عکاسی خط تولید

عکاسی خط تولید
عکاسی خط تولید یکی از از شاخه های اصلی عکاسی صنعتی می باشد که به عکاسی و ثبت تصاویر توسط دوربین از محیط یک کارخانه تولیدی ، پرسنل و نحوه تولید و… پرداخته می شود. اما این نوع عکاسی بسیار اهمیت دارد. تا آنجا که هم می تواند عکاس خط تولید را تا بی نهایت منظم و منسجم نشان دهد ویا از آنچه که هست بی نظم تر و ضعیف تر نشان دهد. مدیران کارخانه ها و شرکت ها از عکاسی خط تولید برای کاتالوگ و وب سایت و همه ی گزینه های تبلیغاتی خود استفاده می کنند و به نوعی به نمایش قدرت می پردازند. عکاسی خط تولید توسط عکاس های حرفه ای و با سیستم نورپردازی مناسب و با بهره گیری از دوربین ها حرفه ای گرفته می شود و می بایست بسیار حساب شده و با سناریو اجرایی انجام شود.در ادامه به معرفی بخش های مهم در عکاسی خط تولید می پردازیم و به شما عکاسان و کارفرمایان بخش های کلیدی عکاسی خط تولید را نشان می دهیم. شما در پایان این بخش متوجه خواهید شد که برای عکاسی خط تولید چه دسته بندی می توان استفاده کرد و از چه مسیری می توان به خروجی دلخواه خود رسید.

انواع عکاسی خط تولید

عکاسی از تجهیزات و دستگاههای خط تولید

همانطور می دانیم شرکت های و کارخانه های تولیدی خصوصا در ایران از تکنولوژی های چینی، آلمانی و برخی کشور های پیشرفته در خطوط تولید خود بهره می برند و این دستگاهها که بعضا بسیار گران می باشد می تواند در عکاسی خط تولید یک مزیت برتری شرکت را به نمایش بگذارید. شما با عکاسی از تجهیزات و دستگاههای خط تولید در واقع قدرت یک کارخانه و شرکت را در ساخت و توان تولید یک محصول به نمایش می گذارید. عکاسی از تجهیزات خط تولید به توجه به اینکه عموما در محیط های بسته نگهداری می شوند نیازمند نورپردازی مناسب می باشد. یکی از دیگر چالش های عکاسی از تجهیزات و دستگاههای خط تولید استفاده از روغن و مواد مصرفی این دستگاهها است که دستگاه را کثیف می کند و شما باید قبل از انجام عکاسی با پرافین و یا شوینده های مناسب دستگاهها را آماده عکاسی کنید.

عکاسی از مواد اولیه مصرفی

تجربه چند سالع کرج تیزر در انجام عکاسی خط تولید نشان می دهد برخی مدیران کارخانه ها با توجه به کیفیت مواد اولیه به کاربرده در محصولات خود می خواهند این موضوع را به همگان نشان دهندو حتی مصرف کننده را از نوع مواد تشکیل دهنده مطلع کنند. عکاسی از مواد اولیه مصرفی خط تولید یکی از انواع عکاسی خط تولید است که مورد توجه شرکت ها واقع شده است. در یکی از پروژه هایی که انجام داده ایم یکی از شرکت های مطرح تولید کننده بستی که در خط تولید خود از مواد اولیه باکیفیتی چون آجیل و میوه استفاده می کرد از ما خواسته شد که از این نوع مواد مصرفی اولیه خط تولید عکاسی کنیم. عکاسی ازمواد اولیه مصرفی خط تولید برای عکاس ها هم جذاب بوده و با مواد اولیه تشکیل دهنده یک محصول آشنا می شوند. در کشور های خارجی این نوع عکاسی یکی از بخش های مهم در عکاسی خط تولید به حساب می آید.

عکاسی از پرسنل

عکاسی از پرسنل خط تولید شاید تلفیق عکاسی صنعتی با هنری باشد. این نوع عکاسی خط تولید به نظر ما نگین انگشتری عکاسی خط تولید است چرا که عکاسی از جسم بی جان به شخصیت های دوس داشتنی و زحمتکش کشورمان همراه می شود و نمایش تصاویر خط تولید رنگ و بوی افتخار ایرانی به خود می گیرد.

عکاسی پرسنل خط تولید کنار دستگاهها و تجهیزات و همینطور در حین کار و بسته بندی و حتی پرتره زیبا به همراه لوگو و نشان کارخانه یکی از سوژه های مناسب برای عکاسی خط تولید است.

