عکاسی و فوکوس بر روی ستاره ها

عکاسی و فوکوس بر روی ستاره ها

اگر دوست دارید عکس‌های منظره  و عکاسی از ستاره را در شب بگیرید، مطمئنا با یکی از چالش‌های اصلی آشنا خواهید شد: با موفقیت بر روی ستاره‌ ها فوکوس کنید. معمولا شما نمی‌توانید از فوکوس خودکار استفاده کنید، چون نور کافی برای سیستم فوکوس دوربین شما برای قفل کردن روی هر چیزی وجود ندارد.
متاسفانه، حتی فوکوس دستی نیز همیشه کارساز نیست، که به این معنی است که شما ممکن است نیاز داشته باشید از برخی تکنیک‌های خارج از دوربین استفاده کنید تا آن کار را انجام دهید.

برای عکاسی از ستاره روی ماه فوکوس کنید

اگر ماه بیرون باشد، ممکن است قادر به ثبت منظره با نور کافی باشید. به علاوه، ماه برای سیستم فاصله کانونی خودکار شما به اندازه کافی روشن است تا روی آن قفل شود.
با این حال، بیش از حد از ماه (به خصوص ماه کامل) برای ثبت جزئیات در کهکشان راه شیری سخت‌تر خواهد بود چون اغلب کنتراست کلی آسمان را پایین می‌آورد.

تا زمانی که ماه روشن است عکس بگیرید، این یکی از بهترین روش‌ها برای به دست آوردن فوکوس مناسب بر روی ستاره‌ها است. به سادگی دوربین خود را بر روی یک سه‌پایه قرار دهید، به نمای زنده نگاه کنید، تصویر را تا حد ممکن بزرگ کنید، و  فاصله کانوی دستی تا زمانی که همه چیز شارپ به نظر برسد، کانون کنید. (اگر می‌خواهید زمان صرفه‌جویی کنید، می‌توانید از فوکوس خودکار – در نمای زنده و یا از طریق منظره یاب استفاده کنید – اگر چه به احتمال زیاد به اندازه فوکوس دستی دقیق نیست).

همانطور که ماه یک نقطه روشن در آسمان برای فوکوس فراهم می‌کند، بنابراین ساختمان‌ها یا نورهای دوردست دیگر نیز در پس‌زمینه وجود دارند.

این قضیه همه جا اتفاق نمی افتد. در حقیقت، در مکان‌هایی با تاریک‌ترین آسمان (و نسبتا، درخشان‌ترین ستاره)، بعید است که ساختمان‌ها یا نورهای دوردست در افق وجود داشته باشند. با این حال، اگر چنین چیزی وجود داشته باشد، از آن‌ها استفاده کنید!

دمای رنگ در عکاسی چیست؟
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

البته، مهم نیست که چطور بر روی فاصله فوکوس کنید  حتی اگر ماه در آسمان باشد، در حالی که عکس می‌گیرید – حتما عکس‌های خود را با بزرگنمایی کامل مرور کنید تا ببینید آیا ستاره‌ها شارپ هستند یا خیر. معمولا، یک راهنمای خوب این است که ببیند آیا ستارگان در مرکز تصویر شما حاشیه سبز یا سرخابی در اطراف خود دارند. اگر یک حاشیه رنگ قابل‌مشاهده وجود داشته باشد، حتی یک حاشیه کوچک، فوکوس شما حداقل تا حدودی نادرست است. (اگر حاشیه سبز است، کمی بیشتر در فاصله فوکوس کنید. اگر حاشیه سرخ است، کمی جلوتر بروید).

استفاده از یک چراغ قوه برای عکاسی از ستاره

اگر ماه بیرون نباشد، و هیچ چراغی در فاصله دور وجود نداشته باشد، فوکوس کردن سخت‌تر خواهد بود. با این حال، هنوز چند روش برای گرفتن عکس خوب وجود دارد.

استفاده از یک چراغ‌قوه روشن و روشن کردن آن بر روی هر شی در فاصله ای معین است. هرچه دورتر باشید، ستاره‌ها بسیار دور هستند و شما می‌خواهید بر روی چیزی که به طور موثر، در بی‌نهایت، فوکوس کنید، برای این کار به یک چراغ‌قوه پر نور نیاز دارید.
متاسفانه تلفن شما به اندازه کافی خوب نیست، اما چند چراغ‌قوه جیبی وجود دارند که نور کافی را فراهم می‌کنند.

عکاسی مینیمالیستی همیشه نیازمند مهارت است، اما ارزش این تلاش را دارد. مناظر در زیر ستاره‌ها تماشایی به نظر می‌رسند. بیش از هر چیز دیگر، آزمایش! فاصله کانونی در شب مهارتی است که می‌تواند مدتی طول بکشد تا یاد بگیرد.
بیرون بروید، یک صحنه زیبا پیدا کنید، و چند عکس برای خودتان بردارید.

 

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757