چرا از منظره ها عکس می گیریم

چرا از منظره ها عکس می گیریم

مردم به دلایل مختلف، از منظره ها عکس می‌گیرند. برخی از عکاسان با انگیزه شخصی این کار را انجام می دهند. امروزه عکاسی منظره یک راه عالی برای بیرون رفتن از خانه به سوی فضای باز است. حتی اگر هوا بارانی باشد باز هم انگیزه برای عکاسی وجود دارد و می توان عکس های خوبی را ثبت نمود.

سازنده یا مصرف‌کننده؟

برای اینکه ببینید آیا عکاسی منظره را دوست دارید، یک سوال ساده وجود دارد که می‌توانید از خودتان بپرسید: آیا شما سازنده و یا مصرف‌کننده هستید؟

اگر شما یک مصرف‌کننده هستید، زندگی شما تماما در مورد تجربیات است. در زمان آزاد،  شما ممکن است به پیاده‌روی بروید، فیلم‌های مختلفی را تماشا کنید، اخبار را بخوانید یا فیلمی را با دوستانتان تماشا کنید.

اگر شما سازنده هستید، وقت آزاد خود را صرف گذاشتن یک مسیر، فیلمبرداری از فیلم ، نوشتن اخبار، و کارگردانی یک فیلم می‌کنید.

هیچ‌کس تنها خالق و یا مصرف‌کننده نیست. همه ما هر دو کار را انجام می‌دهیم و برای زندگی باید این کار را بکنیم. شما برای انجام خیلی از کارها مجبور به پرداخت پول هستید. (حتی منتقدان فیلم که زمان زیادی را صرف تماشای فیلم و خلق ایده می‌کنند)در عین حال، همه چیزهایی مانند غذا و آب را همراه با تحصیل مصرف می‌کنند. تنها با خواندن این مقاله، شما یک مصرف‌کننده هستید.

بنابراین، وقتی از خودتان بپرسید که آیا شما سازنده یا مصرف‌کننده هستید، هدف این است که ببینید چه کاری باید انجام دهید. اگر شما ده ساعت وقت دارید که کاری را انجام دهید، آیا می‌توانید آن را ایجاد یا مصرف کنید؟

عکاسی منظره، بیش از هر رشته دیگری، مستقیما بر روی خط ایجاد و مصرف قرار دارد.
زمانی که عکس می‌گیرید، باید درک فنی از نحوه کار دوربین خود داشته باشید. شما باید صحنه را در مقابل خود آنالیز کنید و به جزئیاتی که دیگران آن را نادیده می‌گیرند توجه کنید.
و در عین حال، شما باید خلاق باشید. هر بار که یک عکس می‌گیرید، باید به خاطر داشته باشید که چه خوب به نظر می‌رسد و چرا.
این دو طرز فکر متفاوت یعنی آنالیز صحنه و سپس تصمیم‌گیری خلاقانه برای عکاسی منظره موفق مهم هستند. میزان هر کدام از آن‌ها به منظور ثبت بهترین عکس‌های ممکن، اثر گذار است.
برخی افراد در تفکر هنری خوب هستند و افراد دیگر در تفکر فنی خوب هستند. ممکن است شنیده باشید که این تمایز به این دلیل اتفاق می‌افتد که مغز شما دو نیم‌کره مختلف دارد: یک فرد خلاق، و یک منطقی.
اولین نوع تفکر خلاق، هنری و نوآور گفته می‌شود که در نیم‌کره راست مغز شما زندگی می‌کند. افراد راست مغز رویایی و خود فی البداهه هستند.
نوع دیگر تفکر که بیشتر ریاضی و علمی است از نیم‌کره چپ مغز شما می‌آید. افراد چپ مغز منطقی و تحلیلی هستند. (و افراد چپ مغز نیز احتمال بیشتری دارند بدانند که این بخش در فرهنگ عامه بهتر از واقعیت است).

عکاسی صنعتی برای کاتالوگ
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

عکاسی منظره هر دو طرف مغز شما را تمرین می دهد. این کار به خلاقیت و مهارت‌های تحلیلی همزمان نیاز دارد و هر کدام به اندازه دیگری مهم هستند. بنابراین، اگر شما خودتان را به طور مساوی به هر دو روش فکر جذب کنید، عکاسی منظره برای شما مناسب خواهد بود. این کار به یک ذهن خلاق نیاز دارد، اما شما همچنین به درک یک جنبه تکنیکی نیاز دارید تا تصویر را در ذهن خود اجرا کنید. برخی از مردم این را دوست دارند، از جمله تمام عکاسان منظره که کار عکاسی را انجام می دهند.

مردم عکس‌های منظره را می‌گیرند، چون آن‌ها همه چیز را می‌خواهند. آن‌ها می‌خواهند سازندگان و مصرف کنندگان در همان زمان باشند. آن‌ها می‌خواهند هر دو نیمه مغز خود را به طور همزمان تمرین دهند. شاید آن‌ها نتوانند تصمیم بگیرند چه چیزی برای آن‌ها بهتر عمل می‌کند، یا شاید آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که همه چیز برای آن‌ها بهتر عمل کند.

سخن آخر

عکاسی منظره یک ژانر بزرگ از هنر است و این به معنی چیزی متفاوت با همه است. به شما این امکان را می‌دهد که سیاره را در نهایت زیبایی تجربه کنید، سپس از دانش منطقی و هنری خود برای ایجاد یک چیز شگفت‌انگیز استفاده کنید. مطمئنا این یک دلیل خوب و منطقی برای عکاسی منظره است.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757