نحوه عکاسی از خورشید گرفتگی

نحوه عکاسی از خورشید گرفتگی

هنگام عکاسی از خورشید گرفتگی ، چند نکته مهم وجود دارد که باید به خاطر اجتناب از آسیب به تجهیزات دوربین و یا به چشم خود داشته باشید.
ما نگاهی نزدیک‌تر به جایی می‌اندازیم که شما باید به طور فیزیکی در آنجا باشید، چه تجهیزاتی را باید در دست داشته باشید، چه اقدامات احتیاطی لازم برای پیش بردن  در طول و بعد از کسوف، و چه کادربندی و جنبه‌های ترکیب‌بندی را باید در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که کل ممکن است این ها تنها در چند دقیقه طول بکشد، بنابراین اگر کاملا آماده نباشید ممکن است فرصت عکاسی از این پدیده نادر را از دست بدهید.

چه چیزی موجب پیدایش خورشید گرفتگی می شود

خورشید گرفتگی یک رویداد کیهانی نادر است که زمانی اتفاق می‌افتد که ماه بین خورشید و زمین قرار می‌گیرد و اشعه‌های خورشید را تا حدودی یا به طور کامل مسدود می‌کند و در اصل سایه‌ای بر روی کره زمین می‌اندازد. خورشید گرفتگی زمانی رخ می‌دهد که ماه جدید باشد و مستقیما با خورشید و زمین تراز شود و بسته به نزدیکی ماه به زمین و هم تراز نسبی هر سه، یک کسوف می‌تواند جزئی، کامل یا حلقوی باشد. از این رو، کسوف یک تصادف کیهانی است.

ایمنی در هنگام مشاهده خورشید گرفتگی

قبل از اینکه شروع به عکاسی نمایید باید موارد ایمنی در برابر این پدیده را انجام دهید.  اول از همه، شما هرگز نباید مستقیما با چشم‌های خود به خورشید نگاه کنید، به خصوص از طریق منظره یاب نوری، زیرا همه چیز در زمانی که یک لنز تله فوتو به دوربین شما متصل می‌شود، ظاهر می‌شود. با نگاه به خورشید از طریق منظره یاب، تلسکوپ یا دوربین چشمی بدون مسدود کردن هر گونه نور می‌تواند منجر به از دست رفتن فوری بینایی شود به معنای واقعی کلمه شبکیه چشم شما را بسوزاند. به یاد داشته باشید که نگاه کردن از میان لنز مشابه با استفاده از یک ذره‌بین بسیار خطرناک است. این یک مساله بسیار جدی است، بنابراین کاملا حیاتی است که شما اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

نکات مربوط به لوازم عکاسی از خورشید گرفتگی

وقتی نوبت به لوازم عکاسی می‌رسد، باید دو نوع لوازم را در نظر بگیرید: یکی برای دیدن و دیگری برای عکاسی از یک کسوف. اگر ترجیح می‌دهید از دیدن کسوف با چشم‌های خود لذت ببرید، سپس یک جفت عینک eclipse بردارید. عینک آفتابی معمولی کار نمی‌کند – شما به فیلترهای تیره‌تر خیلی تیره‌تر نیاز دارید که به سختی از بین آن‌ها عبور کنید. اگر می‌خواهید بازی را کنار بگذارید، شما یا به تلسکوپ خورشیدی یا دوربین چشمی خورشیدی نیاز دارید. اگر شما یک تلسکوپ دارید و به شما اجازه می‌دهد تا فیلتر اضافه کنید، باید یک فیلتر خورشیدی جداگانه بگیرید. از آنجا که تلسکوپ‌های بزرگ بسیار زیادی وجود دارند.

جنبه های مختلف ترکیب بندی در عکاسی – بخش دوم
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

عکاسی از روند کلی خورشید گرفتگی

چیزی که باید زود تصمیم بگیرید این است که آیا قصد دارید از کل روند خورشید گرفتگی عکس بگیرید، یا فقط زمانی که ماه خورشید را مسدود می‌کند. توصیه می‌ شود که کل دنباله را از ابتدا تا انتها ثبت کنید، به طوری که شما از همه فازها، از کسوف جزیی گرفته تا “حلقه الماس” به کل و پس از آن استفاده کنید. نکته مهم در مورد داشتن کل توالی در تصاویر این است که شما بعدا می‌توانید تصاویر را با هم ترکیب کنید و یک تصویر ترکیبی زیبا ایجاد کنید.

دقت و وضوح فوکوس

مهم نیست چه لنزی باید استفاده کنید، فوکوس دقیق بر روی خورشید و ماه بسیار مهم است. گرفتن یک فوکوس بی‌نهایت واقعی چندان آسان نیست – اشتباه ناچیز در فوکوس باعث خواهد شد که نور خورشید و ماه محو به نظر برسد. تلاش برای به دست آوردن فوکوس بر روی خورشید بدون فیلتر ND خورشیدی را فراموش کنید – خیلی روشن است و می‌تواند در کادر برای آن بسیار کوچک باشد.

ترکیب و کادربندی

هنگام عکاسی با یک تنظیمات فوق‌العاده تله فوتو برای عکس‌های کلوزآپ، نگران ترکیب‌بندی عکس نباشید – به سادگی ماه و خورشید را در هر جایی نزدیک مرکز کادر خود قرار دهید. مکان دقیق چندان مهم نیست چون شما می‌توانید به راحتی تصویر را بعدا در پس پردازش کراپ کنید. اگر شما ابره‌ای ضخیم در کادر خود دارید، کمی نوردهی کنید و ببینید آیا می‌توانید از ابرها به عنوان بخشی از ترکیب‌بندی خود استفاده کنید.

برای عکاسی از خورشید گرفتگی باید آمادگی کامل را داشته باشید چون ممکن است این تنها خورشید گرفتگی عمرتان باشد و دیگر اتفاق نیافتد. همچنین شما باید از آن لحضات نیز لذت ببرید.

 

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757