نحوه عکاسی از ماه گرفتگی

نحوه عکاسی از ماه گرفتگی

با توجه به اینکه پدیده ماه گرفتگی هواره اتفاق نمی افتد و یک امر روتین نیست شاید برای عکاسان از اهمیت ویژه ای برخودار باشد.
شما باید قبل از شروع ماه گرفتگی اطلاهات جامعی را نسبت به این پدیده طبیعی داشته باشید. شما باید اصول عکاسی از ماه را بدانید تا بتوانید یک عکس عالی را ثبت نمایید.

چیزی که باید در مورد آن تصمیم بگیرید این است که آیا می‌خواهید کل جریان ماه‌گرفتگی را بگیرید، یا درست وسط فرآیند (دوره کل)وقتی که ماه نارنجی / قرمز است. توصیه می شود که کل فرآیند را از آغاز تا آخر ثبت نمایید، به طوری که شما عکس‌های ماه کامل، سپس خسوف کامل را در نظر بگیرید، سپس یک خسوف جزیی دوباره بر می‌گردد و در زمانی که خسوف تمام می‌شود به ماه کامل باز می‌گردد. نکته جالب در مورد داشتن کل توالی در تصاویر این است که شما بعدا می‌توانید تصاویر را با هم ترکیب کنید.

با این حال شما باید خیلی صبور باشید چون ماه گرفتگی ممکن است از ابتدا تا انتها طولانی شود. ممکن است در یک شب سرد اتفاق بیافتد پس شما باید آمادگی کاملی داشته باشید.

تجهیزات دوربین و لنز برای عکاسی از ماه گرفتگی

هنگامی که نوبت عکاسی از یک خسوف در ماه می‌رسد، نوع تجهیزاتی که از آن‌ها استفاده می‌کنید نقش بزرگی را بازی می‌کند. عکاسی از یک خسوف مانند عکاسی از ماه برای یک مشکل اساسی دارد و آن نبود نور است. وقتی که از ماه عکس می‌گیرید، در حالی که نور خورشید روشن است، به طور معمول خیلی روشن است، که شما می‌توانید به راحتی از سرعت شاترهای سریع در ایزوی پایین دوربین استفاده کنید، بدون اینکه نگران سر و صدا باشید. عکاسی از یک خسوف بسیار چالش برانگیزتر است، چون وقتی در سایه زمین قرار دارد، ماه خیلی تاریک می‌شود. نه تنها شما باید سرعت شاتر خود را کاهش دهید، بلکه باید ایزوی دوربین را به مقدار بسیار بزرگ‌تر افزایش دهید، به خصوص اگر با لنزهای بلند بالای ۳۰۰ میلی متر عکس می‌گیرید. داشتن یک دوربین DSLR خوب یا یک دوربین بدون آینه که می‌تواند نویز در سطوح بالای ایزوی بالا را کنترل کند قطعا کمک خواهد کرد.

عکاسی صنعتی با موبایل
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

لنزهای بلندتر ماه را بیشتر بزرگ خواهند کرد و جزئیات خوبی برای عکس‌های شما فراهم خواهند کرد. بنابراین، اگر قصد دارید ماه را با یک المان پیش‌زمینه بزرگ ثبت کنید، توصیه می‌کنم که از طولانی‌ترین لنز در انبار خود استفاده کنید. اما یک لنز دیگر مشکل دیگری را برای عکاسی ماه ارائه می‌دهد – شما باید از یک سرعت شاتر سریع برای گرفتن تصاویر بدون تاری از ماه استفاده کنید، چون خیلی سریع حرکت می‌کند. اگر شما کار عکاسی صنعتی انجام می دهید نیز باید به هیمن روش ها عکاسی ماه گرفتگی را انجام دهید.

دقت و وضوح فوکوس

مهم نیست چه لنزی باید استفاده کنید، گرفتن یک فوکوس بسیار دقیق بر روی ماه بسیار مهم است. من می‌دانم که برخی از شما ممکن است پیشنهاد کنید تا در بی‌نهایت عکاسی کنید، اما از آنجا که بسیاری از لنزها به فوکوس “فراتر از بی‌نهایت” اجازه می‌دهند، گرفتن یک فوکوس بی‌نهایت واقعی چندان آسان نیست – اشتباه ناچیز در فوکوس باعث خواهد شد که ماه تار به نظر برسد. در حالی که استفاده از مرکز فوکوس از مرکز شما برای به دست آوردن فوکوس ممکن است خوب کار کند وقتی که ماه توسط خورشید نورپردازی می‌شود، فوکوس خودکار شما به احتمال زیاد متوقف می‌شود و یا ممکن است زمانی که ماه بسیار تاریک است نادرست باشد. اگر دوربینی دارید که حالت LiveView دارد، پس قطعا از آن برای رسیدن به فوکوس دقیق‌تر استفاده کنید.

در مورد ترکیب‌بندی که ماه در هر جایی در کادر شما قرار دارد، نگران نباشید. مکان مهم نیست چون شما می‌توانید به راحتی ماه را در پس پردازش کراپ کنید، البته تا زمانی که ماه به درستی نوردهی می‌شود.

 

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757