عکاسی از محصولات

هر چه قدر از محیط و دستگاه و پرسنل یک کارخانه عکس تهیه کنیم وقتی نام عکاسی خط تولید را می بریم باید به محصول تولید شده هم توجه کنیم . عکاسی از محصولی که در حال پرشدن در ظرف ، مونتاژ، رنگ آمیزی و یا هر نوع دیگری در حال تولید است بسیار مهم و زیباست. برای این منظور دقت عکاس باید روی مناطق حساس و مورد نظر سازنده یا تولید کننده باشد.

برای مثال در تجربه ای که برای عکاسی از چیلر های صنعتی داسشتیم توجه به پانچ های دقیق و برش های منظم برای کارفرما اهمیت داشت.

عکاسی از نوع بسته بندی

بسته بندی چیزی است که مشتری را به خرید وا می دارد یا یکی از فاکتور های مهم در انتخاب مشتری است. در عکاسی خط تولید عکاسی در حین بسته بندی می توان سوژه ی مناسبی باشد این بخش از نظر ما یکی از بخش های محبوب مشتریان می باشد .

برخی بسته بندی ها شیشه ای هستند و عکاس در حین عکاسی از بسته بندی در خط تولید می بایست به انعکاس اشیاء براق دقت کند و یا در برخی موارد در اطراف محصول نظارفت خاصی وجود ندارد و وظیفه ی عکاس است که این نکته را یادآوری کند. در عکاسی از بسته بندی برخی محصولات که سایز بزرگ دارند نیاز به تصاویر وایدوجود دارد پس در هنگام عکاسی حتما لنز واید با خود داشته باشید.

عکاسی از کنترل کیفیت

امروزه استاندارد ها و مجوزات اخذ شده توسط شرکت ها آنقدر سخت و پرچالش شده است که شرکت ها به استخدام مسئول یا مسئولین کنترل کیفیت اقدام می کنند. در این بخش از کارخانه ها اتفاق های مهمی رخ می دهد که نباید از چشم بیننده و یا مشتریان دور بماند. عکاسی از کنترل کیفیت خط تولید می تواند یک گزینه پررنگ در رقابت با شرکت های دیگر باشد.

عکاسی خوب از کنترل کیفیت خط تولید حتی می تواند باعث افزایش فروش محصول شود.

عکاسی انبار و آزمایشگاه کارخانه

وقتی دوربین را برای عکاسی خط تولید آماده می کنید اگر لوکیشن عکاسی محدودی دارید می توانید با عکاسی از انبار و آزمایشگاه تنوع عکاسی خط تولید خود را افزایش دهید.

آزمایشگاه یک بخش حساس و کاربردی و حتی دوست داشتنی توسط مدیران و انبار هم به نوعی نمایش توان تولید را به نمایش می گذارد .

برای انتخاب یک یا چند لوکیشن جذاب از کارکنان داخل این دوبخش هم می توانید به صورت جداگانه کاسی کنید. تجهیزات استفاده شده در این دو بخش مثل لیفتراک و یا پالت ها در انبار و میکروسکوپ ها و دستگاههای تست و مانیتور ها در آزمایشگاه می تواند سوژه داغ عکاس صنعتی باشد.

عکاسی از کادر اداری و پرسنل

وقتی به انتهای عکاسی خط تولید نزدیک می شویم شاید عکاسی از اتاق جنگ شرکت ها هم جالب باشد. عکاسی از کادر اداری و پرسنل و حتی محیط اداری هم باید مد نظر قرار بگیرد. این نوع عکاسی می تواند تنوعی در لوکیشن های نزدیک به هم که تا اینجا انجام شده است را ایجاد کند. عکاسی خط تولید به فقط نمایش کیفیت ، قدرت و بسته بندی تولید یک محصول شاید نباشد و برای نمایش نحوه فروش و باشگاه مشتریان یا خدمات پس از فروش هم بهتر است اقدامی انجام شود.

عکاسی از تابلو و محیط کارخانه و خط تولید

برخی کارخانه ها دارای تابلوی مناسب هستند که عکاسی از تابلو می تواند در برند سازی آنها نیز کمک کند . یا حتی برخی شرکت های دارای فضای مناسبی هستند که عکاسی هوایی در این بخش می تواند وسعت کارخانه و خط تولید را به خوبی نمایش دهد.

دقت کنید شرکت ها برای عکاسی خط تولید اگر به صورت کامل انجام شود نیازمند تنوع در نوع عکاسی و سوژه ها ی عکاسی هستند. عکاسی خط تولید توسط کرج تیزر به صورت کامل با داشتن ایده ها و کارگردانی لازم صورت می پذیرد.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757