نکاتی برای استفاده از لنزهای واید انگل (بخش دوم)

نکاتی برای استفاده از لنزهای واید انگل (بخش دوم)

در مقاله قبل نکاتی برای استفاده از لنزهای واید انگل را توضیح دادیم در ادامه نیز به بررسی بیشتر در مورد این نوع لنز خواهیم پرداخت.

لنزهای واید انگل برای ثبت صحنه‌های با محیط جالب، عالی هستند.

این به این دلیل است که به شما این امکان را می‌دهد که دوباره به سوژه اصلی خود نزدیک شوید. بنابراین چیزی که اتفاق می‌افتد این است که شی فوکوس بزرگ به نظر می‌رسد اما تمام عناصر دیگر در محیط اطراف آن هنوز در کادر قرار دارند. بینندگان اوقات خوبی برای ایجاد داستان از عکس‌های خود خواهند داشت.

لنزهای زاویه باز به شما عمق میدان خوبی می‌دهند

زمانی که سوژه شما یک منظره وسیع، یک آسمان‌خراش، یا یک صحنه شلوغ خیابان است، یک لنز واید انگل به شما این امکان را می‌دهد که همه چیز را – از نزدیک‌ترین شی به شما در دورترین نقطه و یا عنصر در فوکوس، در نظر بگیرید. یک مثال کامل؟ یک عکس از رشته‌کوه.

نکات و ترفندهای عکاسی با لنزهای واید انگل

برای استفاده بهتر از لنز واید نکات و ترفندهایی وجود دارند که شاید برای بهتر کردن عکاسی شما آموزنده باشند.

یک حرکت به سمت بالا یا رو به پایین لنز واید شما می‌تواند خطوط کج شده ایجاد کند، پس دقت کنید. دوربین شما همیشه باید عمود و تراز با افق باشد. آن را بالا یا پایین نبرید. این مساله حتی با لنزهای واید “انحراف صفر” نیز صادق است.

با این حال، مواردی وجود دارند که یک اعوجاج کوچک می‌تواند برخی خوب برای عکس‌های شما انجام دهد. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، با دقت لنز خود را حرکت دهید و به این که چگونه اشیا یا خطوط در پیش‌زمینه و لبه‌ها تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند توجه کنید. آن‌ها چقدر مسخ شده‌اند؟ یک تغییر کوچک و ظریف می‌تواند باعث ایجاد تاثیرات خوب شود. با این وجود، نیاز به تمرین و صبر زیادی دارد.

عکاسی پاناروما
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

از فیلترهای پلاریزه استفاده نکنید

شما ممکن است قبلا این را بدانید اما فیلترهای قطبی بر ابرها، اشباع رنگ، و تاریک کردن آسمان تاکید دارند. با این حال، زمانی که از یک لنز واید استفاده می‌کنید، تاثیر این فیلترها متفاوت خواهد بود. عکس شما از آسمان با یک سایه غیر یکنواخت خواهد آمد – یک طرف تیره‌تر از دیگری خواهد بود.

در عکاسی منظره، از یک لنز واید انگل با یک فیلتر تراکم خنثی مدرج استفاده کنید.

از آنجا که شما در حال عکاسی از یک چشم‌انداز بسیار گسترده و وسیع هستید، باید با نورهای زیادی برخورد کنید که وارد کادر شما می‌شوند. بیشتر اوقات، پیش‌زمینه شما با روشنایی آسمان بر شما غلبه می‌کند. برای اجتناب از این مساله، از فیلتر تراکم خنثی مدرج استفاده کنید تا نوردهی اصلاح شود. سپس آسمان تیره‌تر به نظر خواهد رسید.

عکاسی از دید کم به ویژه در عکاسی معماری یا مناظر را امتحان کنید.

اگر شما از روی زمین عکس بگیرید – یک دیدگاه بهتر و جالب‌تر (و زاویه)سوژه خود را ارائه خواهید داد. شما حتی می‌توانید افق را نشان دهید، که می‌تواند دیدگاه متفاوتی داشته باشد.

فراموش نکنید که عکس خود را کادربندی کنید

شما از یک لنز واید انگل استفاده می‌کنید، پس مطمئن شوید که سوژه خود را خوب کادربندی کنید. به روش سنتی پایبند نباشید؛ سعی کنید هر لحظه و بعد از آن را امتحان کنید. شاید شامل یک در باز در کنار یا مردی که در وسط دریاچه شنا می‌کند باشد. این به بینندگان شما چیزهای جالب تری می‌دهد که در مورد آن صحبت کنید.

شما باید با تمرین زیاد و گرفتن عکس های متعدد توان خود را در مورد عکاسی بالا ببرید

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757