ویژگی های یک کاتالوگ خوب

ویژگی های یک کاتالوگ خوب

کاتالوگ ها ابزاری هستند که شرکت ها توسط آن می خواهند به فروش بیشتری برسند. کاتالوگ معرف برند و محصولات شما است. محصولاتی که می خواهید به خوبی و در کمترین زمان به دست مشتری برسد. ویژگی های یک کاتالوگ خوب می تواند صفحه بندی و صفحه آرایی آن باشد. ما در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که یک کاتالوگ خوب چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد . پس با ما همراه باشید.

کاتالوگ می تواند یک پل ارتباطی بسیار عالی بین شما و مشتریان باشد. وقتی که مشتریان این امکان را ندارند که حضوری در مورد محصولات تولیدی شما سوالی بپرسند می توانند با مراجعه به کاتالوگ شما و بررسی دقیق محصولات به جواب سوالات برسند.

وقتی که مشتری بتواند اطلاعات کامل محصولات را در اختیار داشته باشد راحتتر می تواند برای خرید تصمیم بگیرد و این یک حس رضایتمندی را در مشتری به وجود می آورد و همین عاملی می شود که آن ها به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند.

دسترسی به مطالب باید راحت باشد :

در ویژگی های یک کاتالوگ خوب باید اطلاعات و عکس ها به نحوی باشند که مخاطب بتواند خیلی راحت به آن چیزی که مد نظر دارد برسد. مثلا برای دریافت اطلاعات از یک محصول مجبور نباشد همه صفحات را ورق بزند .

توضیحات کامل در مورد محصولات درج شود :

وقتی مخاطب و یا مشتری محصول مورد نظر را پیدا می کند باید اطلاعات کاملی را نسبت به آن محصول دریافت کند. اطلاعاتی نظیر جنس و اندازه و از همه مهمتر قیمت محصول باید درج شود. مشتریان از طریق این اطلاعات است که می توانند برای خرید یک محصول اقدام نمایند.

عکس ‌های با کیفیت محصول ضروری هستند:

عکس ‌های عالی بخش مهمی از کاتالوگ شما هستند. اگر شما بودجه یک عکاس حرفه‌ای را دارید  برای استخدام آن ها درنگ نکنید. این هزینه برای شما ارزش دارد. استفاده از عکاس حرفه ای برای ثبت عکس های صنعتی و تبلیغاتی باعث می شود که کاتالوگ شما یک کاتالوگ حرفه ای شود. عکس ها مهمترین بخش یک کاتالوگ هستند و مشتریان با دیدن عکس های با کیفیت می توانند تصمیم گیری بهتری را برای خرید انجام می دهند.

آموزش عکاسی صنعتی
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

استفاده طولانی مدت از کاتالوگ :

طراحی کاتالوگ باید به نحوی باشد که شما بتوانید از آن برای مدتی طولانی مثلا چندین ماه استفاده نمایید. در این شرایط مشتری می تواند اعتماد بیشتری به شما داشته باشد چون می داند که شما تغییری در قیمت و حتی ماهیت محصول ندارید و با آسودگی بیشتری خرید را انجام می دهد.

کیفیت کاغذ و چاپ کاتالوگ

وقتی شما را به عنوان یک برند خوش نام و بزرگ بشناسند باید در طراحی و چاپ کاتالوگ وسواس بیشتری داشته باشید. کاتالوگ بیانگر حالات کلی برند شما به شمار می رود. باید طراحی و چاپ آن بصورت کاملا حرفه ای باشد . کیفیت کاغذ برای چاپ کاتالوگ باید بهترین جنس باشد.

چند نکته در مورد ویژگی های یک کاتالوگ خوب :

باید این نکته را در نظر داشته باشید که شما نمی توانید برای همه بازارها یک کاتالوگ مشترک داشته باشید. هر بازار هدف باید محصولات خاص آنجا را معرفی کرد. حتی برای صفحه بندی نیز باید تفاوت قائل شوید. باید طرح روی جلد محصولی باشد که می خواهید در بازار هدف فروش بیشتری داشته باشد.

همواره باید بررسی کنید که بازار هدف شما چه محصولاتی را بیشتر پذیرا است و باید تمرکز بیشتری روی آن محصولات داشته باشید. اما نباید از محصولات جدید غافل شد. در کنار محصولات پر فروش باید عکس های محصولات جدید را نیز قرار دهید.

همانطور که ذکر شد کاتالوگ راهی است برای فروش بیشتر محصولات شما در بازار هدف پس باید آن را به دقت طراحی و چاپ نمایید. شما می توانید با مشاوره و راهنمایی کارشناسان ما بهترین کاتالوگ را برای برند خود طراحی نمایید.

 

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757