چگونه فوکوس را انجام دهیم

چگونه فوکوس را انجام دهیم

نباید اجازه دهید فوکوس را دوربین به تنهایی انجام دهد فقط به دلیل این که دوربین شما می‌تواند بر روی سوژه فوکوس اتوماتیک خوبی انجام دهد. زمانی که می‌خواهید عمق میدان را به حداکثر برسانید، باید بدانید چطور می‌توانید نقطه کانونی بهینه خود را پیدا کرده و از آن استفاده کنید شما می بایست یاد بگیرید که فوکوس دستی را به درستی و عالی انجام دهید تا عمق میدان طبیعی تری را بوجود بیاورید.

چگونه فوکوس را انجام دهیم

فوکوس بیش از حد (hyperfocal)

فاصله کانونی لنز دوربین تا نقطه بهینه‌ای از فوکوس است که عمق میدان را در تصویر به حداکثر می‌رساند. با تمرکز بر این نقطه بهینه – نقطه hyperfocal – به عنوان بخشی از صحنه که برای آن لنز و تنظیمات دیافراگم امکان پذیر است، از نزدیک تا دور فوکوس خواهد شد. انواع مختلفی از عکاسی وجود دارد که در آن فاصله کانونی مفید است، از جمله: عکاسی منظره ، عکاسی خیابانی، و عکاسی از محصولات.

چرا فقط از Autofocus استفاده نمی‌کنید؟

فوکوس خودکار مدرن بسیار عالی است و بخش عمده‌ای از فوکوس دستی را از فوکوس بر روی سوژه حذف کرده‌است. با این حال، Autofocus تنها از یک قدم در ساختن یک تصویر متمرکز استفاده می‌کند. آن لنز را روی نقطه‌ای که برای آن انتخاب شده‌است متمرکز می‌کند. Autofocus از تشخیص لبه یا تشخیص کنتراست برای تیز کردن فوکوس استفاده می‌کند، بنابراین اگر برای انتخاب نقطه کانونی خود، فوکوس خودکار را انتخاب کرده اید، فوکوس خودکار بر روی برجسته‌ترین جزئیات صحنه تمرکز خواهد کرد.

نحوه عکاسی از ماه گرفتگی
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

برای به حداکثر رساندن مقدار فوکوس خودکار و رسیدن به چیزی که در تصویر می‌خواهید، باید نقطه کانونی را انتخاب کنید. و اگر انتخاب شما حداکثر عمق میدان را در یک صحنه داشته باشد تا حد امکان از پیش‌زمینه گرفته تا پس‌زمینه در فوکوس – شما باید فاصله hyperfocal را درک کنید.

چرا فقط از یک دیافراگم باریک استفاده نمی‌کنید؟

یک دامنه از فوکوس ممکن است  حتی در حداکثر عمق میدان، پوشش کل صحنه را از پیش‌زمینه گرفته تا پس‌زمینه، انجام ندهد. همچنین، دامنه فوکوس فقط با دیافراگم تحت‌تاثیر قرار نمی‌گیرد، بلکه با فاصله کانونی لنز بلندتر از فاصله کانونی، محدوده آشکار فوکوس کم‌تر قرار می‌گیرد. بنابراین حتی با استفاده از کوچک‌ترین دیافراگم، بسته به فاصله کانونی، ممکن است هنوز هم با محدوده نسبتا کمی از فوکوس کار کنید.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757