

زمانی که به فردی فکر می‌کنید که بر زندگی شما تاثیر گذاشته‌است، تقریبا مطمئن هستید که می‌توانید ببینید او چه شکلی بوده است. و به همین دلیل، برندهایی که ما اغلب از آن‌ها اجناس را می‌خریم نیز همین است. ما می‌توانیم به راحتی لوگو را با فکر کردن به تجربیات خود با محصول، شرکت و یا خدمات، تصور کنیم.

جایی که تنها تعداد معدودی شرکت فعال در یک بازار یا یک موقعیت خاص وجود دارد، ممکن است صدها یا شاید هزاران نفر باشند که همگی برای جلب توجه رقابت می‌کنند، همه از ما می‌خواهند اول به آن‌ها نگاه کنیم. این امر نیاز فزاینده به برندها را برای متمایز شدن از خود ایجاد می‌کند بنابراین آن‌ها با رقبا اشتباه نمی‌کنند.

این تمایز از طریق طراحی هویت برند – مجموعه‌ای از عناصری که همگی با هم کار می‌کنند تا تصویر متمایزی را در ذهن ما شکل دهند، به دست می‌آید. بسته به شرکت می‌تواند شامل یونیفرم، گرافیک خودرو، کارت‌های کسب ‌وکار، بسته‌بندی محصول، سبک عکاسی، تبلیغات بیلبورد باشد.

تاریخچه طراحی لوگو:

استفاده از لوگو فقط مختص به دوران معاصر نیست بلکه از گذشته های دور از انواع آرم ها و لوگوها استفاده می شده است. در یونان باستان و حتی در دوره آشوری ها از لوگو و آرم های خاصی استفاده می شده است. در آن زمان بیشتر برای داد و ستد ها از آرم ها برای محصولات خود استفاده می کردند و به دنبال تجاری کردن لوگو نبوده اند.

در طول انقلاب صنعتی استفاده نشان تجاری و لوگو از اهمیت خاصی برخوردار گردید و در رقابت های تجاری از لوگو و آرم مخصوص خود استفاده می کردند در واقع می توان گفت که شروع طراحی لوگو به صورت استفاده تجاری در آغاز انقلاب صنعتی رخ داد.

فرآیند طراحی لوگو :

  • تحقیق و استراتژی
  • ، تایپوگرافی
  • ، شکل و نماد
  • ، نظریه رنگ
  •  و در نهایت با استفاده از طرح لوگو

این ها کارها و عواملی است که در طراحی لوگو در کرج تاثیر مستقیم و اصلی را ایفا می کنند.

۱: تحقیق و استراتژی :

قبل از اینکه قلم به هر پروژه طراحی لوگوی جدید برخورد کند، تحقیقات کامل ضروری است. در اینجا چند نکته برای طراحی این مرحله مهم این فرآیند وجود دارد.

رقیب خود را بشناسید

پیش از اینکه شما حتی شروع به کار بر روی مفهوم طراحی لوگو در کرج کنید، به طور کامل به بازار هدف خود تحقیق کنید. مشتری شما باید قادر به ارائه اطلاعاتی درباره رقبای خود باشد تا شما شروع به کار کنید.

همه را در مجموعه رقابتی خود مقایسه کنید. این تحقیق ممکن است به خوبی برخی قراردادهای تجاری علامت‌گذاری شده در این بخش بازار را آشکار کند و گاهی اوقات می‌تواند با بازی کردن بر روی وابستگی‌های تصویری آشنا به شما کمک کند.

اما به خاطر داشته باشید که بسیاری از طراحی‌های لوگوی اصلی دنیا به طور خاص برجسته هستند چون آن‌ها از گرایش‌ها دوری می‌کنند و متفاوت فکر می‌کنند.

سوالات درست بپرسید

استراتژی تبدیل به بخش مهمی از فرآیند تولید کننده می‌شود. این یعنی در عمل اغلب به مقیاس پروژه بستگی دارد، اما همه چیز با پرسیدن سوالات درست شروع می‌شود.

کتاب ایجاد نام تجاری (مایکل جانسون): در پنج و نیم مرحله به فرآیند خلاقانه بانک جانسون اختصاص داده می‌شود و چالش‌های پیچیده مانند فرموله کردن استراتژی برند به مراتب بیشتر از آنچه که ما می‌توانستیم به اینجا امید داشته باشیم را پوشش می‌دهد.

