روش‌های عکاسی خیابانی

روش‌های عکاسی خیابانی

عکاسی خیابانی یکی از انواع مختلف روش های عکاسی است، که تقریبا هیچ چیزی در کنترل شما نیست و تقریبا همه چیز براساس شانس، پشت‌کار و توانایی دیدن و ثبت لحظه است. بسیاری از عکاسان جدید که عکاسی خیابانی را برای شروع عکاسی آغاز کرده اند و به طور معمول از انجام این کار عصبانی می‌شوند، چون نیاز به تعامل بسیار زیاد، توانایی تعامل با غریبه‌ها و گاهی اوقات حتی توانایی تحمل استرس در صورتی که اوضاع خراب شود، نیاز دارد.

توضیحات در مورد عکاسی خیابانی

همچنین نرخ موفقیت این نوع عکس‌ها بسیار پایین است و شما مجبور هستید تعداد زیادی عکس بگیرید، چون شما وقتی به خانه برگردید و سعی می کنید آن‌ها را ویرایش کنید. عوامل بسیاری وجود دارند که به راحتی می‌توانند اشتباه کنند، مانند: تمرکز نامناسب، عوامل حواس‌پرتی پس‌زمینه و غیره. به همین دلیل است که عکاسی خیابانی را بسیار رضایت‌بخش و ارضا کننده می‌سازد، زیرا پس از این همه ناامیدی، وقتی که “عکس” می‌گیرید، ارزش تمام تلاش شما را دارد.

همانطور که در هر زمینه‌ای، اگر شما به دقت مشکلات را آنالیز کنید، می‌توانید با برخی راه‌حل‌ها برخورد کنید که بهترین نتایج را با شانس بسیار کم به دست آوردن چیزها به همراه خواهد داشت.

یکی از آسان‌ترین روش ها برای گرفتن عکس‌های جالب این است که به دنبال افراد مسن و یا کودکان باشید. چهره‌هایشان بسیار پر معنی است. هم چنین، افراد با لباس‌های منحصر به فرد و وضعیت عاطفی عکس‌های شما را به خاطر تنظیمات غیر معمول خود برجسته‌تر می‌کنند.

عکاسی صنعتی با موبایل
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

عکاسی خیابانی تماما در مورد محیط کامل است. شما باید سعی کنید بیننده را از سوژه به پس‌زمینه هدایت کنید. و برای اینکه این کار را بصورت یکپارچه انجام دهید، پس‌زمینه شما باید مرتبط باشد. سوژه خود را برجسته کنید، اما سعی کنید یک پس‌زمینه ساده را نیز قرار دهید. سعی نکنید آن را به طور کامل حذف کنید و یا بیش از حد از یک پس‌زمینه ساده استفاده کنید، چون ممکن است داستان کامل نباشد. گاهی اوقات یک پس‌زمینه بسیار متضاد یک بیانیه بصری قوی ایجاد می‌کند. با دقت در محدوده بازی کنید.

به دنبال بازتاب‌های خوب بر روی شیشه یا آب راکد در خیابان‌ها بگردید. مقایسه شرایط نورپردازی هر دو در طول روز و شب هم بسیار چشمگیر است. تقارن و تکرار نیز برای نگاه کردن بسیار خوشایند هستند.

عکاسی سیاه و سفید برای ظاهر کلاسیک و توانایی آن برای سرکوب بسیاری از عوامل حواس‌پرت کننده پس‌زمینه بسیار وسوسه‌انگیز است. اما صرف‌نظر از این دلایل، شما باید جنبه‌های دیگر B & W را مانند سایه‌ها، بافت‌ها و کنتراست را امتحان کنید. B & W تمایل دارد که به تصاویر نیز توجه بیشتری نشان دهد. اما رنگ نیز مزایای خود را دارد. گاهی اوقات یک عکس با رنگ جالب‌تر از B & W است، چون ما عادت داریم دنیا را در رنگ‌های مختلف ببینیم.

حرف آخر

زمانی که برای عکاسی خیابانی بیرون می‌روید، انتظار نداشته باشید که همه عکس‌ها یک شاهکار باشند. عکاسی خیابانی بسیار مشکل است، پس صبور باشید و سعی کنید از کل روند گرفتن عکس لذت ببرید و نه تنها نتایج نهایی را. سعی کنید همان طور که یاد می‌گیرید حرکت کنید.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757