چگونه یک پرتره سلفی بگیریم

چگونه یک پرتره سلفی بگیریم

چگونه یک پرتره سلفی بگیریم

برای اینکه بتوانید یک پرتره سلفی بگیریم باید چند نکته مهم و اساسی را رعایت کنیم که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد :

چیزی قرار دهید تا روی آن فوکوس کنید

وقتی شروع به عکاسی می کنید ممکن است تصویر شما بسیار تار و ناهماهنگ باشد.

راه حلی که برای رفع این مشکل وجود دارد این است که چیزی در همان محل قرار دهید. ارتفاع به اندازه ی فاصله اهمیتی ندارد، اما هر قدر که میتوانید ارتفاع آنرا برای دقت بیشتر  با ارتفاع خود مطابقت دهید. در صورتی که یک تریپود یا پایه ی سبک اضافی دارید، جایگزینی عالی خواهد بود برای آنچه که میخواهید در آنجا صاف بصورت ایستاده قرار بگیرد.

سعی کنید یک گوشه بایستید

بعنوان جایگزینی برای ایستادن در وسط ناکجاآباد، ممکن است بخواهید در شات خود از یک ساختمان یا دیوار استفاده کنید. در این شرایط، ممکن است اولین کاری که انجام میدهید این باشد که روی دیوار فوکوس کنید، اما این کار هم بسته به عمق میدان شما زیاد خوب جواب نمیدهد.

یک ترفند که در این مورد وجود دارد این است که کنار انتهای دیوار یا در گوشه بایستید. بدین صورت میتوانید موقعیت خودتان را نسبت به دیوار تنظیم کنید و فوکوس قابل اطمینانی بدست بیاورید. بنابراین، در صورتی که میخواهید روی دیوار فوکوس کنید، پس کنار آن بایستید تا اینکه در مقابل آن، و بدین صورت تمرکز شما بسیار بهتر خواهد شد.

عکاسی انتزاعی
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

هم از فوکوس اتوماتیک و هم از فوکوس دستی استفاده کنید

در هنگام پرتره سلفی می توانید از ترکیب فوکوس اتوماتیک و دستی استفاده نمایید. ابتدا بروی هر وسیله ای که بصورت ایستاده قرار دادید بصورت خودکار فوکوس کنید. سپس، در حالیکه آن شی هنوز در فوکوس است، حالت فوکوس را به دستی تغییر دهید.

این کار به شما آزادی برای تغییر تنظیمات، سنجش مجدد برای تغییر نور و و دیگر موارد میدهد بدون اینکه نقطه فوکوسی که بدست آوردید را خراب کنید. فقط هر بار مطمئن شوید که دقیقا روی علامتی که گذاشتید بایستید.

خود واقعی‌تان را عکس بگیرید

پرتره سلفی باید یک حالت کاملا شخصی را نشان دهد، نه آینه ی چیز دیگری که هر جای دیگری دیده‌اید. به این فکر کنید که میخواهید چه کسی باشید و چطور میخواهید آنرا ابراز کنید. از وسائل صحنه، چشم‌انداز، ژست، و شرایط نوردهی استفاده کنید تا شخصیت خود را انتقال دهید. و مهم تر از همه باحال این کار را انجام دهید.

افکت‌های مینیمال اعمال کنید

بهترین کار این است که زیاد به آن افکت اعمال نکنید. اما وقتی افکت مناسب به مقدار کافی اعمال شود میتواند تصویر شما را متحول کند.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757