در آن، جانسون از شش چیز زیر سوال می‌کند که شما به عنوان یک نقطه شروع کار می‌کنید:

چرا ما اینجاییم؟

ما چه کار می‌توانیم بکنیم و چگونه این کار را انجام دهیم؟

چه چیزی ما را متفاوت می‌کند؟

ما برای چه اینجا هستیم؟

ما بیش از همه به چه چیزی اهمیت می‌دهیم؟

شخصیت ما چیست؟

۲: تایپوگرافی

انتخاب فونت مناسب، بخش مهمی از فرآیند طراحی لوگو است – در واقع بسیاری از معروف‌ترین مارک‌های دنیا wordmarks هستند، که به طور کامل برای انتقال پیامشان استفاده می‌کنند.

 typeface را به دقت انتخاب کنید

فونت‌های Outline serif بر طراحی لوگو در سال‌های اخیر استفاده فراوانی داشته اند ، که اغلب با حرکات حداقل مینیمالیستی دست به دست خواهند شد .اجازه ندهید گرایش‌ها قضاوت خودتان را تغییر دهند: فونت serif هنوز می‌تواند گزینه مناسب برای آخرین پروژه شما باشد، به خصوص اگر شما به یک حس شیک و یا سنتی و حرفه‌ای نیاز دارید، پس زمان را صرف تحقیق درباره گزینه‌های خود کنید.

افزودن و پالایش شخصیت

اگر از یک فونت موجود در یک logotype استفاده کنید، به خصوص در یک نقطه نزدیک به همه جا حاضر مانند Helvetica، اغلب فشار بیشتری بر سایر نقاط ارتباط وجود دارد، از قبیل تصاویر، پالت رنگ، لحن صدا و غیره برای توسعه و ارتقای شخصیت برند.

ردیابی Skilful و فاصله‌گذاری در هنگام تنظیم یک logotype ساده در یک فونت موجود ضروری است. نوع ردیابی شده می‌تواند احساس پیچیده و مقتدر داشته باشد، در حالی که فاصله‌گذاری دقیق می‌تواند به قفل کردن افراد به عنوان واحد خود شامل خود کمک کند.

۳: شکل و نماد

برخی از معروف‌ترین نام‌های تجاری دنیا زمانی قابل‌تشخیص هستند که نام شرکت حذف شود. حتی یک باشگاه خصوصی نیز به طور خاص به مالکیت یک شکل خاص دست یافته ‌است، به طوری که حتی لازم نیست به طور کامل به شکل لوگو به طور کامل تحقق یابد تا به صورت ناخودآگاه با برند خود ارتباط داشته باشد.

۴: نظریه رنگ

روان‌شناسی رنگ جذاب است، و نقش محوری را در ایجاد یک انجمن برند ایفا می‌کند، چه شما یک لوگوی نشان و یا یک wordmark را شکل دهید.

در هسته نظریه رنگی چرخ رنگی است، ابزاری اساسی برای ترکیب رنگ‌ها به روش‌های مختلف که در اصل توسط اسحاق نیوتن در سال ۱۶۶۶ طراحی شده ‌بود. رایج‌ترین شکل ۱۲ رنگ براساس مدل رنگی “RYB” است.

رنگ‌های اصلی قرمز، زرد و آبی هستند و سه رنگ ثانویه (سبز، نارنجی و بنفش)با ترکیب دو رنگ اولیه ایجاد می‌شوند. در نهایت، شش رنگ سومین رنگ با مخلوط کردن رنگ‌های اصلی و ثانویه ایجاد می‌شوند.

در میان تمام این فعالیت‌ها، چقدر طراحی لوگو مهم است؟ بعضی وقت‌ها این موضوع قابل بحث است. به عنوان مثال، اگر گوگل به لوگوی دیگری نیاز داشته باشد، گوگل همچنان موتور جستجوی گوگل محسوب می‌شود؟ احتمالا.

۵ نمونه از شرکت هایی که واقعا می‌توانند ادعا کنند که عنصر اصلی جاذبه اصلی برند خود هستند عبارتند از :

۱: Disney

۲: Coca-Cola

۳: McDonalds

۴: Nike

۵: Apple

استفاده از اصول طراحی لوگو می تواند به شما در رسیدن به طرح اصلی کمک زیادی نماید. طراحی لوگو در کرج در سال های گذشته به خوبی در حال انجام است و افراد و شرکت های متعددی در حال انجام طراحی لوگو در کرج هستند.

البته شرکت ها و طراحان انگشت شماری در کرج وجود دارند که می تواند یک لوگوی بزرگ و منحصر به فرد را طراحی کنند. که شما با اندکی جستجو می توانید بهترین را انتخاب نمایید. انتخاب یک شرکت طراحی لوگو در کرج  می تواند در فرآیند طراحی لوگو بسیار به شما کمک کند و در همه مراحل کار ها را به خوبی پیش ببرد.

 

بالا