عوامل موثر در عکاسی خوب

عوامل موثر در عکاسی خوب

بعضی مواقع شما به عنوان یک بیننده ممکن است از بعضی تصاویر بیشتر خوشتان بیاید. بعضی از تصاویر گیرایی بیشتری دارند و ذهن شما را بیشتر درگیر می کنند. بعضی از عوامل موثر در عکاسی خوب که در این امر دخیل هستند را به شرح ذیل معرفی خواهیم نمود.

عوامل موثر در عکاسی خوب

نور

کلمه عکاسی به معنای نقاشی با نور است. کیفیت نور مستقیما بر کیفیت عکس تاثیر می‌گذارد و باعث می شود کار عکاسی خوب باشد. نور نرم، نور شدید، نور گرم، نور خنک، نور رامبراند، نور زیبایی و غیره وجود دارد. نورسنج دوربین شما می‌تواند شدت نور را اندازه‌گیری کند، اما تنها شما می‌توانید کیفیت نور را قضاوت کنید. هیچ معادله برای ارزیابی کیفیت نور وجود ندارد – این صرفا یک قضاوت زیبایی‌ شناختی است. چطور یک فرد یاد می‌گیرد که این قضاوت را بکند؟ با مطالعه عکاسی و نقاشی خوب، تماشای این که چگونه عکس ها برای استفاده از احساسات روشن می‌شوند. عکاسان خوب، کلید خوبی در نور خوب هستند. زمانی که نور خوب را می‌بینند، یک سوژه برای عکاسی پیدا می‌کنند. زمانی که سوژه خوبی می‌بینند، منتظر نور خوب هستند (یا آن را با نورپردازی استودیو و غیره)ایجاد می‌کنند.

ترکیب

ترکیب‌بندی، چیدمان سوژه‌ها در یک عکس است. یک ترکیب‌بندی خوب، چشم بیننده را به سفر در طول یک عکس جلب می‌کند. یک ترکیب‌بندی ضعیف، چشم را به نقطه‌ای هدایت می‌کند که در آن گیر کرده باشد و باعث می شود که عکاسی خوب نباشد.

چگونه عکس‌های بهتر در شب بگیرید
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

احساس

دست‌ها بر روی مهم‌ترین جنبه هر عکس، توانایی آن در استفاده از یک واکنش احساسی است. این پاسخ آن چیزی است که باعث می‌شود شما بیشتر از دیگران به چند عکس نگاه کنید، شاید حتی تصمیم بگیرید که یک نسخه چاپی از آن را بخرید و آن عکس را روی دیوار خود آویزان کنید. پاسخ می‌تواند هر چیزی از شادی به افسردگی، گرما، سردی، آرامش و وحشت باشد. می‌تواند حس کنجکاوی و یا فراخوانی برای عمل باشد. این می‌تواند به سادگی یک عکس غذا باشد که باعث می‌شود دهان شما آب بیافتد.

خلاقیت

خلاقیت تماما در مورد دیدن یک سوژه به روشی است که دیگران انجام نمی‌دهند. این در مورد اصل بودن است. عکاسانی که کار آن‌ها برجسته است، به این دلیل که اصیل هستند، این کار را انجام می‌دهد.

موارد زیادی وجود دارند که در عکاسی مهم هستند و باعث می شوند که عکس های شما بیشتر دیده شوند. شما با تمرین و عکاسی زیاد باید بتوانید یک عکس منحصر به فرد را خلق نمایید. بکار بردن این عوامل در عکاسی صنعتی نیز می تواند عکس های شمار را با کیفیت تر و زیباتر نشان دهد.

 

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757